MIstä Facebook tietää, jos kuolen?
Facebookin asetuksissa voi asettaa itselleen perintöyhteyshenkilön, joka kuoleman jälkeen pääsee poistamaan tilin tai moderoimaan esim. muistojulkaisuja tai muiden seinälle lisäämiä julkaisuja kuolemani jälkeen. Vaihtoehtona on myös pyytää, että profiilini poistuu kuolemani jälkeen. Sinänsä ihan hyvä systeemi, kumpi tahansa, mutta mua jäi mietityttämään, että jos laitan asetukset niin, että se tili poistuu kun kuolen, niin mistä Facebook sen tiedon saa? Mistä ne tietää, millon mä kuolen?
Kommentit (17)
Tämä siis kun en ollut lähiomainen, tein näiden puolesta kun olivat digitumpeloita.
Perintöhenkilö tekee sivusta muistosivun?
Vierailija kirjoitti:
Perintöhenkilö tekee sivusta muistosivun?
Mutta jos sitä henkilöä ei aseta, vaan laittaa niin, että se profiili poistuu, kun kuolen?
Facebook näkee muiden ottamat kuvat hautajaisistasi :)
Vierailija kirjoitti:
Se ei ookkaan helppoa. FB:lle pitää lähettää sähköisesti kuolintodistus. Oon kerran tehnyt ja kyllä siitä jonkin verran vaivaa koitui.
Kestikö lähettämisestä kauan, ennenkuin profiili poistui?
Vierailija kirjoitti:
Niin, kun yleensähän on tapana jakaa hautajaiskuvat ja tägätä se vainaja...?
Ei tiedä? Itse en koko F.B. Ole. Mutta siellä on viellä kuulemma kuolleiden profiileita. Ihmisiä elämästäni mennyt aika.
Facebook tietää sinusta kaiken jo nyt reaaliaikaisesti. Kyllä se saa tietää kun kuolet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kyllä meidän suvussa oli monta kuvaa facebookissa kuolleen hautajaisista.
Vierailija kirjoitti:
Sairasta. Pitäisi olla laitonta.
Facebook tietää että olet kuollut ennenkuin sinä itsekään tiedät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyi. Oliko vainajakin tägätty? Ihan kaikkea ei tarttis somessa jakaa.
tia.a68 kirjoitti:
Ei tiedä? Itse en koko F.B. Ole. Mutta siellä on viellä kuulemma kuolleiden profiileita. Ihmisiä elämästäni mennyt aika.
No on varmasti, jos ei ole asetuksia laittanut kohdilleen, eikä ole kenenkään saataville jättänyt tunnusta.
Mutta en mä tätä kysynyt, vaan että siis mistä ne tietäis, että nyt se heitti tuokin muija lusikan nurkkaan, poistetaan profiili.
Ei kait niitä ole mikään pakko poistaa. Miksei ne sivut voisi olla siellä ihan muistona?
Facesta en tiedä, mutta yhdeltä tietämältäni ihmiseltä, joka lähti oman käden kautta, LinkedIn-profiili on säilynyt silti siellä vaikka kuinka kauan. On aika creepyä, kun se tulee välillä ehdotuksissa vastaan, ja siinä lukee vielä vanha työpaikkansa..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyi. Oliko vainajakin tägätty? Ihan kaikkea ei tarttis somessa jakaa.
Oli tägätty ja sijaintitieto jaettu.
#monttubileet
#hyvästiselväpäivä
#kansikiiomaisetonnähny
Se ei ookkaan helppoa. FB:lle pitää lähettää sähköisesti kuolintodistus. Oon kerran tehnyt ja kyllä siitä jonkin verran vaivaa koitui.