Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tasa-arvo. Mikä se on?

Vierailija
23.01.2015 |

Hei olen 17vuotias naisen alku. Koen saavani tässä maassa epäreilua kohtelua. Okei sanon nyt ensiksi etten halua loukata KETÄÄÄN mutta tiedän, että joku loukkaantuu kuitenkin.

Opiskelen ensimmäistä vuotta liiketaloutta. Käyn töissä 4-5krt viikossa. Eli teen joka arkipäivä 13h päiviä. Omaa aikaa ei siis ole. Joo se on mun oma valinta käynkö töissä vai en.

Kävin mielenkiinnosta kelassa kysymässä oikeuksistani. Sanoivat, että mulla ei ole mitään oikeuksia tukiin tms. Ei edes asumistukeen. Kunnes olen täyttänyt 20vuotta. En myöskään ole oikeutettu opintotukeen/lainaan, koska vanhempani tienaavat KUULEMMA liian paljon. Ei, eivät tienaa..varsinkaan nykyisen verojen sun muitten pakollisten menojen takia. Olen siis muuttamassa pikkuhiljaa omilleni etten olisi taloudellinen taakka.

Minulla on pari tuttua jotka eivät opiskele eivätkä tee työtä. Eli lusmuilevat ja nukkuvat päivät pitkät. Mutta joka tapauksessa omaavat oman kämpän. Sossu maksaa vuokran ja antaa n. 500€/kk ruokaan sun muuhun käyttöön. Se ,että minä joka opiskelen ja teen työtä en saaa MITÄÄN edes silloin jos työt loppuisivatkin vaikka sairauden takia. Jolloin minulla ei olisi varaa vuokraan, ruokaan tms.

En ole myöskään rasisti ,mutta silti tuntuu ,että maahanmuuttajia/pakolaisia hyysätään oikeen urakalla. Kaiken maaliman maksusitoomuksia ja kämppiä annetaan tuosta vaan. Kyllä ja minä tulin kelan kopista itkukurkussa silmät turvoksissa samalla kun viereisessä kopissa olleet somalit juhlivat ja riemuitsivat. Teki mieli päästää kelan kopissa olleelle pari valittua sanaa, mutta työtähän hänkin vain tekee.

Suoraan sanottuna minä kantasuomalainen veroja maksava naisen alku en ole oikeutettu elämään täällä suomessa. En enään ihmettele miksi jotkut tekevät itsemurhia. Se ei johdu masennuksesta, yksinäisyydestä eikä muusta, se johtuu tästä valtiosta. Rahoja käytetään turhiin asioihin. Mutta sitten kun oikeesti on hätä kukaan ei ole auttamassa.

Kiitos ja kuittaus terveisin Sonja 17v.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmilla ei ole velvollisuuksia huolehtia lapsistaan niiden täysi-ikäisyyden saavutettua. Luin justiinsa finlexistä ,että semmoista ollaan ehdotettu muutettavaksi lakiin. Mutta näin ei vielä ole. He VOIVAT osallistua kuluihin, mutta mikään pakko ei ole.

Vierailija
22/30 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan tuntea vastuuni sekä olen tuntenut sitä jo jonkin aikaa. En oleta ,että yhteiskunta mua elättää en ole missään niin sanonut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko säästämisestä koskaan kuullut?! Tälläisten tilanteen varalle vastuunsa tuntevalla ihmisellä on säästöjä. Kolmen kuukauden palkka olisi ihan hyvä olla säästössä. Elämässä kun ei sitä ennustettavuutta ole.

Vierailija
24/30 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 15:09"]

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 15:05"]

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 14:50"]

Etkö lue oikeasti mitä minä kirjotan ?MONEENKO KERTAAN TÄYTYY SANOA KUIN PIENELLE LAPSELLE: Minä en TÄLLÄ HETKELLÄ ole minkään avun tarpeessa enkä toivottavasti tulevaisuudessakaan, mutta jos niin käy niin miksi en ole oikeutettu apuun mistä maksan . siinä koko homma tiivistettynä

[/quote]

Tämä on valitettavasti lammaskusipäiden palsta joten oletan että et saa ketään argumentoimaan asiasta järkevästi. Sanotaanko että mainitsemasi ongelma on aihettanut myös minulle vaikeuksia, mutta aikuisilla on pää perseessä eikä tulevaisuudesta välitetä.

