Millainen on arkimeikkisi? :)
Myös meikkausvinkkejä saa jakaa ja tuotteita suositella!
Itselläni on poskilla aknearpia muistona teinivuosista, joten meikkaan aina ennen ulos lähtemistä. Tässä oma perusmeikkini:
-Meikkivoide koko kasvoille
-Puuteri
-Varjostukset aurinkopuuterilla poskiluiden alle, otsaan ja leukaluille
-Poskipuna
-Kulmakynä ja kulmien muotoilu harjan ja vahan avulla
-Ripsien taivuttaminen ja pari kerrosta mustaa ripsiväriä
-Huulivoide
-Korostusväri kulmaluille ja nenänvarteen
Kommentit (65)
-bb-voide
-peiteaine tummille silmänalusille
-huulimeikki, voi olla kiilto tai puna
-jos jaksan, ripsari (mulla mustat mutta lyhyet ripset) ja luomiväri
mun arkimeikki :D
- meikkivoide + peiteväri
-puuteri
-kulmakynä
-huultenrajauskynä
-huulipuna (tumman pinkki)
-silmärajaukset
-ripsiväri ylä- ja alaripsiin
-irtoripset
:)
- Mineraalimeikkipuuteri (Flow kosmetiikan, sävy Peach)
- Valo- ja varjostusväri sekä poskipuna Isadoran paletista joissa kaikki 3 tuotta samassa
- Kulmakynä
- 3 väriä luomiväriä
- Tumma rajaus yläluomen ulkokolmannekseen
- Ripsiväri
- Huulikiilto
Meikkipohja vaihtelee riippuen siitä paljonko on finnejä. Mutta noin keskimäärin:
- Pohjustusvoide nenään ja aknekuoppiin
- silmänalusille peiteainetta ja finnit neutraloijalla
- meikkipuuteri
- silmämeikinpohjustusainetta
- kajalia yläluomen vesirajaan
- vaaleata luomiväriä ja tummemmalla rajaus
- eyelineria ripsien juuriin
- ruskeaa ripsiväriä
- huulipunaa
-Meikkivoide lähes koko kasvoille paitsi niihin kohtiin joihin laitan
-hyvin peittävää astetta vaaleampaa peitevoidetta silmien alle sekä kevyesti nenänpieliin, otsaan ja leukaan tasoittamaan värieroa ja toimimaan highlightina
-tavallinen puuteri peitevoiteen kiinnitykseen
-aurinkopuuteri kevyesti varjostamaan
-jos luomiväriä niin vaaleaa luomen keskelle ja sisänurkkiin, tumma, yleensä kullertavan(:D) ruskea väri vakoon
-(rajaus)
-ripsiväri
-kulmat kevyesti milloin milläkun tuotteella
-nudehko matta huulipuna
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 16:53"]
-Meikkivoide lähes koko kasvoille paitsi niihin kohtiin joihin laitan -hyvin peittävää astetta vaaleampaa peitevoidetta silmien alle sekä kevyesti nenänpieliin, otsaan ja leukaan tasoittamaan värieroa ja toimimaan highlightina -tavallinen puuteri peitevoiteen kiinnitykseen -aurinkopuuteri kevyesti varjostamaan -jos luomiväriä niin vaaleaa luomen keskelle ja sisänurkkiin, tumma, yleensä kullertavan(:D) ruskea väri vakoon -(rajaus) -ripsiväri -kulmat kevyesti milloin milläkun tuotteella -nudehko matta huulipuna
[/quote]
Miksi nenänpieliin vaaleampaa sävyä? Ei kai niitä halua korostaa?
Iholle pohjustukseksi ensin peitevoidetta silmien alle ja jos muualla on peitettävää, sitten mineraalimeikkipuuteri koko kasvoille, kevyesti mineraalipuuteria, poskipuna, aurinkopuuteria kevyesti kasvojen muotoiluun, valokynää korostuksiin...
Kulmiin kulmakynää jonka jäljen pehmennän harjalla, vaaleahkoa luomiväriä liikkuvalle luomelle, tummemmalla varjostukset ja ripsirajat, mustalla silmänrajauskynällä rajaus yläripsien tyveen, ripsien taivutus, vedenkestävää ripsaria. Alaluomea en rajaa/ meikkaa muutenkaan koska tekee ilmeestäni väsyneen. Lopuksi huulikiiltoa.
-Meikkivoidetta silmien ympärille ja leukaan vähän, kun se yleensä punertaa jostain syystä
-ripsiväriä ja joskus rajausta silmän ulkonurkkiin
-huulten rajaus
-yleensä vaalea huulipuna, joskus punainen, viininpunainen tai fuksia asusta riippuen
Tykkään itse tummista väreistä ja ihonsävyn takia käytän kylmiä sävyjä.
Oma arkimeikkini:
Pesen naaman ensin kylmällä vedellä. Sitten levitän koko naamaan vähän puhdasta aloe vera öljyä ja annan imeytyä. En käytä meikkivoiteita yms. koska tuntuvat omaan naamaan pahalta, eikä Suomesta toistaiseksi saa tarpeeksi vaaleita punapohjaisia sävyjä. Mielummin olen ilman, kuin näytän siltä että olen sotkenut Nutellaa naamaani.
