Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kummallinen "kohtaus" (?)

Vierailija
20.01.2015 |

Tästä on jo muutama tunti, mutta ajattelin kirjoittaa vasta kun olen rauhoittunut. Tuossa jokin aika sitten istuin sängylläni opiskelemassa, kun sydän alkoi yhtäkkiä hakata voimakkaasti ja nopeasti. Tunne oli todella epämiellyttävä ja tunsin myös pinta kipua vasemmalla rinnassa (josta en tosin huolestunut, sillä rintakipuja minulla esiintyy aina stressin yhteydessä). Säikähdin kuitenkin sydämen epätavallista rytmiä ja panikoiduin. Hengittäminen tuntui vaikealta, joten haukuin kauhuissani henkeä (josta seurasi pyörrättävä olo). 

Tästä n. 5-10 minuutin kuluttua vasen käsi puutui ja tuntui aivan lötköltä, ja purskahdin itkuun. Hyvä ystäväni soitti minulle ja koitti rauhoitella, tähän meni noin kymmenen minuuttia. Sydämen rytmi palautui käsittääkseni normaaliksi, mutta vasen käsivarsi tuntui oudolta pitkän aikaa.

Menen huomenna todellakin YTHS:lle varaamaan aikaa, sillä säikähdin todella paljon. Mitään vastaavaa ei ole koskaan tapahtunut, joten olen huolissani. Olen reilu parikymppinen, joten en usko sydämessäni olevan vikaa. Onko kellään kokemusta vastaavasta?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sait iltaorgasmin, jonka aiheutti kirjan kulma joka hieroi klitoristasi kun pidit sitä sylissäsi. Tämä yllättää usein naiset kun he ovat kirjan pauloissa ja lukevat kiihkeästi ja samalla hierovat kirjalla pimpsaansa.
Tai sitten sait sydänkohtauksen ja kirjoitat tätä nyt taivaasta.

Vierailija
22/37 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkoseen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohjelma, siirrä minut kakkossivulle.

Vierailija
24/37 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene lääkäriin, se on hyvä ajatus.

Noilla perusteilla ei voi tietää onko kyse sudänperäinen oirehdinta vai paniikkikohtaus. Asia on tutkittava . Sydänongelmat eivät aina katso ikää tai hoikkuutta.

Vierailija
25/37 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
26/37 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
27/37 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 22:03"]

Sydänkohtaus. Käden puutuminen on sydämen oire. Heti lääkäriin ja sydänkäyrät. Paniikkikohtaukseen ei kuulu puutuminen, silloin pitää soittaa ambulanssi. T. Sairaanhoitaja

[/quote]

Jos olisit oikea sairaanhoitaja, niin tietäisit ap:n kuvailleen klassisen paniikkikohtauksen.

Vierailija
28/37 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 14:30"]

Kuulostaa muuten paniikkikohtaukselta paitsi toi vasemman käden puutuminen. Paniikkikohtauksessa puutuu molemmat kädet. Ehkä vasen käsi oli ollut sängyllä opiskellessa sellaisessa asennossa, että se puutui helpommin? Tai ehkä paniikissa kuvittelit, että vaan vasen käsi on puutunut. Paniikkikohtauksessa on tapana kuvitella myös kaikkea pelottavaa. Mutta mene toki lääkäriin varmuuden vuoksi.

[/quote]

Kyllä minulla puutuu paniikissa nimenomaan vasen käsi :)

Vierailija
29/37 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho. Sori. Nyt vasta huomasin, että mysteeti ratkesi jo. -28

Vierailija
30/37 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 14:32"][quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 14:30"]

Kuulostaa muuten paniikkikohtaukselta paitsi toi vasemman käden puutuminen. Paniikkikohtauksessa puutuu molemmat kädet. Ehkä vasen käsi oli ollut sängyllä opiskellessa sellaisessa asennossa, että se puutui helpommin? Tai ehkä paniikissa kuvittelit, että vaan vasen käsi on puutunut. Paniikkikohtauksessa on tapana kuvitella myös kaikkea pelottavaa. Mutta mene toki lääkäriin varmuuden vuoksi.

[/quote]

Kyllä minulla puutuu paniikissa nimenomaan vasen käsi :)
[/quote]
Aijaa. No varmaan riippuu ihmisestä. Mulla puutuu aina molemmat.

Vierailija
31/37 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, että tänne on tullut näin paljon vastauksia :) tuntui jo aluksi (ja vieläkin) paljon rauhoittavammalta, kun ei yksin tarvinnut miettiä. 

Nyt tietysti pelottaa, jos tuollaista tapahtuu vielä uudestaankin, mutta ehkäpä en sitten menisi niin pahaan paniikkiin.

27 mietti, jos käsi olisi sängyllä opiskellessa puutunut. En usko, sillä istuin risti-istunnassa ja kädet olivat rennosti sylissä tai sivuilla (en muista enää). 

-ap

Vierailija
32/37 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei taas!

Kävin eilen siis lääkärissä juttelemassa ja otettiin myös parit testit. Kuten epäilittekin (ja minä myös), tuo tykytuskohtaus johtui mitä todennäköisimmin stressistä. Jonkinlaisesta paniikkikohtauksesta puhuttiin myös. Juuri äsken sain testitulokset, jotka olivat ihme kyllä todella hyvät (ihme kyllä siihen nähden, että syön todella epäsäännöllisesti ja toisinaan myös huonolaatuista ruokaa).

Sain ohjeeksi miettiä arjen aikataulutusta uudelleen ja suoda joitakin kunnollisia lepohetkiä itselleni. Toki kehotettiin seurailemaan noita sydämen tykyttelyjä ja käden puutumista, mutta kaiken pitäisi kyllä noin muuten olla kunnossa :)

-ap

Vierailija
33/37 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää ainaki oon paniikkikohtauksessa aina varma, että mulla on sydänkohtaus. Sitten kun saan rauhoiteötua itseäni, tajuan, että se on vain paniikki..

Vierailija
34/37 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paniikkikohtaus.

Vierailija
35/37 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kanssa krapulassa välillä ihan ihme juttuja. Pelottaa ja naurattaa.

Vierailija
36/37 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

SVT:ltä toi kuullostaa. Normaali rytmihäiriö nuorilla naisilla, vaaraton.
Toki lekuriin kannattaa mennä käymään, mutta tuskin löytyy muutoksia EKG:stä.

Vierailija
37/37 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset