voiko esineen mukana tulla henki, yliluonnolliset jutut.
Kiinnostaisi kuulla onko sinulla kokemusta tälläisestä, että jonkin esineen mukana oisi kulkeutunut henki/ oisi alkanut tapahtua ns "kummittelua" ?
Tämä mietityttää minua, sillä otin eräästä minulle tutusta autiotalosta pelottavan näköisen valokuvan (en tiedä miksi tarkemmin ajateltuna siis otin sen, se oli jotenkin niin erikoinen ja karmiva että sen enempää miettimättä nappasin sen mukaani.) Talon historiasta tiedän sen verran että siellä on kuollut ainakin yksi ihminen (ampunut itsensä) , ja sen jälkeen siellä ei ole kukaan ainakaan vakituisesti asunut. itsekkin olen lapsena tässä talossa vieraillut, kesä asukkaiden siellä ollessa. Ilmeisesti siellä ei ole oikein kenenkään elo sujuvasti onnistunut, vaan kaikenlaieset epäonnet kohdanneet.
Itse uskon yliluonnolliseen, ja tuntuu että olen melko herkkä aistimaan asioita. nyt mietin että tekeekö vilkas mielikuvitukseni tämän vai voiko tuon valokuvan mukaan ottaminen olla syy tälläiselle.
Asumme tällä hetkellä aivan uudessa asunnossa, tuo ottamani valokuva on meillä täällä erään vihkon välissä. Olemme kummatkin tunteneet mieheni kanssa vahvan läsnäolon tunteen, asunnosta kuuluu erikoisia ääniä,ikään kuin joku yrittäisi kävellä ilman että pitää ääntä, tätä on hiukan vaikea selittää, myös kaikenlaisia kolahduksia kuuluu.
Eräänä päivänä näimme molemmat eri aikaan eteisessä ikäänkuin varjoihmisen, sivusilmällä aivan selvästi näytti kuin pitkä musta hamo ois ollut eteisessä. En itse heti sanonut mitään,mutta kun mieheni sanoi että aivan kuin ois nähnyt jokun seisomassa eteisessä mutta siinä ei ollutkaan ketään,niin minun täytyi myöntää että itse olin näkevinäni aivan saman hetkeä aiemmin.
Myös kerran yksin ollessani, tuli todella voimakas hien haju, joka ei kyllä minusta lähtenyt. :D haistelin kaikkea mistä se mahdollisesti voisi tulla, enkä löytänyt mitään syytä tälle,se meni jossain vaiheessa vaan ohi enkä enää haistanut sitä. Mutta haju oli sellainen pistävä, kuin joku ois runsaasti hikoillut.
Eilen tapahtui myös sellainn että sätkäkamat liikkuivat itsestään pöydällä. Mieheni puuhaili jotakin keittiöntasolla, jossa myös oli röökitoppa ja filtterit. Hän kääntyi minuun päin ja juuri alkoi selittää että ihan kuin ois nähnyt omiaan, että filtteripussi ois leijunut ilmassa,ja kun hän oli minuun kääntyneenä näimme kun kaikki sätkäkamat liikahti keittiön tasolla muutamia senttejä, ikäänkuin joku oisi niitä työntänyt. Siinä vaiheessa jäätiin vaan katsomaan ihmeissämme toisiamme , sillä kumpikaan meistä ei ollut niin lähellä että oisi voinut niitä liikuttaa..
Pahoittelut että en osaa selittää kovin selkeästi , tässä oli muutama outo juttu jota on tässä tapahtunut viime aikoina.. Varmasti näin luettuna voi kuulostaa tosi pikkujutuilta, ja siltä että ei tässä mitään, mutta se tunne joka täällä tulee on melko erikoinen, ne ketkä tietää miltä tuo läsnäolon tunne tuntuu, tietävät ehkä mitä tarkoitan.
Vielä näin pyhäinpäivän kunniaksi, kiinnostaisi kuulla onko muilla ollut jotain vastaavaa, tai muitakin yliluonnolliselta tuntuvia kokemuksia ois oikein mielenkiintoista lukea.
Kohdalleni on edellisessä kodissa (vanha okt) sattunut vaikka mitä kummaa, mutta näin uudessa asunnossa tämä tuntuu oudolta,siksi mietin valokuvan liittymistä asiaan, oisko se kenties vaan paras palauttaa taloon josta sen otin?
Kommentit (30)
Onhan noita. "kummittelu" loppuu kun tavara heivataan mäkeen. Muistan yhden tarinan, missä nainen oli saanut sohvan. Kaiken oudon jälkeen lopuksi näki jopa jonkun istuvan siinä. Hankkiutui siitä nopeasti eroon ja oudot tuntemukset yms loppuivat.
siis uskon vahvasti että tavaroissa on entisen omistajan henki.
Vierailija kirjoitti:
Onko tuossa autiotalossa harrastettu s palvontaa?
Ei ainakaan minun tietääkseni , mutta mistäpä tuon voisi tietää vaikka olisikin.
