Kissanpennun ruokinta
Meille tulee parin viikon päästä 12viikkonen kissanpentu, niin minkä merkkistä ja minkä laista märkäruokaa ja kuivamuonaa kannattais ostaa? Nytten heille on kuulemma syötetty Latzia mutta sillä en aio jatkaa kun täynnä viljoja ja sokereita, noita kissanruoka merkkejä on niin monia niin vaikea valita minkä ottaisi, mieluiten joku mitä saisi mustista ja mirristä? Ehottaisko joku?
Kommentit (26)
Käy kysymässä paikallisesta eläinkaupasta mitä laadukasta kissanruokaa he suosittelevat ja osta sen jälkeen ruoat nettikaupoista niin säästät huomattavasti rahaa.
Rotukissani (pyhabirma) on nyt 12 v ja elänyt ikänsä Latzilla. Aina ell käydessä on kehuttu kuinka hyväkuntoinen kissa. Kerran yritin vaihtaa sen ruokaa laadukkaampaan, ei onnistunut, sen maha meni ihan jumiin uudesta ruuasta ja jouduttiin vaihtamaan takaisin. satunnaisesti saa raakaa, jauhelihaa/lihaa.
Kyllä se kissa sillä Latzillakin elää, jos sitä on tottunut syömään. Muista olla kärsivällinen jos kuitenkin päätät kokeilla antaa muuta ruokaa mihin kissa on tottunut. Jotkut kissat tykkäävät monesta, jotkut eivät suostu syömään kuin yhtä merkkiä eli sitä mihin ne on pentuina totutettu. Minulla on kaksi kissaa, toinen syö mitä vain ja toinen on taas tarkempi siitä, mikä kelpaa. Ensimmäinen on ollut minulla syntymästään asti, opetin siis syömään sitä sun tätä. Jälkimmäinen taas tuli minulle vasta luovutusiässä eli oli oppinut pitämään tietyistä ruuista ennen kuin tuli minulle.
Vierailija kirjoitti:
Käy kysymässä paikallisesta eläinkaupasta mitä laadukasta kissanruokaa he suosittelevat ja osta sen jälkeen ruoat nettikaupoista niin säästät huomattavasti rahaa.
Ei ne siellä eläinkaupassa mitään selvänäkijöitä ole eivätkä voi tietää mikä ruoka kyseiselle kissalle maistuu. Suosittelevat vain sellaisia, mitkä useimmalle maistuvat, mitä eniten myydään tai millä saa parhaan tuoton kaupalle. Jos AP:lla käy tuuri, kissa tottuu uusiin makuihin, mutta voi olla ettei totu. Voi olla, että joutuu käyttämään ison summan rahaa ruokiin jotka eivät kissalle kelpaa. Minun vanhemmilleni kävi näin kun ottivat kissanpennun. On nirso tapaus ja porukat sitten lahjoittivat ylijääneet ruuat minulle, kun omat kissat ovat aika kaikkiruokaisia. 😁
Vierailija kirjoitti:
Rotukissani (pyhabirma) on nyt 12 v ja elänyt ikänsä Latzilla. Aina ell käydessä on kehuttu kuinka hyväkuntoinen kissa. Kerran yritin vaihtaa sen ruokaa laadukkaampaan, ei onnistunut, sen maha meni ihan jumiin uudesta ruuasta ja jouduttiin vaihtamaan takaisin. satunnaisesti saa raakaa, jauhelihaa/lihaa.
Eläinlääkärin lyhenne on el!!!
Ei makkaraa kissalle, ei mitään suolapitoista, ei meetwurstiä, ei leikkeleitä. Edes seiti ei ole kovin laadukasta. Ei näin!
Jos syöttää raakaruokaa tai pelkkää lihaa, pitää tietää, paljonko antaa mukana vitamiineja ja kivennäisaineita. Erityisesti pennulle ei kannata syöttää pelkkää lihaa, jos ei tiedä, mitä tekee. Esim. kalsiumvaje haurastuttaa luut.