Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mitä mieltä?

Vierailija
22.01.2015 |

Onko sektio synnytys, vai kirurginen toimenpide siinä missä vaikkapa umpisuolen poistaminen?
Heräsi tälläinen kysymys, kun ystäväni sanoo, että kolmesta lapsestaan on synnyttänyt vain kaksi, yksi on "otettu hänestä".

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En näe sektiota synnytyksenä. Jos minulle olisi tehty/tehtäisiin sektio, en kyllä puhuisi "synnyttäneeni" lasta, tai kertoisi kuinka kauan "synnytys" kesti yms.

Vierailija
2/10 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytys

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en myöskään puhuisi synnyttämisestä, jos lapseni olisi sektiolla tähän maailmaan saatettu.
En vähättele heitä, joille sektio on tehty, mutta ei se synnyttämistä ole.

Vierailija
4/10 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä itse koen synnyttäneeni lapsemme, vaikka hätäsektioon jouduinkin. Ensin kuitenkin vuorokausi puserrettiin ja imukupillakin yritettiin..

Vierailija
5/10 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 16:31"]Kyllä itse koen synnyttäneeni lapsemme, vaikka hätäsektioon jouduinkin. Ensin kuitenkin vuorokausi puserrettiin ja imukupillakin yritettiin..
[/quote]

Sinä synnytit lastasi, mutta lopulta hänet leikattiin sinusta ulos, syntyi siis sektiolla. Mutta sinä et synnyttänyt lasta tähän maailmaan. Miten tämän saisi kuulostamaan vähemmän tylyltä?

Vierailija
6/10 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäki ketjussa meni jo srkaisin syntyä ja synnyttää. Lapsi syntyy. Äiti voi lapsen synnyttää tai sitten lapsi otetaan äidistä sektiolla.

Vierailija
7/10 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 16:36"]Tässäki ketjussa meni jo srkaisin syntyä ja synnyttää. Lapsi syntyy. Äiti voi lapsen synnyttää tai sitten lapsi otetaan äidistä sektiolla.
[/quote]
Aivan. Lapsihan syntyy tavalla tai toisella, mutta se äiti. Jos lapsi syntyy alateitse, äiti synnyttää lapsensa. Jos syntyy sektiolla, äiti ei ole synnyttänyt.

Vierailija
8/10 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jihaa:D srkti ei ole synnytys-ketjua ei olekaan ollut vähään aikaan. Aiheesta oli jokunen vuosi sitten miljoona ketjua ja pitkään.

Vierailija
9/10 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäisin vielä toisen suosikki aiheen menneiltä vuosilta: milloin maksetaan lapsilisät. No huomenna:D

Vierailija
10/10 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peräsuolenpoisto auttaa luonnolliseen synnytykseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kahdeksan