Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

toimistotyöläisen väsymys

Vierailija
20.01.2015 |

Työ onnäennäisen kevyttä istumista koko päivä koneen ääressä. Olen silti työpäivän jälkeen kuin märkä rätti, väsynyt. Silmät ovat väsyneet ja tihruiset, kurkkuakin kuivaa. Onko teillä muilla tällaista?

Kommentit (33)

1/33 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Asiaa pahentaa se, että ei ole tarpeeksi töitä. Se jos mikä väsyttää.

Vierailija
2/33 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan minun elämältä.

Kannattaa syödä hyvin ja juoda paljon vettä, se auttaa vähän väsymykseen. Ja silmätipat helpottaa, jos silmiä kuivaa. Tulipas nyt itsestäänselvyyksiä, mutta kannattaa kokeilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene lenkille illalla ja syö kunnolla lounasta. Käy kävelyllä tunnin välein vaikka rappusissa ja käy näöntarkastuksessa.

Vierailija
4/33 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 20:41"]Mene lenkille illalla ja syö kunnolla lounasta. Käy kävelyllä tunnin välein vaikka rappusissa ja käy näöntarkastuksessa.
[/quote]

olin pitkällä vapaalla ja palasin muutama päivä sitten töihin. En muistanutkaan kuinka uupuneeksi tulen yhden päivän aikana. Ja tosiaan nuo silmät ovat kuin särjellä. Iltaisin käytän kosteuttavia silmätippoja ap

Vierailija
5/33 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukisukat, säännöllinen liikuntaharrastus, riittävästi veden juomista, säännöllinen, monipuolinen ruokailu, taukojumppaa useaan kertaan kesken päivän. Siinä minun vinkit.

Vierailija
6/33 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua taas väsyttävät lähinnä kaikenlaiset selvittelyt, omat ja muiden virheet, jatkuva tarkastaminen ja laskeminen ja taas tarkastaminen. Virheiden korjaus on ikävintä, muuten ok. Työskentelen paljon raha-asioiden kanssa. Kiire on ja päivät kuluvat nopeasti. 

Vierailija
7/33 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 20:52"]

Tukisukat, säännöllinen liikuntaharrastus, riittävästi veden juomista, säännöllinen, monipuolinen ruokailu, taukojumppaa useaan kertaan kesken päivän. Siinä minun vinkit.

[/quote]

Tukisukat on aika hyvä juttu. Miten vesi auttaa väsymykseen?

Vierailija
8/33 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän kiinnostaisi tietää, miten tukisukat auttaa väsymykseen?

Vierailija
9/33 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 20:55"]

Enemmän kiinnostaisi tietää, miten tukisukat auttaa väsymykseen?

[/quote]

Vilastuttaa säärien verenkiertoa. Käytin noita kausittain opiskeluaikoina, kun jalat tulivat joskus levottomiksi univajeesta. Toimivat minulle, oli kevyen tuntuiset jalat.

Vierailija
10/33 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös yksi väsähtänyt toimistotyöläinen. En ole keksinyt muuta selitystä työpäivän jälkeiselle väsymykselle kuin että olen vain tällainen.

Vierailija
11/33 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noloavalittaa väsymyksestä kun tosiaan "vain" istun koko päivän mutta olo on päivän päätteeksi kyllä surkea. Kai ne koneetkin lisäävät ilman kuivuutta toimistossa. Yritän veden juomista, tippoja pitkin päivää ja liikettä. Oikeasti olen pohtinut että kehtaisiko lounastauolla mennä toviksi autoon nukkumaan (parkkihalliin). Ap

Vierailija
12/33 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä istuminen on ihan killeriä. Ei se ole mitään 'vain'. Yritäpä tehdä työrupeamaa 50-60 tunnin työviikkoja monta putkeen. Työ vain ja ainoastaan koneella istumista.

Vierailija
13/33 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 21:02"]

Noloavalittaa väsymyksestä kun tosiaan "vain" istun koko päivän mutta olo on päivän päätteeksi kyllä surkea. Kai ne koneetkin lisäävät ilman kuivuutta toimistossa. Yritän veden juomista, tippoja pitkin päivää ja liikettä. Oikeasti olen pohtinut että kehtaisiko lounastauolla mennä toviksi autoon nukkumaan (parkkihalliin). Ap

[/quote]

Voisin veikata, että joko nukut liian vähän tai sinulla on liian vähän/liian paljon/vääränlaisia töitä. Rutiineja tehdessä alkaa helposti väsyttää. Haastavissa tilanteissa ei ehdi väsähtää. 

Vierailija
14/33 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kiire ja stressi lisää adrenaliinia, työpäivät tuntuvat liiann lyhyiltä, ja sitä käy ihan kierroksilla vielä myöhään illalla. Kunnon hikitreeni työpäivän jälkeen auttaa vähän resetoitumaan, silti joutuu käyttämään nukahtamislääkkeitä. 

Vierailija
15/33 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 21:10"][quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 21:02"]

[/quote]

Voisin veikata, että joko nukut liian vähän tai sinulla on liian vähän/liian paljon/vääränlaisia töitä. Rutiineja tehdessä alkaa helposti väsyttää. Haastavissa tilanteissa ei ehdi väsähtää. 
[/quote]

nukun noin 9-10h muttaehkä huonoa unta sillä saatan yössä herätä kolmekin kertaa. Rutiinityö ei sinänsä uuvuta ehkä. Jotenkin vain se nökötys. Ap

Vierailija
16/33 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen pari kertaa nukahtanut töissä istualteni kun olen ollut niin väsynyt. Herännyt sitten siihen kun pää retkahtaa alaspäin, noloa. Joskus olen myös joutunut menemään vessakoppiin nukkumaan (istunut pöntöllä ja pää nojannut oveen) kun silmät ei ole vaan pysynyt auki.
Työ on ihan perus toimistoduunia. 

Vierailija
17/33 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei voisi olla jotain kilpirauhasen vajaatoimintaa tai vastaavaa? Väsyttääkö se? Käy työterveyslääkärillä! Käsittääkseni myös vitamiinipuutostilat voivat aiheuttaa väsymystä.

yritä seistä välillä. Itse teen koneen ääressä työtä, mutta seison noin puolet päivästä. Ja istuessaankin nousen aina välillä. 

Vierailija
18/33 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D sorry, mut nyt naurattaa. Eipä tiennyt pomo palkatessan et torkut veskissä, hih. Oliskohan kilpparin vajaatoimintaa taustalla..

Vierailija
19/33 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 21:23"]Ettei voisi olla jotain kilpirauhasen vajaatoimintaa tai vastaavaa? Väsyttääkö se? Käy työterveyslääkärillä! Käsittääkseni myös vitamiinipuutostilat voivat aiheuttaa väsymystä.

yritä seistä välillä. Itse teen koneen ääressä työtä, mutta seison noin puolet päivästä. Ja istuessaankin nousen aina välillä. 
[/quote]

minulla on lääkitys vajaatoimintaan ja arvot periaatteessa ok. Nuutunut olennja nimenomaan tuo silmien väsyminen ikävintä jopa. Ne ovat tikkuiset, punaiset ja väsyneet. Ap

Vierailija
20/33 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa toimistotyö olla helvetin kuivaa duunia..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kaksi