Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huumeratteja halutaan alkaa tuomitsemaan pelkän pikatestin perusteella. Tarkkuus pahimmillaan alle 50%.

Vierailija
08.11.2021 |

Mitähän tästäkin tulee? Maaseuduilta ei saada ihmisiä verikokeeseen nopeasti, joten sitten lasketaan oikeisturvaa. Kolmiolääkityksen omaavana tämä uudistus huolestuttaa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/nain-epavarmoja-ovat-poliisin-kaytt…

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tarkempaa testauslaitteistoa saada kehitettyä tien päälle?

Vierailija
2/12 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta "positiivinen ennustearvo" on oikeusturvan kannalta aika jäätävä:

"Laboratoriossa verinäytteestä todettujen positiivisten löydösten osuus kaikista positiivisista (oikeat ja väärät positiiviset) syljestä tehdyistä pikatesteistä."

Tämä luku on esimerkiksi kannabiksen kohdalla 57,9% eli 40,1% sylkitesteteistä on vääriä positiivisia.

Kokaiinin kohdalla 54,5 eli siis vääriä positiivisia 45,5%.

Kiva.

=:o

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta voipi alkaa lahtaamaan poliiseja kun näkee niin oppivat olla liian intohimoisia....

Vierailija
4/12 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos itse on varma ettei ole käyttänyt niin voi aina pyytää verikokeet. Turhaa narkkarit itkette. Lopettakaa käyttö

Vierailija
5/12 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ka m ika ze lentäjillehän annettiin vauhtia kun lähtivät matkaan ja monen maan hävittäjälentäjät ottavat lentokeikoillaan amfetamiinia nykyäänkin.

Voin kuvitella sen tunteen kun kehossa virtaa puhdas pirtsa ja istut hävittäjän ohjaamoon, koko arsenaali lastattu siipiin, keho täynnä sähköä..

Vierailija
6/12 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos itse on varma ettei ole käyttänyt niin voi aina pyytää verikokeet. Turhaa narkkarit itkette. Lopettakaa käyttö

Joo se on kiva lähteä moneksi tunniksi verikokeisiin kesken ajon jonkun paskatestin väärän tuloksen vuoksi. Olet ä ä l i ö!

Vierailija
7/12 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo se on kiva lähteä moneksi tunniksi verikokeisiin kesken ajon jonkun paskatestin väärän tuloksen vuoksi. Olet ä ä l i ö!

Ei siinä mene usein kuin 15min. Laittavat neulan suoneen ja imevät verta. Poliisi saattaa jopa riuhtaista hihan ylös ja puristaa kädellä suonia paremmin näkyviin kun hoitaja ottaa verta. Katsoo sua samalla silmiin tuimasti ''v tun narkki'' mielessään.

Vierailija
8/12 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkeimman oikeuden päätös. Metaboliitit ei tarkoita rattipäihtymystä. Se oli ihan oikea päätös. Itse en ole ajanut vuosiin autoa kun en tarvi. En hae tosissani töitäkään kun kannabis on laitonta. Kun kerta halutaan syrjäyttää niin minkä minä sille voin? Viimeksi olen pajauttanut joskus kesällä. Katellaan sitten niitä töitä jos käyttö sallitaan.

Vierailija
9/12 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korkeimman oikeuden päätös. Metaboliitit ei tarkoita rattipäihtymystä. Se oli ihan oikea päätös. Itse en ole ajanut vuosiin autoa kun en tarvi. En hae tosissani töitäkään kun kannabis on laitonta. Kun kerta halutaan syrjäyttää niin minkä minä sille voin? Viimeksi olen pajauttanut joskus kesällä. Katellaan sitten niitä töitä jos käyttö sallitaan.

Miksi sitten esim kannabiksen metaboliiteista annetaan rattijuopumuksia ja elin ikäisiä H merkkejä?

Vierailija
10/12 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei siinä mene usein kuin 15min. Laittavat neulan suoneen ja imevät verta. Poliisi saattaa jopa riuhtaista hihan ylös ja puristaa kädellä suonia paremmin näkyviin kun hoitaja ottaa verta. Katsoo sua samalla silmiin tuimasti ''v tun narkki'' mielessään.

Juu ensin matkustetaan 50km yhteen suuntaan poliisien kyydissä missä on verikoe paikka auki ja todetaan siellä 15 min jälkeen että väärä positiivinen jonka jälkeen lähetään ajaan takasin. Äkkiä vartin hommasta tuli kolme tuntia

Vierailija
11/12 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

”Halutaan alkaa tuomita pikatestien perusteella”, ymmärsitkö tuon kohdan?

Meillä tehdään työn luonteen vuoksi u-testejä pistokokeina ja rutiinina puhalletaan alkometriin jokaisen työvuoron alussa. Työkaveri sai kerran väärän väärän positiivisen u-testissä. Kokaiinista.

Ihminen, joka ei oo eläissään yökerhossa käynyt saati nähnyt kokaiinia. (Siis tyyppiä lestadiolainen suurperheen jäsen.) Huvitti kaikkia lähinnä, mutta tuli vipinää organisaatioon vähäksi aikaa.

Vääriin positiivisiin ei auta ”lopettaa käyttö”, kun ei oo mitä lopettaa.

On näitä jo tietyillä aloilla jouduttu ihmettelemään. Siis mm. ydinvoimalat ja ilmailu jne.

Vierailija
12/12 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asun syrjäseudulla ja 15 minuuttia ei riitä edes terveyskeskukseen pääsemiseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan neljä