Te, jotka toimitte harrastusseurassa, joka pitää tilaisuuksissa buffettia! Mikä maksutapa?
Meillä on käteinen, mutta olen miettinyt, pitäisikö olla joku toinen. Toiminta on todella pienimuotoista.
Kommentit (18)
Käteinen tietenkin.
Jos ei ole käteistä mukana, niin oma häpeä.
Vierailija kirjoitti:
Käteinen tietenkin.
Jos ei ole käteistä mukana, niin oma häpeä.
Mä en nyt näe varsinaista häpeää tässä, vaan ennen kaikkea sitä, että tuloja voi jäädä saamatta!
Ap
Käteinen ja mobilepay. Korttimaksu olisi kätevä, mutta lukija saadaan vaan seuran puolesta suuriin tapahtumiin.
Vierailija kirjoitti:
Käteinen ja mobilepay. Korttimaksu olisi kätevä, mutta lukija saadaan vaan seuran puolesta suuriin tapahtumiin.
Tuota korttimaksua oon miettinyt, mutta pitää selvittää kustannuksia. Täällä harva käyttää mobilepayta, mutta tokikaan siitä ei olisi haittaakaan, jos olisi käteisen rinnalla. Varmasti mobile pay yleistyy täälläkin jossain vaiheessa.
Ap
Käteinen ja buffavastaavan mobilepay, josta siirto sitten joukkueen tilille.
iZettle, johon ollaan oltu tyytyväisiä. Se on käytössä kesäkaudelka viikoittain. Varmaan MobilePayn MyShop toimisi myös?
Varmaankaan korttimaksu ei ole kauhean tavallinen seurakäytössä? Pitää varmasti ottaa nyt tuo mobilepay käyttöön ja kokeilla sitä seuran tilaisuuksissa.
Ap
Korttimaksu on liian kallista pienimuotoiseen tilapäistoimintaan. Käteinen on hyvä, yleensä ihmiset ymmärtävät ottaa käteistä tuollaisiin tilanteisiin, mutta nykyään mobilepay voisi olla hyvä vaihtoehto. Olisiko mahdollista hankkia harrastusseuralle oma puhelin ja siihen mp seuran tilille?
Vierailija kirjoitti:
Korttimaksu on liian kallista pienimuotoiseen tilapäistoimintaan. Käteinen on hyvä, yleensä ihmiset ymmärtävät ottaa käteistä tuollaisiin tilanteisiin, mutta nykyään mobilepay voisi olla hyvä vaihtoehto. Olisiko mahdollista hankkia harrastusseuralle oma puhelin ja siihen mp seuran tilille?
Ei kannata hankkia puhelinta näin pienimuotoiseen toimintaan! Pitää selvittää kirjanpitäjältä, onko siinä jotain ongelmaa, että on jonkum oma MP.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käteinen tietenkin.
Jos ei ole käteistä mukana, niin oma häpeä.Mä en nyt näe varsinaista häpeää tässä, vaan ennen kaikkea sitä, että tuloja voi jäädä saamatta!
Ap
Ei jää tuloja saamtta. Kuule harastustoiminassa miikä urheilu aji tahansa. Ihmiset tekee sydämellä ilmaistyö ihan seuran hyväksi ja niiden lasten nuorten. Kukan ei vedä välistä rahaa. Ei tarvitse vetää.Ovat sen verran varakaita, On varaa maksaa lapsensa,nuorensa harrastu.Se katsokaas ei ole ilmasta!Epäilijät jotka vetää noita juttuja esille kuormasta syömistä.Ovat juuri itse ne valmiita kuormasta syömään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käteinen tietenkin.
Jos ei ole käteistä mukana, niin oma häpeä.Mä en nyt näe varsinaista häpeää tässä, vaan ennen kaikkea sitä, että tuloja voi jäädä saamatta!
Ap
Ei jää tuloja saamtta. Kuule harastustoiminassa miikä urheilu aji tahansa. Ihmiset tekee sydämellä ilmaistyö ihan seuran hyväksi ja niiden lasten nuorten. Kukan ei vedä välistä rahaa. Ei tarvitse vetää.Ovat sen verran varakaita, On varaa maksaa lapsensa,nuorensa harrastu.Se katsokaas ei ole ilmasta!Epäilijät jotka vetää noita juttuja esille kuormasta syömistä.Ovat juuri itse ne valmiita kuormasta syömään.
Ei, kun voi jäädä tuloja saamatta, kun buffetissa voi maksaa vain käteisellä, mutta kaikilla ei olekaan käteistä mukana. En nyt ihan ymmärrä, mistä tuo välistä vetäminen tuli. Tässä puhutaan nyt eri maksutavoista.
Ap
Mobilepay ehdottomasti käteisen rinnalle. Laittakaa jo ilmoitukseen, että buffetissa maksutavat ovat käteinen ja mobilepay.
Mobilepay ehdottomasti! Kenellä on nykyään enää käteistä mukana? Tulee vaan turhautumista puolin ja toisin, jos ei ole muuta maksutapaa kuin käteinen.
Vierailija kirjoitti:
Mobilepay ehdottomasti! Kenellä on nykyään enää käteistä mukana? Tulee vaan turhautumista puolin ja toisin, jos ei ole muuta maksutapaa kuin käteinen.
Monet taitavat varata ihan noita tapahtumia varten käteistä. Ja meillä toisaalta otetaan myös lähtömaksut käteisenä.
Ap
Yksi (joskin hieman kökkö) tapa voisi olla "perinteinen tilisiirto".
Selkeät ohjeet/hinnasto (tilinumero xxx, viestiksi "buffet")
ja sitten "makkara/kahvi 2e, pulla/suklaapatukka 1e, limu/karkkipussi 3e" --> asiakas ostaa makkaran ja limun, maksaa 5e ja näyttää kassalla verkkopankista kuitin ja saa ostokset.
Tuo ei ehkä toimi jos kova kiire tmv. mutta useimmilla on puhelimessa verkkopankki (mutta ei ehkä mobilepayta tmv.) niin on edes joku vaihtoehto käteiselle.
Jos tapahtumissa käy pitkälti samaa porukkaa, niin jonkinlainen "kuponki-maksu" voisi myös toimia, eli sen kerran kun käteistä on (tai tekee kerralla isomman siirron) saisi vaikka 10 x 2e kuponkeja joilla voi maksaa ostoksia. Toki noissa on huomioitava se, että niitä ei voi "väärentää" ettei joku ovela lapsi keksi saada "ilmaisia karkkeja" niillä.
iZettle ja käteinen. iZettlen käyttiksiä useampi niin voi vaihdella kioskin vetäjää pelitapahtumissa.
Käteinen varalla. On vaan hankalampi, kun pitää jatkuvasti olla varmistamassa tapahtumien välillä, että on riittävästi vaihtorahaa kassassa.