Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miten matkustaa halvemmalla? Vinkkejä kiitos?

Vierailija
22.01.2015 |

Mistä ja miten etsitte lentoja?

Mistä majoitus - hotelli / hostelli / loma-asunto vuokraus?

Miten saa selvää paikallisyhteyksistä, esim. lentokenttäkuljetukset.

Vuokraatteko auton?

Mä en vaan osaa.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen löytänyt meidän perheen matkat halvimmalla pakettimatkoista. Ehkä siihen vaikuttaa se, että meitä on 5 henkeä ja kaikki lapset jo isoja.
Ja aina käytän todella paljon aikaa kaikista halvempien matkojen löytymiseen.

Vierailija
22/29 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pystyy matkustamaan sesonkien ulkopuolella ja tekemään nopeita päätöksiä, niin silloin pääsee halvemmalla. Mä en esim. lasten kanssa lähtisi lomien ulkopuolella, joten silloin halpa reissaaminen tarkoittaa kesäkuuta tai äkkilähtöjä.

Halpalentoyhtiöissä on hyvät ja huonot puolensa. Esim Ryanair lentää Barcelonaan, mutta kenttä on todellisuudessa Gironaan, joka on parin tunnin matkan päässä Barcelonasta ja lisäksi kone saapuu yöllä. Tällöin pitää miettiä, että haluaako viettää yhden yön "väärässä" kaupungissa ja reissata kohteeseen pitkän matkan vai maksaako toiselle yhtiölle vähän enemmän oikeasta kaupungista.

Kanarialle esimerkiksi pääsee edullisemmin ostamalla lennon ja varaamalla itse hotellin. Kuljetus kentältä järjestyy joko taksilla tai bussilla. Äkkilähdöllä taas pääsee joskus tosi halvallakin juuri Kanarialle. Esimerkiksi tulevana viikonloppuna saisi paketin viiden tähden hotelliin alle tonnilla ja kolme tähteä alle 500 euroa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen vinkki vielä, että kun pyöritte tuolla lentoyhtiöiden ja -varaamojen yms. sivuilla, niin tyhjentäkää välillä koneen välimuistista kaikki. Nuo varaussivustot näkevät, että ko. ip-osoitteesta on käyty ennenkin, ovat siis kiinnostuneita, ja hinta nousee.

Käsittääkseni myös mac-käyttäjille tarjotaan kovempia hintoja kuin pc-käyttäjille.

Vierailija
24/29 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 10:56"]Mä olen löytänyt meidän perheen matkat halvimmalla pakettimatkoista. Ehkä siihen vaikuttaa se, että meitä on 5 henkeä ja kaikki lapset jo isoja.
Ja aina käytän todella paljon aikaa kaikista halvempien matkojen löytymiseen.
[/quote]

Missä yleensä matkustatte ja kuinka paljon matka yleensä maksaa teidän perheellenne?
Kiinnostaa koska itse olen aivan eri mieltä, meitä myös 5 ja pakettimatkailu on selkeästi kalliimpaa.

Vierailija
25/29 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 11:00"]

Sellainen vinkki vielä, että kun pyöritte tuolla lentoyhtiöiden ja -varaamojen yms. sivuilla, niin tyhjentäkää välillä koneen välimuistista kaikki. Nuo varaussivustot näkevät, että ko. ip-osoitteesta on käyty ennenkin, ovat siis kiinnostuneita, ja hinta nousee.

Käsittääkseni myös mac-käyttäjille tarjotaan kovempia hintoja kuin pc-käyttäjille.

[/quote]

Onko tämä fakta vai urbaani legenda?

Vierailija
26/29 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloita vaikkapa ebookers palvelulla. Lentoja voi katsoa myös eri lentofirmojen omilta sivuilta. Hotellien varaukseen löytyy monta palvelua, booking, hotels.com, momondo jne. Vinkkejä ja toisten kokemuksia voit lukea tripadvisorista. Auton voi vuokrata samoista palveluista. Paikallisliikenteen aikataulut löytyy usein ihan googlettamalla. Lentokenttien sivuilta löytyy ohjeet, miten sinne pääsee tai miten sieltä pääsee kaupungin keskustaan.

Vierailija
27/29 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkusta sesonkien ulkopuolella ja mielellään lennot arkipäiville; skyscanner.fi näkee lentohinnat päivä päivältä koko kuukauden tai vuoden ajalta. Keskiviikko on tosi halpa lentopäivä moneen suuntaan.

Käytä normaaleita busseja ja junia, ei mitään turisteille tarkoitettuja pika-super-express-busseja. Ja sekä lennoissa, hotelleissa että autoissa pääsee sitä halvemmalla mitä aiemmin ne varaa! Jos vaan tietää että pystyy lähtemään ajankohtana X, niin varaa HETI. Itse varasin joulukuussa Italianmatkan, jonne lähden tämän vuoden syyskuussa.. :-)

Vierailija
28/29 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ja miten etsitte lentoja?

Ensin päätetään matkakohde tai pari ja sitten etsitään lentoja. Jos on pari vaihtoehtoa ja matka-aika selvillä, katsotaan kumpaan pääsee helpommin ja edullisemmin tai kumpi on mielenkiintoisempi lopulta. Sitten aloitan lentojen etsimisen; momondo, norwegian, finnair tai skyscanner.

Mistä majoitus - hotelli / hostelli / loma-asunto vuokraus?

Trip Advisor on ollut oiva apu, apartmentit olen vuokrannut joko homeawayn tai vastaavan kautta. 

Miten saa selvää paikallisyhteyksistä, esim. lentokenttäkuljetukset.

Lentokenttien sivuilla on usein infoa, maiden/kaupunkien omilla turistiopas-sivuilla on paljonkin tietoa.

Vuokraatteko auton?

Tähän mennessä joka kerta kyllä. Siinä pätee sama kuin lennoissakin, mitä aikaisemmin on liikkeellä, sen edullisempia ne on.

Mä en vaan osaa.

Kyllä sä osaat.

Vierailija
29/29 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 11:07"]

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 11:00"]

[/quote]

Onko tämä fakta vai urbaani legenda?

[/quote]

Urbaani legenda. Kirjoittaja on ilmeisen tietämätön siitä, että kun kone on tyhjä ovat lentoliputkin edullisempia. Eli jos viikon verran miettii, niin ei ihme jos lentolipun hinta nousee. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yksi