Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tatuoija ?

Vierailija
21.01.2015 |

Olen 9 luokalla ja tatuoijan ala kiinnostaa minua, olen lukenut että alalle ei ole suomessa vsrsinaista tatuoija-koulutusta ? Miten tähän ammattiin siis opiskellaan? Haluaisin kuulla kokemuksia alalle " valmistuneeilta " (:

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oppisopimus. Exäni veli halusi tatuoijaksi ja tuo oli parhain mahdollisuus, valitettavasti harvat ovat luonnostaan tarpeeksi hyviä että paikan saavat. Tämä sitten alkoi itsekseen opettelemaan, tatuointivehkeet ja värit kotiin ja omaa kättä maalaamaan, myöhemmin myös kaverit suostuivat koekaniineiksi. Tästä aikaa nyt 3 vuotta ja olen hänen töitään nähnyt jonkun verran ja kyllähän sen kehityksen huomaa vaikka "asiakkaat" edelleen koostuvat vain ystävistä ja tuttavista. En sitten tiedä kuinka hyvin tuosta työllistyy..

Vierailija
2/5 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä jokin taideala sopisi sinulle? Siinä sivussa tai sen jälkeen oppisopimus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tatuoijaksi ei vaan aleta, sulla pitää olla lahjoja siihen. Eikä riitä että olet vain teknisesti hyvä piirtämään. Ja mitään koulua noihin ei ole missään maassa. Mutta jos oikeasti tälle alalle haluat, suosittelen hakemaan ensin taidekouluun ja katsomaan onko taitoja. Ja sitten oppisopimuksella vaan harjoittelemaan johonkin liikkeeseen. Niitä paikkoja ei hirveästi ole, että joku varasuunnitelma kannattaa olla. Toivottavasti onnistuu. :)

Vierailija
4/5 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi mutta se ei nyt oo kauhean realistinen suunnitelma. Valitset nyt jonkin toisen alan ja harjoittelet tatuointeja vaikka appelsiiniin siinä sivussa. Moni tekee huonoja valintoja tuossa vaiheessa, joten koita ihan oikeasti miettiä mihin kouluun lähdet.

Vierailija
5/5 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole päättänytkään että lähtisin tatuoijaksi, sanoin alan kiinnostavan ja siksi tulin kysymään tietoa asiasta, enkä halua tehdä väärää valintaa joten kysyin kokemuksista, kiitos vastauksista Ap