Tuttu laittanut tyttärensä seinälle nolon kirjoituksen
"Kauan sitten minussa oli jo aavistus aavistus sinusta.
Kuukautta myöhemmin muutuit aavistuksesta todeksi, vauvaksi.
Kuin yhdessä hujauksessa löysin itseni sairaalasta, pieni nyytti sylissäni. Tämä nyytti katsoi minua kauniilla silmillään ihmeissään ja kietoi pikkuisen sormensa sormeni ympärille. Se nyytti olit sinä, rakas tyttäreni.
Kun lähdimme sairaalasta kotiin en voinut edes kuvitella mitä kaikkea tulisimme yhdessä kokemaan.
Muistan kuin eilisen kun otit ensiaskeleet. Pelkäsin sydän syrjällään että satutat itsesi, sillä sinulla oli niin kova kiire mennä ja nähdä maailman pienet ja suuret ihmeellisyydet.
En ole myöskään unohtanut sitä kun sanoit ensimmäisen kerran äiti, tai sitä kun opit ajamaan pyörällä. Muistan kuinka ylpeä olin sinusta.
Vuodet kului, yhtäkkiä päiväkoti vaihtui ala-asteeksi, ala-aste yläasteeksi ja yläaste lukioksi...
Moni asia on muuttunut, mutta muutama asia on pysynyt ennallaan ja tulee aina pysymään. Ensiksi, edelleen aina tasaisin väliajoin saan pelätä sydän syrjällään sinun vuoksesi, vaikka uskon ja luotan sinuun. Toiseksi, olen edelleen ylpeä sinusta ja saavutuksistasi. Kolmanneksi, olen rakastanut sinua aina koko sydämestäni ja tulen aina rakastamaan.
Tänään täytät 18-vuotta, enkä voi olla kysymättä mihin vuodet oikein katosi? Samalla muistan tarkkaan sen polun jota olemme kulkeneet. Moni kivi on käännetty ja muutamaan kantoonkin on tullut kompastuttua. Sinua katsoessani tiedän kuitenkin että juuresi ovat nyt niin vahvat että ne kestävät rajummankin myrskyn.
Paljon onnea <3
Rakkaudella: Äiti"
Onko pientä kaunistelua ilmassa? En kestä tuollaisia teeskenteleviä esittäjiä.
Kommentit (24)
No mutta ajatus on kaunis. Tylsintähän näissä kiertokirjejutuissa on, että ne on sataan kertaan nähty, eikä niissä ole mitään henkilökohtaista.
Onnea. Tyttäresi taisi täyttää 18v.
Kauniisti esitetty 18-vuotisonnitteluhan tuo on. Ei kai onnittelupuheen tarkoitus ole olla realistinen, ettei tulisi kaunisteltua juhlakalun elämää liikkaa.
Musta tuo on ihana kirjoitus. Rehellisesti sanottuna liikutuin kyyneliin saakka.
"Kuukautta myöhemmin muutuit aavistuksesta vauvaksi"??
Mä kestän.
Sen sijaan en kestä paskamaisia tuttavia.
[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 17:43"]
Musta tuo on ihana kirjoitus. Rehellisesti sanottuna liikutuin kyyneliin saakka.
[/quote] Samoin, mutta syytän raskaushormoneja =D
On varmaan rasittava tuollainen tuttava, joka kyylää muiden tekemisiä ja kopioi onnittelu tekstejä tällaisiin paikkoja..
Kaunis kirjoitus. En tiedä oliko tuossa mitään erityisen kaunistelevaa. Vielä pahempi olisi ollut jos tämä äiti olisi listannut kauhean litannian tyyliin niistä vastoinkäymisistä mitä heillä on ollut, sen sijaan että puhui kivien kääntämisestä ja kantoihin kompastumisista. Olisitko itse laittanut tällaisen: Muistan kun p**** repesi tuhannen taalan pirstaleiksi 18 vuotta sitten. Vuodet vieri laahaten kärsimyksen vallassa, mutta ajatus siitä että joka vuoden jälkeen kotoa muuttamisesi on lähempänä. Tänään on vihdoin se päivä kun alat olla aikuinen ja pääsen pikkuhiljaa eroon sinusta.
"oi voi! mihin aika onkaan mennyt! viis vuotta, seittemän kuukautta, kolme päivää, kakskytyks tuntii, seittemän minuuttii ja kolme sekunttii sitten pullahti eläämäni jotain suuremmoista. Onnea JAAJO!<3<3<3" just just.. kinosti.
[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 17:43"]"Kuukautta myöhemmin muutuit aavistuksesta vauvaksi"??[/quote] Epäillyt olevansa raskaana, mutta ei ole näkynyt testissä tms?
Olet vain kateellinen, kun oma lapsesi ei antaisi sun pistää seinälleen mitään mukavaa eikä ainakaan rakkauden tunnustusta.
Minusta tuo on ihana teksti. Olisi hyvä, jos ihmiset kirjoittelisi toisilleen enemmänkin tuollaisia positiivisia juttuja :)
No täälläkin silmät kostuivat. Ihana teksti!
Tuo on ihana mutta miksi piti kirjoittaa fbssä?
Mun 18v ei tykkäisi tuosta Fb.ssa, yksityisviestissä kyllä
aha