Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Perustin blogin raha-asioilleni. Aiheena mm. veloista eroon pääseminen ja budjetointi

Rahamimmi
08.11.2021 |

https://rahamimmiksi.blogspot.com

Heippa! Perustin rahablogin, jossa käsittelen mm. velkojani, budjetointia ja säästämistä. Olisi ihanaa jos kävisitte katsomassa ❤ Toivottavasti blogistani olisi vertaistueksi muillekin rahan ja velkojen kanssa kamppaileville.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan piristävää lukea rahablogia jossa lähtökohtana ei ole 5000€ nettotulot joista voidaan säästää 2000€ joka kuukausi. Jos jonkun neuvon voi antaa niin älä jää vellomaan epäonnistumisiin. Joskus tulee tehtyä turha hankinta tai budjetti menee pieleen. Tässä toimii vähän sama kuin laihduttamisessa :D epäonnistuneen päivän jälkeen palataan ruotuun niin kyllä se siitä.

Todella hyvä neuvo kyllä! Olen ollut tämän rahajutun kanssa (ja joskus myös salilla käymisenkin kanssa :D) aiemmin sellainen että jos joku kerta epäonnistun niin sitten menee plörinäksi koko homma. :D Nyt on jotenkin niin kirkkaana mielessä se haave veloista pois pääsyyn ja taloudelliseen tasapainoon, että päätän etten jää vellomaan epäonnistumisiin.

Vierailija
22/39 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahamimmi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rahamimmi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei! Kiitos linkistä. Luin postauksia ja tosiaan ruokakaupasta voi saada isot säästöt. Pohdin myös että listallasi oli toistaiseksi paljon valmisjuttuja. Niihin uppoaa aikalailla rahaa! Nyt kun olet vauvan kanssa kotona niin kannattaa joskus tehdä kaupan ranskisten sijaan kotona lohkoperunaa ja vaikka uunijuureksia, tai valmistaa gratiini itse jämäjuustosta. Säästät vielä enemmän! Kaikkea hyvää matkallesi.

Ihanaa että kävit lukemassa, kiitos! :) Meitä on viimeaikoina laiskottanut niin paljon, että olemme halunneet mennä sieltä mistä aita on matalin... :D  Ja jotenkin itselläni on ollut sellainen ajatus, että pakasteet ovat halvempia, mutta taidat olla ihan oikeassa että tuoreena ostettuna voisi tullakin isommat säästöt! :) En tiedä mistä tämä ajatus on minulle tullut. :D Ensi kauppareissun jälkeen teemme tuoreista jutuista :) Kiitos!

- Taitaa kilo perunoita maksaa alle euron? Noissa ostamissasi perunatuotteissa kilohinta on yli euron ilmeisesti.

- Muovipussi on aivan turha jos ostaa kestokassin niin säästät sen 0,25€ kauppareissuilta. :) sillä olisit saanut laskun vielä lähemmäs 40€.

- Jos tuota rahkaa myydään litratonkassa niin siinä saattaa myös olla alhaisempi kilohinta?

Nuo olivat vain omia vinkkejäni, jotka laittoivat heti silmään.

T. Toinen raharemonttia tekevä. :D

Joo yleensä meillä onkin kassi, mutta nyt se unohtui kotiin. Se oli toisaalta hyvä juttu, koska meillä oli roskapussit lopussa. :D

Kiitos rahkavinkistä! Täytyy katsoa saako Lidlistä tonkassa rahkaa, sillä meillä kuluu rahkaa todella paljon.

https://nykinjahellanvalissa.blogspot.com/2010/11/kotitekoinen-rahka.ht…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahamimmi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan piristävää lukea rahablogia jossa lähtökohtana ei ole 5000€ nettotulot joista voidaan säästää 2000€ joka kuukausi. Jos jonkun neuvon voi antaa niin älä jää vellomaan epäonnistumisiin. Joskus tulee tehtyä turha hankinta tai budjetti menee pieleen. Tässä toimii vähän sama kuin laihduttamisessa :D epäonnistuneen päivän jälkeen palataan ruotuun niin kyllä se siitä.

