Mistä teinien vanhemmille parisuhdeaikaa?
Suhde menee alamäkeen kun ei ole yhtään kahdenkeskistä aikaa. Teinejä ei voi jättää keskenään eikä isovanhemmat jaksa/halua hoitaa. Pieniä lapsia hoitivat aikoinaan mutta tätä ei nyt ymmärretä, että teinienkin vanhemmat haluavat joskus aikaa yhdessä. Viime seksikerrasta on pari kuukautta koska ei olla koskaan kahdestaan ja kaikki kuuluu teinien huoneisiin.
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me otetaan välillä arkivapaa töistä. Lapset on koulussa niin voi olla vähän vapautuneemmin.
Meillä ei oteta. Meillä sitä toivotaan, eikä se läheskään aina onnistu.
No onneksi itsellä työ josta voi aika helposti olla päivän pois. Eli lähtökohtaisesti saan vapaata niin halutessani. Samoin puolisoni. Meille ei myöskään ole koskaan ollut ongelma lähteä vaikka ajelulle etsimään joku rauhaisa paikka ja "hoitaa hommat" Muuta hellyyttä ja pusuja meillä jaellaan kyllä ihan lasten nähdenkin.
Good for you.
Kiitos vuorotöiden, aikaa rellestykselle löytyy ihan arkipäivisin. Ja muuten lapset ovat kotona usein puhelimella/pleikalla/tietokoneella eivätkä silloin kuule tavallista puhettakaan.
Pankaa sillee hiljaa. Unohtakaa ne hirveät feikkihuudot ja voitte duunata vaikka suihkussa kun kaikki on kotona keskellä päivää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se vaikeaa. Miten olette saaneet toisen lapsen alulle, kun toinen oli jo olemassa?
Niinno, meillä kaikilla on katsos omat haasteemme. Näköjään sullakin on vähän vaikeeta... Mutta siis meidän lapsilla on hyvin pieni ikäero, ei se eka ollut teini toista tehdessä. Vauvahan kyllä nukkui suurimman osan vuorokaudesta ja kahdenkeskistä aikaa oli vaikka kuinka paljon.
Niinhän teinitkin nukkuu. Ja bonuksena ovat vielä helposti kavereilla iltasella.
Jos ei se aika riitä hommailuun niin on kumma.
Ottakaa saunavuoro taloyhtiöltä. Lähettäkää lapset leffaan. Ottakaa hotellihuone illaksi.
Eikä se oikeesti oo vaarallista jos lapset joskus vähän jotain kuulee, luultavasti laittavat kuulokkeista tiktokit kovemmalle jos häiritsee.
Vierailija kirjoitti:
Pankaa sillee hiljaa. Unohtakaa ne hirveät feikkihuudot ja voitte duunata vaikka suihkussa kun kaikki on kotona keskellä päivää.
Tämä on järkyttävän hyvä neuvo. Ei aina tarvitse vetää koko showta, nopeet suihkussa on ihan hyvä vaihtoehto kiireisessä elämässä ja pitää kivasti kipinää yllä.
Kaverin vanhemmat maksoi meille joskus leffaliput viikonloppuna. Kaverini oli ainut lapsi siis. Me mentiin tyytyväisinä elokuviin ja naureskeltiin, että tiedetäänhän me mitä ne tekee. Viivyteltiin sitten vielä aina ekstraa sillä reissulla. Ihan kivaa se oli vaikka tasan tiedettiin miksi meidät "häädettiin" leffaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi teinejä ei voi jättää keskenään?
En ole AP, mutta samaa asiaa olen mietiskellyt... En minä ainakaan teinejä kahdestaan jätä yöksi, kun vanhempi on vasta 14-vuotias.
Kahden teinin pitäisi pärjätä yksi yö kotona, elleivät ole todella tyhmiä.
No, toinen on sitten varmaan tyhmä, kun on arka ja on sanonut suoraan, ettei uskalla jäädä yöksi kotiin ilman aikuisia. Toinen taas luultavasti kutsuisi talon täyteen kavereita (aika normaalia käytöstä teiniltä) ja se ei myöskään ole ihan ideaalitilanne.
