Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko wolkswagenit hyviä autoja? Miten esim talvella toimivat ja taitaa olla kova kulutus?

Vierailija
08.11.2021 |

Minä en tiedä autoista mitään. Toyotoita vaan pari nuorena omistanut ja toyota on ihan kelpo auto tietääkseni, käy talvella ja vähäsempi kulutus kuin monessa muussa?
Lapsi etsii itselleen nettiautosta ensiautoaan.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sovitaanko niin, että pyydät jonkun miespuolisen autoista jotain oikeasti ymmärtävän tuttavan tai sukulaisen apuun. Se että kyselet AV:lta konsultaatiota ja toimit itse rikkinäisenä puhelimena välissä ei takuulla auta lastasi, vaan tekee enemmän haittaa.

😂 No juu, en minä oo autoa menossa ostamaankaan, kyl setä lähtee mukaan ja kattoo mikä kannattaa ostaa.

Mutta kai nyt hyvänen aika tämä asia saa muakin kiinnostaa, lapsi saa minnuuki sitte kuskailla, ei mulla ole autoa.

Ap

Saa kiinnostaa, mutta kun et ymmärrä autoista yhtään mitään, niin eikö tää nyt oo ihan turha keskustelu? Vai meinaatko, että me nyt opetetaan sulle täällä perusasiat autoista?

Mikset googleta, kun kerta osaat lukea?

Google veisi minut vain jonnekin keskustelupalstalle, joten eikö tämä aja saman asian.

Onko ihmisillä maanantaivitutus kun meni noin tunteisiin.

En ainakaan leveilytarkoituksella tehnyt aloitusta. Olen köyhä ja lapsi opintolainalla sekä mummon ja sedän avulla voi ostaa auton ja maksella sen kuluja.

Minä halusin vain tietää onko wolksvagen luotettava auto ja onko muihin nähden isokulutuksinen.

Ap

Älkää ostako Volkkaria DSG-vaihteistolla. Vaikka myyjä sanoisi mitä.

Tällä tiedolla pääsette jo pitkälle.

Täytyy laittaa korvan taa. Vaikken tajua tästäkään mitään.

Ap

Googleta vw + dsg-ongelma.

Lue noita juttuja: kas kummaa, ymmärrät hetkessä edes hiukan mistä puhutaan.

Vierailija
22/25 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Manuaalivaihteisen Volkkarin saattaa voida ostaa, tosin eräiden vuosimallien TSI -moottorivaihtoehtoja voisi olla viisainta vältellä myös.

Jos haluaa vältellä riskejä, kannattaisi harkita Toyotaa jotka yleensä on melko varmoja pelaamaan. Mazdatkin pelaa tekniikan puolesta, niissä tosin voi ainakin joissain malleissa olla ruosteongelmia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutulla on 5v vanha VW Tiguan. Erittäin ihana ajaa (manuaali), hiljainen. Ei lämpene talvella, diesel.

Vierailija
24/25 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonot moottorit. Ei kannata Klonkswagenia ostaa.

Vierailija
25/25 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonolaatuiset Volkswagenin (mukaanlukien Audi, Skoda) moottorit TFSI ja TSI ovat valmistettu vuosina 2007-2012. Tåhän kuuluvat kaikki jakoketjulliset moottorit eli 1.2l, 1.4l, 1.8l, 2.0l rivi4 moottorit, sekä vapaasti hengittävä 3.2l FSI V6 bensamoottori. jakoketjun ja jakoketjun kiristimien lisäksi ongelmina ovat öljyvuodot, viallinen PCV ventttiili, moottorin imuventtiilien umpeen karstoittuminen, jäähdytysnesteen vuotaminen. B7 korimallissa diesel moottori 2.0TDi on huonolaatuinen, mutta kestää paremmin kilometrejä B8 korimallista alkaen. Myös DSG automaattivaihteistot kestävät huonoiten kilometrejä 2007-2012 vuosimalleissa. Vuosimalleja 2007-2012 kannattaa välttää koska näissä on huonolaatuisten moottorien ja vaihteistojen lisäksi huonolaatuista elektroniikkaa kuten esimerkiksi ovien sähkömoottorilliset lukot jotka voivat likaantua niin, ettei ovia saa auki auton ulkopuolelta. Sitten on ollut jonkin verran loppuun kuluneita käynnistusnappuloita. Audin farmarimalleissa Avant ja Allroad on ollut vuotavia takalasinpesureiden sähkömoottoreita. Vesivuotoa auton ulkopuolelta sisätiloihin on aiheutunut tukkeutuneista kattoikkunan vedenpoistoletkuista ja joissakin tapauksissa myös vuotaneista vedenpoistoletkujen liitoskohdista.

Ruosteongelmiakin on esiintynyt ennen faceliftiä rengaskoteloissa ja peräkontin luukussa.

Jos haluaa enemmän kilometrejä kestävän Volkswagenin(tai Audin, Skodan) niin kannattaa ostaa joko vuosimallin 2006 tai vanhempi. Vaihtoehtoisesti vuosimallia 2013 tai uudempi. Näissä on jakohihnalliset moottorit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi seitsemän