[/quote]

Pitäisikö lakeja muuttaa kun kaksi äidin ja isän pikkuprisessaa haluavat itsenäistyä, mutta eivät halua vastuutaan tuntea. Silloin ei lähdetä aikuisten maailmaan, jos odotettaan yhteiskunnan silottavan sitä tietä. 

[/quote]

Itsenäistymisestä on tehty lähes mahdotonta. Yhteiskunta voisi edes katsoa ettei sen nuorilta kansalaisilta katkota siipiä heti kättelyssä ja vielä sen avulla.

http://www.hs.fi/kotimaa/a1421980942760?ref=tf_iHSvauvaboksi-aihe&utm_campaign=tf-hs&utm_source=vauva.fi&utm_medium=tf-desktop&jako=1dd6198ef55b6c92b6bd1960affda4b5

Tämä on yksi esimerkki.

Vierailija
25/30 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 15:15"]

Haluan tuntea vastuuni sekä olen tuntenut sitä jo jonkin aikaa. En oleta ,että yhteiskunta mua elättää en ole missään niin sanonut.

[/quote]

Eli tämän kaiken tarkoituksena yllyttää rasistiseen keskusteluun?!

Vierailija
26/30 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä taas nähdään mihin sosiaalidemokratia johtaa. Yhteiskunta rakennetaan heikompaa ainesta varten ja ahkeruudesta rankaistaan. Oksettaa marxilainen ajatusmalli, jossa kotona kaljaa vetävä ja pleikkaa pelaava luuseri, jolla ei ole aikomustakaan ikinä tehdä työtä nähdään jonain sankarina, koska hän on mukamas yhteiskunnan rakenteellisen riiston kohteena. Sen sijaan niitä jotka hoitavat asiansa hyvin ja opiskelevat ja käyvät töissä pidetään jonain riistäjinä, koska kehtaavakin pärjätä elämässä ja siten heiltä tuleekin ottaa rahat pois ja antaa luusereille. Ei sellainen yhteskunta voi toimia, joissa laiskottelu on kannattavaa ja siksi Suomikin on pian konkurssissa.

Vierailija
27/30 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 15:19"]

Etkö lue oikeasti mitä minä kirjotan ?MONEENKO KERTAAN TÄYTYY SANOA KUIN PIENELLE LAPSELLE: Minä en TÄLLÄ HETKELLÄ ole minkään avun tarpeessa enkä toivottavasti tulevaisuudessakaan, mutta jos niin käy niin miksi en ole oikeutettu apuun mistä maksan . siinä koko homma tiivistettynä

[/quote]

Tämä on valitettavasti lammaskusipäiden palsta joten oletan että et saa ketään argumentoimaan asiasta järkevästi. Sanotaanko että mainitsemasi ongelma on aihettanut myös minulle vaikeuksia, mutta aikuisilla on pää perseessä eikä tulevaisuudesta välitetä.

[/quote]

Pitäisikö lakeja muuttaa kun kaksi äidin ja isän pikkuprisessaa haluavat itsenäistyä, mutta eivät halua vastuutaan tuntea. Silloin ei lähdetä aikuisten maailmaan, jos odotettaan yhteiskunnan silottavan sitä tietä. 

[/quote]

Itsenäistymisestä on tehty lähes mahdotonta. Yhteiskunta voisi edes katsoa ettei sen nuorilta kansalaisilta katkota siipiä heti kättelyssä ja vielä sen avulla.

http://www.hs.fi/kotimaa/a1421980942760?ref=tf_iHSvauvaboksi-aihe&utm_campaign=tf-hs&utm_source=vauva.fi&utm_medium=tf-desktop&jako=1dd6198ef55b6c92b6bd1960affda4b5

Tämä on yksi esimerkki.

[/quote]

Tää oli hyvä esimerkki. Nuorilla ei ole realistakäsitystä siitä ensiasunnosta. Meille tulee pankkiin laina-anomuksia, jossa haetaan lainaa omakotitaloon niin eikä enää mikään vuokrayksiökään kelpaa. Opistekelijalla pitää olla vähintään kaksi huonetta. Myös ihan järkyttävän suuria kulutusluottoja haetaan sisustamiseen yms. Hyvä, että heitä vähän hillitään ja koitetaan pitää äidin helmoissa. Nuorten velat on riistäytyneet ihan käsistä!