Tosi hyvä vinkki sulta kuitenkin... Eiku!
Meillä teini (16 v.) omasta mielestään hyvinkin pärjäisi ”yksinään” kotona. Mutta mitä siitä sitten seuraisi, on kokonaan toinen juttu. Taatusti olisi talo täynnä kavereita ja bileet pystyssä. Ei tosiaan tule kuuloonkaan jättää häntä yksin yöksi kotiin.
Itsepä olet jälkikasvusi kasvattanut. Jos hän on noin epäluotettava nuori, niin peilistä löytyy syypää. Ja kyllä, minulla on teinejä ja he ovat olleet yksin kotona.
Itse olin aikoinani yksin kotona 12 vuotiaana, kun en halunnut lähteä mökille. Nautin ihan täysillä yksin olemisesta. Kuuntelin musiikkia, tein omat ruokani, söin kirjaa lukien ja luin yötä myöten.
Hienoa! Onnittelu, kun olet osannut noin erinomaiset teinit kasvattaa ja itsekin olit jo 12-vuotiaana itse täydellisyys:)
12-vuotias lapsi on vähän eri asia kuin 16-vuotias teini. On kyllä mielestäni edesvastuutonta vanhemmilta jättää 12-vuotias lapsi yksin yöksi kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on kolme teiniä ja en ymmärrä aloitusta ollenkaan. Teinit pärjäävät erinomaisesti yön tai useammankin keskenään, eiväthän he nyt mitään vauvoja ole. He osaavat laittaa ruokaa, osaavat käydä vessassa ja pyyhkiä persuksensa ilman äitin apua ja heillä kaikilla on puhelimet, jolla voi soittaa, jos oikea hätä tulisi. Mutta miksi sellainen tulisi? Asumme omakotitalossa ja kotona ei ole pelottavaa, vaan päinvastoin.
Ootko koskaan kuullut, että ihan aikuisiakin voi pelottaa olla yötä yksin omakotitalossa, joka usein on maan tasalla? Ei se nyt ihan ennenkuulumatonta ole, että 14-vuotiaalla on niin vilkas mielikuvitus, ettei uskalla olla yötä yksin ilman aikuista. Tässä tapauksessa on vielä se vanhempi sisarus ja kokee olevansa "vastuussa" siitä pienemmästäkin.
Ja kysymykseen, miksi sellainen oikea hätä tulisi? Syitä on vaikka kuinka paljon. Ehkä epätodennäköistä, että mitään juuri silloin sattuisi, mutta kaikenlaista uskomatonta sitä on maailmassa sattunut.
Itse asiassa en ole kuullut, että aikuinen ihminen pelkäisi olla yötä omassa kodissaan. Se olisi outoa.
Ja jos alkaa hätätapauksia miettimään, niin aika moneen asiaan teidän pitäisi varautua jo muutenkin, joten periaatteessa myös teineillä pitäisi olla tietoa miten toimitaan. Meillä ainakin on käyty selkeästi läpi miten toimitaan erilaisten tulipalojen varalta. Meillä on sammuttimet ja sammutuspeitteet, olemme miettineet niiden käyttöä ja kulkutiet ovat tietenkin tiedossa tarkkaan. Hätäpuhelinnumero on kaikille selkeä tieto ja kaikki tietävät, että sinne voi ja pitää soittaa, jos hätä on vakava. Rasva- ja sähköpalot olemme miettineet yhdessä myös.
Kaikki tietävät myös missä on kotimme tekninen tila ja mitä pitää tehdä, jos siellä tapahtuisi jotain.
Mahdollinen tukehtuminen voi tapahtua, vaikka äitee olisi viereisessä huoneessa ja ensiaputehtäviä voi tulla ihan kaikkialla muuallakin kuin kotona. Moneen asiaan voi varautua juttelemalla ja miettimällä oman kodin kohdalla mitä ja miten pitäisi toimia. Naapuritkin varmasti auttavat, jos apua tarvitsee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi teinejä ei voi jättää keskenään?
En ole AP, mutta samaa asiaa olen mietiskellyt... En minä ainakaan teinejä kahdestaan jätä yöksi, kun vanhempi on vasta 14-vuotias.
