Vantaalla 60 prossaa ei edes vastaa koronajäljittäjien puheluihin
Vantaan tartuntataudeista vastaavan lääkärin Kirsi Valtosen mukaan välinpitämätön suhtautuminen koronaan on kasvanut, sillä virukselle altistuneista jopa 60 prosenttia ei vastaa taudinjäljittäjien puheluihin.
Kommentit (25)
Jos 40% vastaa niin se on melko hyvin kun suurin osa tuntemistani ihmisistä vastaa vain tunnettuihin numeroihin.
Lukeeko puhelimessa sitten "koronajäljittäjä" jos koronajäljittäjä soittaa? Vai mistä tiedän, että soittaja on koronajäljittäjä eikä John mikkisoftalta tai joku kalsarikauppias?
Jep, voi olla että vastattaisiin useammin jos ei olisi yksityinen tai tuntematon numero...
Mikseivät voi lähettää sähköpostia? Sähköpostit ovat ihan julkisessa rekisterissä nykyään. Ja niille koronajäljittäjöille tulee vastata, muuten olet qanonpelle.
Miksi vastaisin tuntemattomiin numeroihin? Viestin voi lähettää, jos on tärkeää asiaa.
Tehdäänkö kaikki näin, että vastataan tuntemattomille mutta jos asia ei miellytä, niin punasta luuria vaan. Sanaakaan ei tarvitse vaihtaa.
Vierailija kirjoitti:
Tehdäänkö kaikki näin, että vastataan tuntemattomille mutta jos asia ei miellytä, niin punasta luuria vaan. Sanaakaan ei tarvitse vaihtaa.
Ei tehdä.
Minulla on puhelimessa mahdollisuus viestien vastaanottamiseen. Sekä ääni-että tekstiviestien. Eivät ne turhaan siinä ole.
Asun Vantaalla. Tänään minulle soitettiin yksityisestä numerosta. Vastasin ja puhelimesta kuului vain "haloo, haloo". Totesin, että varmaan joku feikki Microsoft tuki ja suljin luurin. Myöhemmin tuli uusi puhelu yksityisestä numerosta enkä vastannut. Olisi hyvä että jäljittäjien numero näkyisi ja voisi vaikka Fonectasta tarkistaa, että puhelu tuli Vantaan terveyspalveluista.
Jättääkö ne jäljittäjät viestin? Itse en ainakaan työpäivän aikana useinkaan pysty vastaamaan puhelimeen.
Mullakin työpäivien aikana puhelin pukkarissa jossa ei kuuluvuutta liittymälläni. Ilmoittaa vain ettei valitsemaanne numeroon saa yhteyttä.
En todellakaan vastais puheluihin enkä viesteihin. Ei kuulu kenellekään mitä olen tehnyt tai missä liikkunut. Eikä koko korona kiinnosta muutenkaan
Multa ainakin vois hyvin mennä ohi em syistä.
Lisäksi niin kauan kuin ei vastaa, ei tiedä. Jos on vaikkapa reissu tai konsertti edessä lähiaikoina niin kuka hullu haluaisi jonkun karanteenipuhelun siihen suunnitelmia pilaamaan.
hyvä