Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

olen töissä asiakaspalvelussa...

Vierailija
20.01.2015 |

Ollut jo 20 vuotta. Pidän työstäni ja työympäristöstä. Pikkuhiljaa vaan ottaa päähän enemmän ja enemmän viisastelijat, vittuilijat, mulkoilijat, huutajat, inisijät ja mukahauskat.
Näitähän on asiakkaista vaan 10% mutta ne jää mieleen. En pysty enää vaan päästämään toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos vaan ottaa päähän jo etukäteen välillä mennä töihin näiden takia.

Monesti iltaisin palstailen ja provoan/soitan suutani minkä ehdin. Päästelen höyryjä työpäivän jälkeen.
Pitäisiköhän vaihtaa alaa?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kannattaisi. Tai hakea lisäkoulutusta ammattiisi. Pieni tuuletus toisessa ympäristössä tekee kenelle tahansa hyvää.

Vierailija
2/14 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kandeis miettiä toista duunia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi ja anteeksi, oon se mukahauska, oon niin ujo että tulee juteltua kaikkee älytöntä.

Vierailija
4/14 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 22:09"]Moi ja anteeksi, oon se mukahauska, oon niin ujo että tulee juteltua kaikkee älytöntä.
[/quote]

Et kuulosta siltä. Todennäköisesti kuulut siihen 90% mukaviin asiakkaisiin joita ei muista.
Mukahauskat sanoo mm. seuraavia..
-jaa ei löydy hintaa, no se on sitten ilmainen
-saanko kaupan päälle sitä ja tätä kun ostan näitä jopa kolme

Vierailija
5/14 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdetaan työpaikkoja? Tuu siivoomaan ni mä tuun sinne hymyilemään ja palvelemaan asiakkaita oikein mielelläni :)

Vierailija
6/14 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen.

Vierailija
7/14 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu kannattaa vaihtaa. Asiakaspalvelu yrityksissä joissa asiakkaat naljailevat myyjälle on aika kuluttavaa. Ei kenkään kuuluisi tehdä sitä montaa vuotta. Ellei sitten oikeasti jaksa sitä ja tykkää. Minä ajattelen sen väliaikaisena duunina. Vaihtamalla alaa elämänlaatusi paranee huomattavasti. Tai toki voit kokeilla jotain "tasokkaampaa" yritystä. -myyjä

Vierailija
8/14 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut aspatyössä kohta 7 vuotta ja aika ajoin itsellekin tulee samanlaiset fiilikset. Suurin osa asiakkaista on todella mukavia, mutta se pieni osa voi saada aikaan pahan mielen vaikka tässä vuosien varrella on itsensä kovettanutkin. Yhä enemmän kaipaan työtä, jossa voisin olla enemmän omissa oloissani, ilman hälinää keskittyen siihen omaan vastuu-alueeseen.

Vierailija
9/14 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 22:26"]

Juu kannattaa vaihtaa. Asiakaspalvelu yrityksissä joissa asiakkaat naljailevat myyjälle on aika kuluttavaa. Ei kenkään kuuluisi tehdä sitä montaa vuotta. Ellei sitten oikeasti jaksa sitä ja tykkää. Minä ajattelen sen väliaikaisena duunina. Vaihtamalla alaa elämänlaatusi paranee huomattavasti. Tai toki voit kokeilla jotain "tasokkaampaa" yritystä. -myyjä

[/quote]

Näinpä. Asiakaspalvelu ja suoramyynti: kauheimpia ammattialoja mielestäni. Todella kuluttavaa!

Vierailija
10/14 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up.

Vierailija
11/14 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 22:26"]Juu kannattaa vaihtaa. Asiakaspalvelu yrityksissä joissa asiakkaat naljailevat myyjälle on aika kuluttavaa. Ei kenkään kuuluisi tehdä sitä montaa vuotta. Ellei sitten oikeasti jaksa sitä ja tykkää. Minä ajattelen sen väliaikaisena duunina. Vaihtamalla alaa elämänlaatusi paranee huomattavasti. Tai toki voit kokeilla jotain "tasokkaampaa" yritystä. -myyjä
[/quote]

Taitaa vaan olla niin että oli taso mikä vaan niin samat urpot urpoilee..

Vierailija
12/14 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
13/14 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat on fiilikset, aina välillä... Pahinta on se, että oikeasti kai viihtyisin asiakaspalvelijana ilman sitä hulluinta prosenttia. Tavallisten asiakkaiden kanssa tulen hyvin toimeen ja tykkään tehdä työtäni. Myös asiasta negatiivista palautetta antavat, pettyneet mutta hyvätapaiset asiakkaat on helppoja, silloin tulee aspana ittellekin vain suuri myötätunto toista kohtaan. Sitten on se ihan oma ihmisryhmänsä, joka yrittää esim. Käydä päälle fyysisesti (edellisessä työpaikassa) tai huutaa vittusaatanavitunhuoraa jo siinä vaiheessa, kun vastaan ensimmäisen kerran puhelimeen (työskentelen nykyisin toimistossa, suurin osa kontakteista tulee siis puhelimitse).

Tuntuu paskalta, koska olen ihmisenä kamalan asiakaspalveluhenkinen, haluan aidosti auttaa ja palvella. Sitten on se pieni mutta äänekäs ryhmä, jolle et tee mitään oikein. Alkuun sitä kestää, ajattelee että näitä vaan tulee, mutta pidemmällä työuralla sitä jotenkin herkistyy. Nykyisin huomaan, että jos asiakas on linjan toisessa päässä yhtään kärttyisen kuuloinen, pelkään jo valmiiksi, että se huutaa multa korvat rikki kohta.

Ja kun todellisuudessa on hirvittävän vähän asioita, joihin voin vaikuttaa. Munkin mielestä moni firman toimintatapa on huono, mutta kympin tuntiliksallisena työntekijänä alimmalla portaalla mulla ei ole mitään vaikutusvaltaa. Yritetty on.

Asiakkaathan tässä lopulta kärsii. Meiltä on lähtenyt jo monta nuorta, ihanaa tyttöstä pois, kun kyllästyvät potkuilla uhkaileviin täteihin ja huoritteleviin setiin. Jäljellä on lähinnä kivikovia vanhempia naisia, joilla on kova teflonpinta ja jääkylmä asenne kaikkia asiakkaita kohtaan. Niitä ei huudot hetkauta. Me muut ollaan ehkä liian pehmoja...

Ps. 95% asiakkaista on tavallisia tai ihania. Se ei aina auta, kun se 5% on äänekkäitä ja terrorisoivia (esim. Yksi nainen on soittanut firmaan saman päivän aikana 30 kertaa, ei me voida sitä estääkään soittamasta ja kaikkiin puheluihin on pakko vastata).

Vierailija
14/14 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Empatiaa on vaikeaa asiakaspalvelijana säilyttää kun täytyy kovettaa itseään urpojen takia.
Pikkuhiljaa sitä toimii yhtä kovettuneesti jokaista kohtaan eikä enää ota asiakkaita ihmisinä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme viisi