Auton lämmityslaitteen moottorin vaihtoon 6,5h tuntia listan mukaan...
Lämmityslaitteen moottori simahti ja meinasin vaihdattaa sen, mutta huoltamo ei innostunut. Listan mukaan työhön menee tosiaan 6,5 tuntia ja on mennyt kuulemma kauemminkin. Autoni arvoon nähden sijoitus ei kannata, tässä nyt tyhmänä pohdin, mitä pitäisi tehdä.....
Kommentit (27)
Vaihdat ihan omin pikku kätösin...
Pyydät tarjousta muista korjaamoista ja lähimmästä ammattioppilaitoksesta, jossa autonasennuslinja. Viimeinen on edullinen, maksat vain osat ja ainakin meilläpäin työ oli 60 euroa, koska oli opetustilanne.
Jäi vaivaamaan, puhutko Webastosta vai raitisilmapuhaltimesta.
Ei kannata... Ei se auto ole mikään sijoitus. Tuolla logiikalla ei kannata vanhaa Puntoa edes tankata.
Yhtään uudemmissa autoissa se on oikeasti niin syvällä muun rojun keskellä että siihen purkamiseen ja kokoamiseen voi mennä kokonainen työpäivä.
Uusia autoja ei suunnitella enää helposti huollettaviksi. Ja tämä tehdään ihan tahallaan.
Anna, kun arvaan: Volvo 240. Tarinan mukaan, kun tuollaista Volvoa alettiin aikoinaan tehdä, ensiksi liukuhihnalle nostettiin lämmityslaitteen moottori ja koko auto sitten kasattiin sen ympärille.
vanha rellu, mutta ajettu vain reilu 150 kkm - moottori maksaa kuulemma reilun satasen
ap
Vierailija kirjoitti:
vanha rellu, mutta ajettu vain reilu 150 kkm - moottori maksaa kuulemma reilun satasen
ap
Kerroppas tarkemmin, malli ja vuosi.
Vierailija kirjoitti:
Yhtään uudemmissa autoissa se on oikeasti niin syvällä muun rojun keskellä että siihen purkamiseen ja kokoamiseen voi mennä kokonainen työpäivä.
Uusia autoja ei suunnitella enää helposti huollettaviksi. Ja tämä tehdään ihan tahallaan.
No kyllä ne työnnettiin vanhoissakin syvälle kojelaudan taakse. Itsellä simahti omasta mutta alkoi toimimaan kun ensin olin purkanut kaiken mahdollisen tieltä pois ja sen jälkeen toimi moitteetta, luultavasti liitännässä joku kosketushäiriö.
Golffissa ei nyt ihan noin kauan kestänyt, mutta olihan se ihan iloinen lasku.. mutta kerrankin varaosaa ei tarvinnut odotella, niitä oli merkkihuollossa rekkalastillinen, kun on kuulemma vähän niin kuin ominaisuus, että simahtaa 5v jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Anna, kun arvaan: Volvo 240. Tarinan mukaan, kun tuollaista Volvoa alettiin aikoinaan tehdä, ensiksi liukuhihnalle nostettiin lämmityslaitteen moottori ja koko auto sitten kasattiin sen ympärille.
tuo voi pitää paikkansa :) minulla oli aikoinaan vuoden 1982 245 volvo. vein sen huoltoon seitsemäksi ja huoltomies sanoi, että kahviin mennessä on valmis, unohti vain piru vieköön sanoa, että tarkoitti iltapäiväkahvia. onneksi volvon liike laskutti listahinnan mukaan - kaksi tuntia
ap
Vierailija kirjoitti:
https://autojerry.fi/ Tuonne tarjouspyyntöä.
Jos on vähän haastavampi työ, tarjouksia ei välttämättä tule ollenkaan.
Purkaminen on oikeasti ihan hirveä työmaa, joten realistinen on tuo arvio.
Kyllä ne 80-luvun autoissa oli yhden työpäivän mittaisia. Tosin itse vaihdettuna ja riittävästi asennuskaljaa ja yksi juttukaveri/apukäsipari niin vähemmän veetutti se työ. Sen laitteen käyttöikä on yleensä pitempi kuin auton suunniteltu käyttöikä, joten sitä ei periaatteessa ole edes rakennettu vaihdettavaksi. Toki sen saa ja voi vaihtaa, mutta mitään järkeä siinä hommassa ei ole.
Katoin youtubesta ei ollut toisesta meganesta esimerkkiä missä puhaltimen moottori sijaitsee, taisi olla uudempi malli mutta tuskin vaihtaneet sijaintia verrattuna vanhempaan ja aika veemäisessä paikassa oli, radion/lämmityslaitteen säätimien takana mutta yhtä syvällä kuinka mitä polkimet on joten järkyttävässä paikassa et joo en ihmettele jos vaihtoaika on tuota luokkaa tai kauemmin koska siinä pitää purkaa todella paljon tavaraa edestä pois.
Vierailija kirjoitti:
vanha rellu, mutta ajettu vain reilu 150 kkm - moottori maksaa kuulemma reilun satasen
ap
36 euroa autodocista.
Mikä auto?