Kilpirauhasarvot?
Arvoni ovat tsh 0,89 ja t4-v 19 Thyroxinilla.
Kilpparit leikattu, joten lääkitys vaaditaan, ettei mene vajaatoiminnalle.
Nyt lääkäri sanoi, että arvoni ovat vajaatoiminnan rajoilla? Olenko käsittänyt jotain väärin, sillä minusta asia on toisinpäin?
Kommentit (9)
Jos kilpparia ei enää ole ja vajaatoiminnan oireet pysyvät tietyllä tyroksiiniannoksella poissa, ei "liikatoiminnalle" menoa tarvitse kytätä kun eivthän ne tyroksiinitasot siitä yhtäkkiä pompsahda kun omaa tuotantoa ei ole. Huomattavat painon muutokset, raskaus tms. voivat toki vaikuttaa.
Nuo on tosi hyvät arvot. Olen lääkityksellä, mutta mulla tv4 on silti jopa alle raja-arvon, mutta Tsh on kuitenkin hyvä.
Nuohan ovat suorastaan ihanteelliset arvot.
Vierailija kirjoitti:
Nuo on tosi hyvät arvot. Olen lääkityksellä, mutta mulla tv4 on silti jopa alle raja-arvon, mutta Tsh on kuitenkin hyvä.
Olisko kuitenkin toisinpäin? Joka tapauksessa, t4-v on se mikä todella merkitsee ja minkä tasot tuntuvat olossa ja oireissa.
Vierailija kirjoitti:
Sanoiko lääkäri varmasti niin? Tai siis, oliko hän varmasti lääkäri? :D
Ja jos olosi on kaikin puolin hyvä, ei noiden perusteella tarvitse tyroksiinin kanssa ruveta säätämään. Siihen älä suostu.
Kyllä vain, lääkäri sanoi niin vastaanotolla.
En rupea lääkitystäni muuttamaan, etten rupea ylikierroksilla käymään. :D
Tuli vain hetkellinen blackout, että mitenkäs
Tämä nyt meneekään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja jos olosi on kaikin puolin hyvä, ei noiden perusteella tarvitse tyroksiinin kanssa ruveta säätämään. Siihen älä suostu.Kyllä vain, lääkäri sanoi niin vastaanotolla.
En rupea lääkitystäni muuttamaan, etten rupea ylikierroksilla käymään. :D
Tuli vain hetkellinen blackout, että mitenkäs
Tämä nyt meneekään.
Lääkityksellä TSH saa olla lähellä nollaa, jos vointi on hyvä. T4-V mahdollisimman lähellä viitearvojen ylärajaa. Oikeasti, tuon paremmaksi kilpirauhasarvot eivät oikeastaan voi mennä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisko kuitenkin toisinpäin? Joka tapauksessa, t4-v on se mikä todella merkitsee ja minkä tasot tuntuvat olossa ja oireissa.
Siis viimeksi Tsh oli lähellä nollaa ja tv4 oli 7 ja tv3 oli myös alle puolivälin.
Vajaatoiminnassa tsh -arvot nousevat, joten outoa puhetta lääkäriltä tai sitten vain lipsahdus. Vaarallinen sellainen kyllä, jos potilas on ihan tietämätön kilpirauhasarvoista.
Ja jos olosi on kaikin puolin hyvä, ei noiden perusteella tarvitse tyroksiinin kanssa ruveta säätämään. Siihen älä suostu.