Alkaisitko pintaremontoimaan 10 päivää ennen joulua. Av-raati voi päättää
Jos päivä pari ennen aattoa pitäisi olla valmis. Olisi tarkoitus yhteen huoneeseen laittaa tapetti ja kiinnittää listat. Eihän noihin montaa päivää kulu. Riskinä on tietty että remontti paisuu. Vai keskittyisikö jouluruokien valmisteluun
Kommentit (44)
Miksipä ei, hyvin ehtii sitten jouluvapailla viimeistellä, jos jää kesken.
Minä voisin aloittaa, jos se aikatauluni sopisi. Olen tapetoinut paljon ja osaan arvioida paljonko siihen kuluu aikaa ym.
Jos on aiempaa kokemusta tuollaisista remppahommista ja tiedätte osaavanne niin mikä ettei. Meillä on tapana tehdä kaikki rempat viimetipassa. Se antaa hyvää buustia hommaan kun on pakko olla valmista tiettyyn päivään mennessä.
Ehdottomasti, mikäli asut kerrostalossa.
Jos se huone on makkari tai työhuone tms, voisin vielä alkaa, mutta jos se on lastenhuone tai olohuone tai keittiö niin en tod.
Miksi noin selvä remppa paisuisi? Muut huoneet näyttävät sen jälkeen rähjäisiltä?!
Vierailija kirjoitti:
Näin! Ja ei siinä kauaa joudu porakonetta tai muutakaan kilkettä tai kalketta seisauttamaan, mitä nyt sen inhottavan joulurauhan verran. Ja ei kannata missään nimessä laittaa mitään ilmoitusta rempasta, olkoon joulun yllätys naapureille. Ovat typeriä, jos jouluaikaan suuttuvat. Kaikilla pitää olla hyvä tahto!
Tätähän se nykyaikana on, kun mulla on ne "mun oikeudet"...
Jos sen osaa tehdä, niin mikäs siinä. Ja aikaa on. Mutta jos siihen ryhtyy, on turha valittaa joulun valmistelu stressistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin! Ja ei siinä kauaa joudu porakonetta tai muutakaan kilkettä tai kalketta seisauttamaan, mitä nyt sen inhottavan joulurauhan verran. Ja ei kannata missään nimessä laittaa mitään ilmoitusta rempasta, olkoon joulun yllätys naapureille. Ovat typeriä, jos jouluaikaan suuttuvat. Kaikilla pitää olla hyvä tahto!
Voit pyyhkiä vaahdon suupielistä, kyseessä on kesäpaikkamme makuuhuone joka odottaa tapetointia. Keskellä maaseutua on, ketään ei häiriinny🙂
Vierailija kirjoitti:
Miksi noin selvä remppa paisuisi? Muut huoneet näyttävät sen jälkeen rähjäisiltä?!
No monesti näin on käynyt. Samalla sitä sitten tekee pari muutakin hommaa kun on kaikki kamat raahattu esille ja on henki päällä. Ja hommia siellä riittää. Ap
Mikä ettei, jos se ei liikaa asumista haittaa. Turha niitä jouluruokia stressata, aina voi ostaa kaupasta sen, mitä oikeasti haluaa, jos ei ehdi tekemään. Olen viime vuosina karsinut jouluruokia paljon, kun ei kukaan niitä oikeasti halua. Olen kartoitattunut, mitä kukakin haluaa ehdottomasti joulupöytään joulun ruoista ja sen perusteella on sitten karsittu ne "pakosta" syötävät pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
10 päivää ennen joulua ehtii hyvin tapetoida ja listoittaa yhden huoneen, eikä tarvitse heittäytyä dramaattiseksi. Tuohon menee max. 3 päivää ja sitten sisustus paikalleen. Edelleen 6 päivää jouluun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millaista tapettia olet oikein laittanut seiniin kun sen asentamiseen tarvitaan porakonetta ja kuuluu kilkettä ja kalketta?
Vierailija kirjoitti:
Mikä ettei, jos se ei liikaa asumista haittaa. Turha niitä jouluruokia stressata, aina voi ostaa kaupasta sen, mitä oikeasti haluaa, jos ei ehdi tekemään. Olen viime vuosina karsinut jouluruokia paljon, kun ei kukaan niitä oikeasti halua. Olen kartoitattunut, mitä kukakin haluaa ehdottomasti joulupöytään joulun ruoista ja sen perusteella on sitten karsittu ne "pakosta" syötävät pois.
Ruuat tekee mies, mun hommia on ollut enemmän koristelu ja siivouspuolen hoitaminen. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voit pyyhkiä vaahdon suupielistä, kyseessä on kesäpaikkamme makuuhuone joka odottaa tapetointia. Keskellä maaseutua on, ketään ei häiriinny🙂
No etpä sitä voinut heti aluksi ilmoittaa? Aiemminkin joku kyseli onko kerrostalossa, mihin et vastannut. Turhaan heittäydyt alentuvaksi, oma vikasi kun et anna ymmärrettävää tietoa.
Olet vain törppö provoilija joka voi ihan itse pyyhkiä kuolat ja muutkin eritteet suupielistään. Aika tyhmää kysellä jostain palstalta, mene ja vedä ne tapetit seinään ja listat perään. Ja nyt kai sitten seuraavaksi "Menikö tunteisiin"? Like always...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
10 päivää ennen joulua ehtii hyvin tapetoida ja listoittaa yhden huoneen, eikä tarvitse heittäytyä dramaattiseksi. Tuohon menee max. 3 päivää ja sitten sisustus paikalleen. Edelleen 6 päivää jouluun.
No eiku laittamaan sitten vaan. Ja kun tietty kaiken ostaa valmiina jouluksi, niin eipä ehdi kiire tulemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millaista tapettia olet oikein laittanut seiniin kun sen asentamiseen tarvitaan porakonetta ja kuuluu kilkettä ja kalketta?
"Riskinä on tietenkin, että remontti paisuu".
En todellakaan alkaisi.