Vierailija
28/30 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa että mistä minä maksan. Minä maksan luutavasti samoista asioista kun sinäkin mm. Ilmannen terveydenhuolto, koulut , kouluruoat ja sitä rataa, että siitä minä maksan. Ja en ole missään vaiheessa sanonut että kukaan mua huonompi tai parempi on. En vain ymmärrä miksi toisia paasataan enemmän toisia vähemmän vaikka tasa-arvo suomessa käsittääkseni on .. Olen samaa mieltä suomi on pian konkurssissa. Tuo on just se mitä yritän sanoa. En ole rasisti pyrin vain puhumaan asioista niinkun ne on . enkai mä nyt somaleita ala suomalaisiks kutsua tai ranskalaista italialaiseks. Tähän ei liity mitään rasismia miks se pitää aina liittää näihin keskusteluihin.. Säästän kyllä mutta entä jos vaikka pesukone hajoaa tai jotain tapahtuu mikä vaikuttais talouteeni mitä sellaisessa tilanteessa voi tehdä, jos ei apua saa. Kerta olette fiksuja aikuisia, osaatte tälläistä pikku opiskelijaa auttaa eikös vain?

Vierailija
29/30 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 15:25"]

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 15:19"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Tämä on yksi esimerkki.

[/quote]

Tää oli hyvä esimerkki. Nuorilla ei ole realistakäsitystä siitä ensiasunnosta. Meille tulee pankkiin laina-anomuksia, jossa haetaan lainaa omakotitaloon niin eikä enää mikään vuokrayksiökään kelpaa. Opistekelijalla pitää olla vähintään kaksi huonetta. Myös ihan järkyttävän suuria kulutusluottoja haetaan sisustamiseen yms. Hyvä, että heitä vähän hillitään ja koitetaan pitää äidin helmoissa. Nuorten velat on riistäytyneet ihan käsistä!

[/quote]

Puhut varmaan rikkaiden muksuista. Sitä paitsi jos ihmiselle ei anneta lupaa tehdä virheitä, niin ei ne minnekään sieltä äitien helmoista koskaan pääse. Minä olen köyhistä oloista ja tämä nykymeininkin tekee elämässä etenemisestä lähes mahdotonta. Kun lähdin kotoa niin pointti oli aloittaa opiskelu, mutta nyt pari vuotta myöhemmin olenkin työtön sossun asiakas ja psykoterapiassa. Huom. Olin suht terve yrittäessäni itsenäistyä. Jossain on vikaa eikä pelkästään taatusti minussa.

Vierailija
30/30 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 15:33"]

Jaa että mistä minä maksan. Minä maksan luutavasti samoista asioista kun sinäkin mm. Ilmannen terveydenhuolto, koulut , kouluruoat ja sitä rataa, että siitä minä maksan. Ja en ole missään vaiheessa sanonut että kukaan mua huonompi tai parempi on. En vain ymmärrä miksi toisia paasataan enemmän toisia vähemmän vaikka tasa-arvo suomessa käsittääkseni on .. Olen samaa mieltä suomi on pian konkurssissa. Tuo on just se mitä yritän sanoa. En ole rasisti pyrin vain puhumaan asioista niinkun ne on . enkai mä nyt somaleita ala suomalaisiks kutsua tai ranskalaista italialaiseks. Tähän ei liity mitään rasismia miks se pitää aina liittää näihin keskusteluihin.. Säästän kyllä mutta entä jos vaikka pesukone hajoaa tai jotain tapahtuu mikä vaikuttais talouteeni mitä sellaisessa tilanteessa voi tehdä, jos ei apua saa. Kerta olette fiksuja aikuisia, osaatte tälläistä pikku opiskelijaa auttaa eikös vain?

[/quote]

Ole realisti äläkä laske mitään tukien varaan. Miksi toisia...heillä on heikommat lähtökohdat. Sinulla on hyvätuloiset vanhemmat ja olet saanut tätä kautta varmasi paljon enemmän mitä muut sinun ikäisesi.

Ongelmat ratkaistaan sitä mukaan mitä niitä tulee eikä jossitella etukäteen. Jos se pesukone hajoaa niin silloin pestää nyrkkipyykkiä jne. Niin ja ne ongelmat ratkaistaan itse ja vain mielikuvitus on rajana.