Vierailija kirjoitti:
Tänään oli aloitus, jossa arvuuteltiin palstan mt-potilaiden määrää.
Ilmottaudutko kilpailuun?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänään oli aloitus, jossa arvuuteltiin palstan mt-potilaiden määrää.
Ilmottaudutko kilpailuun?
Mihin kilpailuun?
Vierailija kirjoitti:
Mitä siinä valokuvassa on?
Kuva on mustavalkoinen , ja siinä on suht nuoren näköinen poika/miehen alku ,puku päällä , hän näyttää jotenkin todella pitkältä siihen nähden että kuinka nuoren näköset kasvot on ja se ilme on jotenkin pelottava. intensiivisen näköinen tuijotus, ja hymy joka ei ole kuitenkaan sellainen iloinen vaan enemmänkin sellainen virne. Itse kuvassa nyt ei mitään sen pelottavampaa näy, mutta minulle tuli siitä jokseenkin karmiva olo.
Henki olisi halunnut henkoset, miksi ette tarjonneet röökiä??
Vie kuva takaisin. Kyllä esineiden mukana voi tulla myös henki.
Meillä kummitteli, kuului yskimistä, tavaroita tippui itsestään, vaikka periaatteessa se oli mahdotonta ym. Pelolle ei pidä antaa valtaa, vaan käskee topakasti henget pois huushollista. Materiaan kiintyvät ihmiset jäävät helposti kuoleman jälkeen kummittelemaan kiintymiinsä paikkoihin.
Palauta kuva sinne mistä sen otitkin ja tee joku puhdistusseremonia kodissasi. Tämä voi auttaa.
Uskon vahvasti, että esineiden mukana voi tulla henki. Siksi en koskaan osta tavaraa mistään antiikkiliikkeistä enkä oikein kirppareiltakaan. Palauta kuva. Tosin en ole varma, etteikö henki voisi jäädä kotiinne silti.
Vierailija kirjoitti:
Vie kuva takaisin. Kyllä esineiden mukana voi tulla myös henki.
Näin varmaan täytyy tehdä,jälkeenpäin tuntuu tyhmältä , että miksi edes nappasin tuon mukaani. Pidän tuollaisista vanhoista kuvista ja myös se karmiva tunnelma joka siitä tuli , ajattelin vain että kuva on hieno, ja autiotalossa se vain homehtuis. Mutta sinne taloon se taitaa kuulua, täytyy viedä se takaisin.
Minulla on vaikka mitä vanhaa tavaraa, olen keräilijä, eikä ole yhtään kertaa käynyt niin että tuntuisi että jotain tulee mukana. Sellaisia esineitä minulla kyllä on, että joku muu kokee pelkäävänsä niitä, minussa ne eivät herätä juuri mitään tunteita.
Vierailija kirjoitti:
Uskon vahvasti, että esineiden mukana voi tulla henki. Siksi en koskaan osta tavaraa mistään antiikkiliikkeistä enkä oikein kirppareiltakaan. Palauta kuva. Tosin en ole varma, etteikö henki voisi jäädä kotiinne silti.
Ei ole kyllä koskaan käynyt näin vaikka olen ostanut vuosia vanhoja tavaroita. Olen ihminen joka on niin herkkä etten voi katsoa kauhuelokuvia. Ikinä en kuitenkaan ole alkanut kokemaan mitään yliluonnollista esineissä.
Intiaanithan uskoo tollaseen. Ne hautaa saamansa vanhat tavarat maahan muutamaksi vuodeksi ja vie sitten vasta ne sisälle. Luin joskus kirjan aiheesta.
Kuuluuko Astral TV suosikkeihisi?
Kummidus kirjoitti:
Meillä kummitteli, kuului yskimistä, tavaroita tippui itsestään, vaikka periaatteessa se oli mahdotonta ym. Pelolle ei pidä antaa valtaa, vaan käskee topakasti henget pois huushollista. Materiaan kiintyvät ihmiset jäävät helposti kuoleman jälkeen kummittelemaan kiintymiinsä paikkoihin.
Mitäs sitten kun henki tai mikälie onkin kiinnittynyt ihmiseen, eikä tavaraan tai paikkaan?
Monta kertaa olen muuttanut ja kummittelun tyyppiset ilmiöt jatkuu aina vaan. Tavaran voi hävittää tai asunnosta muuttaa, mutta itsestään ei voi hankkiutua eroon...
En mitenkään sulkisi pois sitä, etteikö tämä henki, tms olisi tullut tuon valokuvan mukana, olen kuullut ja lukenut vastaavanlaisista tapauksista aikaisemminkin. Itse palauttaisin sen kuvan takaisin siihen taloon ja sanoisin ettei tämä henki tai vastaava saa seurata sinua enää ja että jättää teidät rauhaan ja jäisin sitten seuraamaan tilannetta, että rauhoittuuko teidän oma olotila ja muu liikehdintä asunnossa.