Monikaan suomalainen ei vielä tiedä, että...
...Kuopio on maan paras kaupunki. Jos vaivautuu tutustumaan asiaan ihan vaikka netissäkin, niin tämän voi todeta melkein kuka tahansa. Oivallus tulee viimeistään sitten, kun katselee ilta-auringossa kesäistä Kallavesimaisemaa Puijon tornista. Juuri sopivan kokoinen, elävä ja toimiva kaupunki, jossa on raikas ilma ja tilaa hengittää. Ei raskasta teollisuutta, vaan idyllistä järviluontoa jokaisen ulottuvilla. Palvelut ja liikenne hyvin organisoitu. Kys Suomen parhaita sairaaloja, erityisesti synnyttäjille. Kauppojen, ravintoloiden, liikuntapalveluiden ym. osalta tarjonta on monipuolista. Löytyy mm. Suomen hienoimpiin kuuluva ostoskeskus Matkus ja Ikea, Finnkinon paras teatteri ja jopa mäkihyppytornit. Ilmapiiri on vireä ja yritteliäs, ihmiset ystävällisiä ja auttavaisia. Elämä on täällä niin paljon parempaa kuin saasteisessa ja meluisessa ruuhka-Suomessa. Pitäisi kai olla hissukseen, ettei tänne muuta liikaa porukkaa, mutta en nyt malttanut, kun joku kateellinen pyrki haukkumaan ;)
Kommentit (10)
Järvet on ihan kivoja mutta ollakseen kunnollinen kaupunki, tulee sen sijaita meren rannalla. Kaupunki ilman merta on kuin kesä ilman yhtään hellepäivää tai koulu ilman oppilaita.
Asiaa. Minä oon Helsingistä tänne Puijonlaaksoon muuttanut opiskelemaan ja kaupunki on kyllä pieneksi paikaksi loistava.
Muute hyvä mut siä ei puhut Pori murret.
Kuopio ja sen katkerat, sisäänpäinlämpiävät asukkaat saavat haistaa pitkän paskan
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 00:14"]Kaupungit joilla ei ole merenrantaa, eivät voi olla hyviä kaupunkeja. Mikään kuppainen järvi ei riitä.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 00:18"]Järvet on ihan kivoja mutta ollakseen kunnollinen kaupunki, tulee sen sijaita meren rannalla. Kaupunki ilman merta on kuin kesä ilman yhtään hellepäivää tai koulu ilman oppilaita.
[/quote]
Niin, merenrantakaupungit on parhaita, kuten esim. Turku. Not.
Itse rakastan porvoota ja kaverini aina nauravatkin että taidan olla jopa porvoolaisista ainoa.. :)
Kaupungit joilla ei ole merenrantaa, eivät voi olla hyviä kaupunkeja. Mikään kuppainen järvi ei riitä.