Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Missä ajassa 10 kg laihdutus

Vierailija
07.11.2021 |

Missä ajassa on realistista laihtua 10 kg?Alunperin ei ole mitään isoa ylipainoa, vaan muutama kilo normaalipainosta ylipainon puolella. En harrasta liikuntaa juuri lainkaan.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kovan elämäntaparemontin teet etkä siitä sorru, niin 1 vuosi.

Vierailija
2/17 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosi!?! En mä jaksa niin kauaa odottaa. Mun on pakko saada pudotettua painoa nopeasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosi on realistinen, jos haluaa tehdä sen pysyvästi elintapoja muuttamalla ja lihasta menettämättä. On kokemusta.

Vierailija
4/17 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pitäis saada se pudotettua vuoden loppuun mennessä kun nään mun eksän silloin. Onko mitään keinoja tehdä se niin nopeesti?

Painoindeksi on nyt 29 ja haluaisin sen siihen 24.

Vierailija
5/17 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoden loppuun on alle kaksi kuukautta ja välissä joulu. Kahdessa kuukaudessa äärimmäisellä kitudieetillä tuo määrä olisi mahdollista pudottaa, en kyllä suosittele.

Vierailija
6/17 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Realistisena ja terveellisenä tahtina pidetään n. 0,5 kg pudotusta viikossa. Tahti riippuu niin monesta tekijästä, mutta normaalipainon ylärajoilla olevalle 4-6 kk on ihan mahdollinen tavoite. Kitudieetillä voi laihtuu nopeamminkin, mutta sellainen kostautuu melko varmasti.

Vierailija
7/17 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme kuukautta.

Vierailija
8/17 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sä tossa ajassa saa 10 kg pois, mutta sulla on jo parin vk jälkeen parempi ja kevyempi olo, ja paino putoaa kyllä hiljalleen jos syöt oikein. Tosin, jouluna sä syöt varmasti liikaa. Ei se maailmanloppu oo. Eikä ex välttämättä hyvä syy laihduttaa. Olisko se sun takia kahta kk nälässä että ois mahdollisimman laiha kun näätte?

Vierailija
9/17 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 kk

Vierailija
10/17 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä ihan paria kiloa ylipainoa ole, jos painoindeksi on 29 vaan ollaan jo lähellä lihavuutta (painoindeksi yli 30).

Vierailija
11/17 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun pitäis saada se pudotettua vuoden loppuun mennessä kun nään mun eksän silloin. Onko mitään keinoja tehdä se niin nopeesti?

Jos alat pussikeitto- tms. aliravitsemusdieeteille valtavilla miinuskaloreilla, saat aineenvaihduntasi ja hormonitoimintasi sekaisin. Kun lopetat dieetin, painosi tulee takaisin ja uusi painonoudotus on hankalaa, koska aineenvaihduntasi on sopeutunut nälkiinnyttämiseen. Niin se vaan menee.

Vierailija
12/17 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat kyllä vaikka kuukaudessa 10 kiloa pois, kun vaan niin päätät.

Ostat monivitamiinipillereitä ja kalsiumtabletteja.

Sitten vaan päätät mitä syöt päivittäin ja pysyttelet siinä. Juo paljon vettä (musta kahvikin sopii myös).

Syö 3 kertaa päivässä vähän. Esim. aamupalalla 1xruisleipä ja omena, lounaalla 2xpaistettu muna, kasviksia ja banaani jälkkäriksi. Oma lemppari on tosiaan banaani ja kypsät banaanit pitää suoliston liikkeellä. Iltapalaksi sitten esim. pieni annos puuroa tai ruisleipä tai hedelmää/ vihanneksia…

Vierailija
13/17 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettisin sitä elämäntaparemonttia, muutenhan kilot tulee takaisin ja kärvistelit laihiksella turhaan.

Jos kohtuullinen kalorimäärä on esim 1600 kcal päivässä, niin se on vain 400 kcal vähemmän kuin millä pidät painon jatkossa lihomatta. Eli sun ruokailutottumukset eivät voi juurikaan palata vanhaan, jos haluat painon pitää poissa.

Laskin juuri, että olen ollut ”kuurilla” eli terveellisellä ruokavaliolla nyt 6 kk, ja noin 7 kg lähtenyt siinä ajassa. Välillä on ollu varaa syödä esim juhlissa vapaammin, ja paino on silti hitaasti pudonnut. Mun tavoite on, että vuoden vaihteessa olen kilon kevyempi tai ainakin pystyn samassa painossa. Aluksi BMI oli noin 24 eli olin normipainon ylärajalla. Painavammalla tietysti kiloja lähtee nopeammin.

Vierailija
14/17 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

44 kg kirjoitti:

Saat kyllä vaikka kuukaudessa 10 kiloa pois, kun vaan niin päätät.

Ostat monivitamiinipillereitä ja kalsiumtabletteja.

Sitten vaan päätät mitä syöt päivittäin ja pysyttelet siinä. Juo paljon vettä (musta kahvikin sopii myös).

Syö 3 kertaa päivässä vähän. Esim. aamupalalla 1xruisleipä ja omena, lounaalla 2xpaistettu muna, kasviksia ja banaani jälkkäriksi. Oma lemppari on tosiaan banaani ja kypsät banaanit pitää suoliston liikkeellä. Iltapalaksi sitten esim. pieni annos puuroa tai ruisleipä tai hedelmää/ vihanneksia…

Tossa on kyllä aika vähän proteiinia. Banaanit ja hedelmät on sokeria nekin - vaihtaisin kasviksiin tai marjoihin. Puuro rahkaksi, johon pakastemarjoja. Tosin ei tällä lähde 10 kiloa 7 viikossa..

Vierailija
15/17 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos alat pussikeitto- tms. aliravitsemusdieeteille valtavilla miinuskaloreilla, saat aineenvaihduntasi ja hormonitoimintasi sekaisin. Kun lopetat dieetin, painosi tulee takaisin ja uusi painonoudotus on hankalaa, koska aineenvaihduntasi on sopeutunut nälkiinnyttämiseen. Niin se vaan menee.

Jep, eikö näin käynyt Sanna Ukkolalle? Kannattaa miettiä, että pikadieetti hidastaa pahimmillaan lopullisesti aineenvaihdunnan, jolloin jokainen pala lihottaa. Tulos on +|~0

Vierailija
16/17 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tää ei ole provo, niin voi hyvä tavaton.

Vierailija
17/17 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 kg kuukaudessa on kohtuullinen määrä laihdutusta kuulemma joten kaksi kuukautta.