Todella hyvä neuvo kyllä! Olen ollut tämän rahajutun kanssa (ja joskus myös salilla käymisenkin kanssa :D) aiemmin sellainen että jos joku kerta epäonnistun niin sitten menee plörinäksi koko homma. :D Nyt on jotenkin niin kirkkaana mielessä se haave veloista pois pääsyyn ja taloudelliseen tasapainoon, että päätän etten jää vellomaan epäonnistumisiin.

Sulla on kohtalotovereita blogosfääri täynnä. Ei ne suuret tulot vaan pienet menot.

Minne raha menee - blogisti on säästänyt hyvin pienituloisena rahaa ihan mukavasti.

Vierailija
24/39 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sun pitäisi lyhentää eniten velkaa, jossa on korkein korko?

Sulla on niin vähän etenkin noita pikkuvelkoja, että myy jotain turhaa kotoa ja lyhennä niillä rahoilla pikkuvelat suoraan pois.

Vierailija
25/39 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rahamimmi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rahamimmi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei! Kiitos linkistä. Luin postauksia ja tosiaan ruokakaupasta voi saada isot säästöt. Pohdin myös että listallasi oli toistaiseksi paljon valmisjuttuja. Niihin uppoaa aikalailla rahaa! Nyt kun olet vauvan kanssa kotona niin kannattaa joskus tehdä kaupan ranskisten sijaan kotona lohkoperunaa ja vaikka uunijuureksia, tai valmistaa gratiini itse jämäjuustosta. Säästät vielä enemmän! Kaikkea hyvää matkallesi.

Ihanaa että kävit lukemassa, kiitos! :) Meitä on viimeaikoina laiskottanut niin paljon, että olemme halunneet mennä sieltä mistä aita on matalin... :D  Ja jotenkin itselläni on ollut sellainen ajatus, että pakasteet ovat halvempia, mutta taidat olla ihan oikeassa että tuoreena ostettuna voisi tullakin isommat säästöt! :) En tiedä mistä tämä ajatus on minulle tullut. :D Ensi kauppareissun jälkeen teemme tuoreista jutuista :) Kiitos!

- Taitaa kilo perunoita maksaa alle euron? Noissa ostamissasi perunatuotteissa kilohinta on yli euron ilmeisesti.

- Muovipussi on aivan turha jos ostaa kestokassin niin säästät sen 0,25€ kauppareissuilta. :) sillä olisit saanut laskun vielä lähemmäs 40€.

- Jos tuota rahkaa myydään litratonkassa niin siinä saattaa myös olla alhaisempi kilohinta?

Nuo olivat vain omia vinkkejäni, jotka laittoivat heti silmään.

T. Toinen raharemonttia tekevä. :D

Joo yleensä meillä onkin kassi, mutta nyt se unohtui kotiin. Se oli toisaalta hyvä juttu, koska meillä oli roskapussit lopussa. :D

Kiitos rahkavinkistä! Täytyy katsoa saako Lidlistä tonkassa rahkaa, sillä meillä kuluu rahkaa todella paljon.

https://nykinjahellanvalissa.blogspot.com/2010/11/kotitekoinen-rahka.ht…

Kiitos vinkistä! 

Vierailija
26/39 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rahamimmi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla on kohtalotovereita blogosfääri täynnä. Ei ne suuret tulot vaan pienet menot.

Minne raha menee - blogisti on säästänyt hyvin pienituloisena rahaa ihan mukavasti.

Nimenomaan! Uskon että tuo on minullekin täysin mahdollista. 

Vierailija
27/39 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö sun pitäisi lyhentää eniten velkaa, jossa on korkein korko?

Sulla on niin vähän etenkin noita pikkuvelkoja, että myy jotain turhaa kotoa ja lyhennä niillä rahoilla pikkuvelat suoraan pois.