Kahden teinin pitäisi pärjätä yksi yö kotona, elleivät ole todella tyhmiä.
No, toinen on sitten varmaan tyhmä, kun on arka ja on sanonut suoraan, ettei uskalla jäädä yöksi kotiin ilman aikuisia. Toinen taas luultavasti kutsuisi talon täyteen kavereita (aika normaalia käytöstä teiniltä) ja se ei myöskään ole ihan ideaalitilanne.
Tosi hyvä vinkki sulta kuitenkin... Eiku!
Meillä teini (16 v.) omasta mielestään hyvinkin pärjäisi ”yksinään” kotona. Mutta mitä siitä sitten seuraisi, on kokonaan toinen juttu. Taatusti olisi talo täynnä kavereita ja bileet pystyssä. Ei tosiaan tule kuuloonkaan jättää häntä yksin yöksi kotiin.
Itsepä olet jälkikasvusi kasvattanut. Jos hän on noin epäluotettava nuori, niin peilistä löytyy syypää. Ja kyllä, minulla on teinejä ja he ovat olleet yksin kotona.
Itse olin aikoinani yksin kotona 12 vuotiaana, kun en halunnut lähteä mökille. Nautin ihan täysillä yksin olemisesta. Kuuntelin musiikkia, tein omat ruokani, söin kirjaa lukien ja luin yötä myöten.
Hienoa! Onnittelu, kun olet osannut noin erinomaiset teinit kasvattaa ja itsekin olit jo 12-vuotiaana itse täydellisyys:)
12-vuotias lapsi on vähän eri asia kuin 16-vuotias teini. On kyllä mielestäni edesvastuutonta vanhemmilta jättää 12-vuotias lapsi yksin yöksi kotiin.
Ehkä joku nykyajan lellipiltti ei voi jäädä kesäaikaan yksin kotiin, mutta normaali lapsi voi oikein hyvin.
"Kaikki muu läheisyys"
Siis eikö teinien läsnäollessa voi olla sohvalla vierekkäin?
Eikö ennen nukkumaan menoa voi olla "ollaan kahden lällällää"-aikaa?
Eihän seksinkään tarvitse olla aina mikään showpainimatsi, kyllä välillä illan hellittelyn päätteeksi voi hiljaiset panot ottaa.
Impulsiivinensonni kirjoitti:
"Kaikki muu läheisyys"
Siis eikö teinien läsnäollessa voi olla sohvalla vierekkäin?
Eikö ennen nukkumaan menoa voi olla "ollaan kahden lällällää"-aikaa?
Eihän seksinkään tarvitse olla aina mikään showpainimatsi, kyllä välillä illan hellittelyn päätteeksi voi hiljaiset panot ottaa.
Tätä minäkin ihmettelen.
Kyllä me ainakin ihan julkisesti maataan sohvalla sylikkäin, halaillaan ja pussaillaan ihan ohimennen.
Ihmettelen, eikö seksiä pysty edes joskus harrastamaan ilman kamalaa voihketta, ähinää ja sängyn rynkytystä?
Lounastreffit kotona antaisi mahdollisuuden läheisyyteen. Entäs sauna, kai sentään sinne pääsette ilman teinejä? Laittakaa vähän vähemmän lämpöä niin pystytte hyödyntämään saunahetken mukavasti pyörtymättä. Jos varsinaisesta toiminnasta tulee liikaa meteliä ja lauteiden natinaa niin ainakin suullista nautintoa pystyy antamaan puolin ja toisin suht hiljaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä 18v ei anna vanhemmille kahdenkeskistä aikaa ollenkaan, edes kauppakeskukseen emme pääse kahdestaan.
Meillä on aika samanlaista. Lapset aina sanoo, että ollaan kaikki yhdessä. Tosi suloista mutta joskus voisin olla ilmankin 😂
Suloisuus kaukana, kun tyyppi ei käy edes koulua, makaa päivät kotona.
No on se vähän eri asia, jos 3kk ikäinen vauva kuulee, kuin että 14-vuotias joutuu kuuntelemaan vanhempiensa panoääniä. Toivottavasti sinäkin ymmärrät eron.