Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päivähoito-oikeus rajataan!

Vierailija
23.01.2015 |

Hallitus on päättänyt rajata subjektiivisen päivähoito-oikeuden 25h/viikko. Miten tämä vaikuttaa teidän perheessä?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaikuta mitenkään. Lapset hoidettu kotona ja nyt jo koululaisia kaikki. Hyvä päätös mielestäni kuitenkin.

Vierailija
2/15 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mitenkään

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loistava juttu. Loppuu näiden av-valaiden kotona laiskottelu ja tarhaan pääsee ne lapset jotka tarhapaikan oikeasti tarvitsevat (työssäkäyvien ja opiskelijoiden lapset sekä terveydentilansa takia hoitopaikkaa tarvitsevat). Mua suoraan sanoen veetuttaa kulkea toiselle puolelle kaupunkia näiden takia.

Vierailija
4/15 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi hyvä juttu. Ja päivähoitoon pääsee edelleen ne lapset, jotka tarvitsevat hoitoa erityissyistä, vaikka vanhempi olisi kotona. Eli turha tulla vänisemään siitä, että esim. mt-ongelmaisen äidin lapsen on parempi olla hoidossa kuin kotona, tällaisen perheen lapsi saa siis hoitopaikan.

Vierailija
5/15 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun puolesta päätös olisi saanut olla tiukempikin.

Vierailija
6/15 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 tuntia viikossakin olisi riittänyt

Vierailija
7/15 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvaa jaksavatko ne valaat viedä ja hakea lasta kun mies ei töihin mennessään vie ja hae 10 tunnin kuluttua.

Vierailija
8/15 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh 25h vko, sehän on kuitenkin vieläkin 5h päivä, voi voi onpa rankkaa kun oikein rajataan päivähoito-oikeutta. Tosiaan 10h olisi ihan ok!

Vierailija
9/15 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä lapset jotka lastensuojelun piirissä tai kotona kovaa köyhyyttä? No ei vaikuta meidän perheeseen mitenkään, kun nuorin täyttää 11v. ja esikoinen 13v.

Onko tuo asia päätetty vai taas jotain mutupuheita. Itse en kannata tuota rajaamista, kun perheesssä voi olla niin erilaisia tilanteita esim. masennusta, lapsi yksinäinen( ei kerhoja lähellä). Myös sairautta voi olla perheessä. Omani olivat aikoinaan hoidossa ja toisella kehitysvamma ja hoito oli kuntoutusta ja mulle lepoa. Jos jotain se haittaaa niin avustan lastani vielä aikuisenakin niin että olen kyllä tehnyt lasten eteen työtä paljon enemmän kuin muut vaikka hoidossa olivatkin. En tuolla kylillä huudellut kuinka puhki olin. Se kantoi ja meillä menee nykyään oikein hyvin. 

Vierailija
10/15 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin tuan artikkelin ja ei se koske työttömiä ollenkaan eli työtön saa pitää hoidossa.  En nämä asiat ole minulta pois ja olen oikeuteni käyttänyt että oikeastaan ei haittaa vaikka lapsiperheiltä vietäisiin kaikki pois mutta hyvä kun puukotatte toisianne. 10

Vierailija
11/15 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeen vähän kommentteja

Vierailija
12/15 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täydelliset mammat on pettyneitä kun ne wt-perheiden kakarat saa jatkossakin tulla päivähoitoon. Meni monen av-mamman märkä päiväuni ihan pipariksi.

Vierailija
13/15 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvempi virikepaikkalainen on nytkään pitänyt viittä kokonaista päivää viikossa, vaan eiköhän se 10-25 h ole yleisempi. Joten en usko, että tuo vaikuttaa käytännössä yhtään mitenkään. Minustakin se yläraja olisi saanut olla 10 h. Eli suunta on oikea, mutta päätös nyt vain kosmeettinen.

Vierailija
14/15 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on oikea tarve (työttömyys, masennus, lastensuojelu jne ) ei kuulu tuon 25h piiriin. Joten poissulkee ne "turhat" virikepaikkalaiset - esim 15h olisi ollut parempi.

Vierailija
15/15 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätös sulkee pois päivähoitopaikan väärinkäytön niiltä vätysvanhemmilta, jotka ovat perhevapaalla kotona ja hoidattavat lapsen/lapsia kunnallisessa päivähoidossa jopa 8-10h/pv. Kaikenlaisia ilmanaikuisia selityksiä, kuinka on kaikkien kannalta parasta, että esim. työssäkäyvä vanhempi vie ja hakee lapset työmatkalla, kun kotona oleva ei jostain syystä pysty (=jaksa).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä viisi