Pakkelit:
mustaa ripsiväriä, merkillä ei ole niin väliä, mutta olen käyttänyt Avonin super extendiä.
Huulissa yleisimmiten M.A.C Ruby woo, rajaan saman puljun rajauskynällä sävyssä Cherry. Saatan laittaa joskus päälle vielä Sephoran kirkkaanpunaista lip stainia. Molemmat tekee semmosen mattapinnan, mistä tykkään itse enemmän kuin semmosista rasvasista.
Muita huulipunia joita käytän:
M.A.C Cyber, rajaan mustalla
Make up storen Dawn, rajaan mustalla
Art Deco Cherry Blossom ja sopiva rajauskynä
Vaaleampaan huulimeikkiin laitan alle jotain halpis huulirasvaa ja päälle vähän Diorin Ultra Gloss pearlia.
Päivävoide. Hyvällä säkällä työpäivän lopuksi on mustia likaraitoja kasvoissa.
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 16:26"]
Meikkaan vain juhliin, ja silloinkaan en tököttele naamaani edes puolia sinun meikkimäärästäsi.
[/quote]
Perus AV-mamma siis. Jolkottelee kaupungilla verkkareissa eikä koskaan meikkaa muulloin kuin "vain juhliin." Kampaajallakaan tuskin olet käynyt sitten vuoden -95 ja muotoilutuotteita saatika hiuslakkaa et käytä, pidät tukkaa aina ponnarilla. Hiirulainen.
Kulmakarvat värjäytän kestona, mutta saatan niitä hieman kulmakynällä paikata. Laitan aamulla siis vain ripsiväriä ja pari sipaisua valokynällä, ei muuta. Ikää on 40 ja en edes omista mitään meikkivoiteita tms. Puuteria on, mutta laitan sitä harvoin.
- meikkipuuteri koko kasvoille
- ripsari.
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 17:09"][quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 16:26"]
Meikkaan vain juhliin, ja silloinkaan en tököttele naamaani edes puolia sinun meikkimäärästäsi.
[/quote]
Perus AV-mamma siis. Jolkottelee kaupungilla verkkareissa eikä koskaan meikkaa muulloin kuin "vain juhliin." Kampaajallakaan tuskin olet käynyt sitten vuoden -95 ja muotoilutuotteita saatika hiuslakkaa et käytä, pidät tukkaa aina ponnarilla. Hiirulainen.
[/quote]
miksi pitää meikata?
12
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 17:23"]
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 17:09"][quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 16:26"] Meikkaan vain juhliin, ja silloinkaan en tököttele naamaani edes puolia sinun meikkimäärästäsi. [/quote] Perus AV-mamma siis. Jolkottelee kaupungilla verkkareissa eikä koskaan meikkaa muulloin kuin "vain juhliin." Kampaajallakaan tuskin olet käynyt sitten vuoden -95 ja muotoilutuotteita saatika hiuslakkaa et käytä, pidät tukkaa aina ponnarilla. Hiirulainen. [/quote] miksi pitää meikata? 12
[/quote]
Saat sinä toki homssuisen ja ruman näköinen olla jos haluat.
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 17:09"]
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 16:26"]
[/quote]
[/quote]En ole vastaaja, mutta mun aamumeikkiin ja -hiustenlaittoon ja menee noin 2-3 min/aamu, koska kulmat värjäytän säännöllisesti kestolla ja ripsarin + valokynän pariin sipaisuun ei kauan aikaa mene. Kasvojen iho on luonnollisestikin hyvä ja tasasävyinen, joten en edes ajattele minkään tököttien laittamista siihen. Kampaajalla käyn myös säännöllisesti leikkauttamassa puolipitkiin hiuksiini siistin mallin ja laitatan myös kivan värin parin kuukauden välein. Miksi tuhlaisin aikaa kauniin "kaunistamiseen"? :-) Vastasin tuonne jo toiseenkin kohtaan, mutta olen 40 vuotias ja asiakaspalvelussa töissä. Aavistus nolo oli tuo kirjoituksesi hiirulaisesta, ku asti varmasti hyvin sinun itsetuntoasi...
cc-voide, puuteri, vähän aurinkopuuteria, ripsari.
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 17:26"][quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 17:23"]
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 17:09"][quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 16:26"] Meikkaan vain juhliin, ja silloinkaan en tököttele naamaani edes puolia sinun meikkimäärästäsi. [/quote] Perus AV-mamma siis. Jolkottelee kaupungilla verkkareissa eikä koskaan meikkaa muulloin kuin "vain juhliin." Kampaajallakaan tuskin olet käynyt sitten vuoden -95 ja muotoilutuotteita saatika hiuslakkaa et käytä, pidät tukkaa aina ponnarilla. Hiirulainen. [/quote] miksi pitää meikata? 12
[/quote]
[/quote]
no en mä kyllä ruma ja homssuinen ole, vaikka harvemmin meikkaan. Töissä en kyllä kovin siistin näköinen voi olla, eikä tarvitse.
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 17:28"][quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 17:26"][quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 17:23"]
[/quote]
[/quote]
no en mä kyllä ruma ja homssuinen ole, vaikka harvemmin meikkaan. Töissä en kyllä kovin siistin näköinen voi olla, eikä tarvitse.
[/quote]
ja olen siis tuo 12