Aionkin lyhentää ensin velat, joissa korkein korko. Nuo kaksi osamaksua saankin maksettua pois ensi kuussa, jes!

Vierailija
28/39 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mä en ole aiemmin tajunnut tuota lumipallojuttua!? Että tuntee itsensä tyhmäksi. Alan heti käyttää tuota omiin velkoihin, nyt kun pääsin työelämään takaisin ja on jotain mistä maksaa.

Itsellä tosin velkaa enää vajaa 4000 eli pitäisi hoitua nopeaa.

Vierailija
29/39 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi mä en ole aiemmin tajunnut tuota lumipallojuttua!? Että tuntee itsensä tyhmäksi. Alan heti käyttää tuota omiin velkoihin, nyt kun pääsin työelämään takaisin ja on jotain mistä maksaa.

Itsellä tosin velkaa enää vajaa 4000 eli pitäisi hoitua nopeaa.

Mäkin tajusin sen vasta vähän aikaa sitten! :D Tsemppiä! <3

Vierailija
30/39 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista myös kirjata puolison maksamat jutut ja rahallinen turva asumisen yms. suhteen. Nuo tahtoo unohtua jokaisella aina.

Vierailija
31/39 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muista myös kirjata puolison maksamat jutut ja rahallinen turva asumisen yms. suhteen. Nuo tahtoo unohtua jokaisella aina.

Juu, meillä on yhteinen tarkka budjetti, jonka olen excelöinyt. Kokeilemme ensi kuusta lähtien sitä, että yhdistämme rahamme ja katsomme miten se toimii. Olemme ensi kertaa toiveikkaita siitä, ettei kuun lopulla tarvitsisi kituutella. :)

Vierailija
32/39 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikki! Kirjoitin uuden postauksen joulukuun budjetistamme ja siitä, kuinka yhdistimme rahamme.

https://rahamimmiksi.blogspot.com/2021/11/joulukuun-budjetti-ja-yhteise…

Vierailija
33/39 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan keskustelua :)

Vierailija
34/39 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään

Vierailija
35/39 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijjaa

Vierailija
36/39 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Velkablogit on mun suosikkeja koska ryven itse velkasuossa. Enää ”vain” 15k€ velkaa, alkuperäinen velkasumma yli 25k€. Tästä noustaan ja opitaan, kiitos velkajärjestelyn! Minusta tuntuu että varsinkin nuoret elävät yli varojensa kun ihaillaan kaiken maailman Kardashaneita ja Jennereitä monen tonnin laukkuineen. Toivottavasti kukaan nuori ei joutuisi samanlaiseen velkasuohon missä itse olen.

Vierailija
37/39 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahamimmi kirjoitti:

Heippa kaikki! Kirjoitin uuden postauksen joulukuun budjetistamme ja siitä, kuinka yhdistimme rahamme.

Luen taas illemmalla :)

Vierailija
38/39 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Velkablogit on mun suosikkeja koska ryven itse velkasuossa. Enää ”vain” 15k€ velkaa, alkuperäinen velkasumma yli 25k€. Tästä noustaan ja opitaan, kiitos velkajärjestelyn! Minusta tuntuu että varsinkin nuoret elävät yli varojensa kun ihaillaan kaiken maailman Kardashaneita ja Jennereitä monen tonnin laukkuineen. Toivottavasti kukaan nuori ei joutuisi samanlaiseen velkasuohon missä itse olen.

Joo, nykyään on aivan liian helppo velkaantua! Kaikkea voi hankkia osamaksulla ja itsekin oon osamaksuihin sortunut koska on ollut "pakko" saada jotain heti. Ei puhettakaan että säästettäisiin niihin asioihin, joihin ei sillä hetkellä ole varaa. Nyt tämän syksyn aikana mulle on onneksi kehittynyt sellainen ajatusmalli, etten yksinkertaisesti osta asioita, joihin mulla ei ole varaa.

Vierailija
39/39 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rahamimmi kirjoitti:

Luen taas illemmalla :)

Ihanaa! :)