Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

toimistotyöläisen väsymys

Vierailija
20.01.2015 |

Työ onnäennäisen kevyttä istumista koko päivä koneen ääressä. Olen silti työpäivän jälkeen kuin märkä rätti, väsynyt. Silmät ovat väsyneet ja tihruiset, kurkkuakin kuivaa. Onko teillä muilla tällaista?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä istu. Seiso. Nosta työtasoa niin korkealle, että pystyt työskentelemään seisten. Nouse seisomaan, kun puhut puhelimessa.

Vierailija
22/33 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko työpaikalla huono sisäilma? Liikaa hiilidioksidia? Hometta? Voc:eja? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 21:38"]Onko työpaikalla huono sisäilma? Liikaa hiilidioksidia? Hometta? Voc:eja? 
[/quote]

alan kohta epäillä tätä. Mikä on voc? Rakennus on kyllä melko uusi mutta eipä.koskaan voi tietää. A

Vierailija
24/33 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 21:26"]

:D sorry, mut nyt naurattaa. Eipä tiennyt pomo palkatessan et torkut veskissä, hih. Oliskohan kilpparin vajaatoimintaa taustalla..

[/quote]

No joo, mä kutsun niitä torkkuja power nap:eiksi ja niiden jälkeen työteho on huipussaan, ihan varmasti on! :D
Tätä on onneksi tapahtunut todella harvoin ja torkut kestää max. 10 min, mutta onhan se kyllä aika häiritsevää...

Vierailija
25/33 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istumatyö on hidas itsemurha. . Muistakaa liikkua jokapäivä, vaikka väsyttäisi, se ihan oikeasti piristää!

Vierailija
26/33 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kanssa yksi konttorirotta. Minusta kiire on kaikista parhain lääke väsymykseen, niin hassulta kuin se kuulostaakin. Päivä menee kuin hujauksessa kun on kauhea härdelli koko ajan, ei ehdi edes huomata väsymystä. Sitten kun on rauhallisia päiviä (näitä on onneksi meidän alalla vain muutama vuodessa), huomaa kuinka väsyttävää se toimistossa istuminen on eikä saa mitään aikaiseksi.

Mun vinkit on myös sellaisia, että koita tehdä tikusta asiaa ja käy hakemassa kopiokoneelta vaikka yksitellen kopioita, näin saa edes muutaman ylimäääräisen askeleen päivään :) ja hae kahvia vain pieni satsi kerrallaan, kohta voi hakea lisää ja taas tulee askeleita :)

Vierailija
27/33 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
28/33 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa muutenkin rampata koko ajan jossain. Ei pidä ajatella, että kipaisen tästä vessaan, haen samalla kupin kahvia ja käyn lisää klemmareita. Jokainen reissu on tehtävä erikseen! Ja olen tosissani.

Lisäksi terveelliset elämäntavat. Lounaaksi salaatti tai kasviksia & lihaa/kanaa/kalaa, koko ajan vesipullo vieressä työpisteellä ja ei yli tunnin istumista yhteen putkeen. Illalla lenkki raittiissa ilmassa, jotain muuta kivaa puuhasteltavaa ja tarpeeksi, mutta ei liian, pitkät yöunet.

Vierailija
29/33 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusasioiden äärellä ollaan.

1. Juo riittävästi vettä. Juomattomuus väsyttää.

2. Syö riittävän tukeva lounas ja tarvittaessa välipala. Energiavaje saa uneliaaksi.

3. Nuku tarpeeksi paljon ja hyvin. Huono ja riittämätön uni väsyttää.

4. Liiku joka päivä ainakin puoli tuntia. Liikkumattomuus uuvuttaa.

5. Varaa itsellesi riittävästi mukavaa tekemistä joka päivä. Virikkeetön elämä tuntuu pitkästyttävältä.

Vierailija
30/33 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
31/33 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 22:15"]

Perusasioiden äärellä ollaan.

1. Juo riittävästi vettä. Juomattomuus väsyttää.

2. Syö riittävän tukeva lounas ja tarvittaessa välipala. Energiavaje saa uneliaaksi.

3. Nuku tarpeeksi paljon ja hyvin. Huono ja riittämätön uni väsyttää.

4. Liiku joka päivä ainakin puoli tuntia. Liikkumattomuus uuvuttaa.

5. Varaa itsellesi riittävästi mukavaa tekemistä joka päivä. Virikkeetön elämä tuntuu pitkästyttävältä.

[/quote]

Mut liian tuhti lounas saa toooosi väsyneeksi. Mieluummin kevyt salaattilounas kun pastaa tms raskasta. 

Vierailija
32/33 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen myös ihan törkeen väsynyt töistä. Työssä jaksan olla ok, mutta kun tulen kotiin, olen aivan seis. Oikeanlainen syöminen eli iso aamupala, kevyt lounas ja hiilihydraatteja illalla auttaa.myhtä iso vaikutus liikunnalla. Töiden jälkeen ulos vähintään puoleksi tunniksi. Vaikka laahustaa hitaasti, kunhan saa happea. Illalla sit väsyttää sopivasti!

Vierailija
33/33 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi seitsemän