Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minun avain painonhallintaan on noin 1-2h liikuntaa

Vierailija
07.11.2021 |

jokaikinen päivä ja ateriarytminä aamupala, lounas, pieni välipala, päivällinen. Ei syömistä klo 19 jälkeen. Miten sinä hallitset painoasi?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tuntua vakuuttavalta, mutta todellisuudessa olet suurimman osan päivästä liikkumatta jos liikut vain tunnin tai kaksi. Iltasyömisen jättäminen on taas oikeasti hyvä ja helppo keino laihtua.

Voit paastota helposti puolet vuorokaudesta mikä vaikuttaa jo soluja uudistavasti ja suo lepohetken elimistölle.

Vierailija
2/17 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasapainolla ruokavalion, liikunnan ja levon välillä. Esim jos joka päivä liikuntaa keho on koko ajan stressi tilassa, joten pitää myös muistaa lepopäivät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule, mullakin on 1-2h liikuntaa päivässä joka ikinen päivä ja silti olen ylipainoinen. Liikunta on kunnon liikuntaa, ei kävelyä, vaan juoksua, jumppaa, kehonpainoharjoittelua.

Tällä liikuntamäärällä Ei laihdu tippakaan. Paino on edelleen ylipaino eli bmi28,5. Ja syön tervellisesti, pätkäpaastoaikataululla.

Nuorempana olisin ollut (ja siis olin) laiha kun mikä tällä urheilun määrällä, nyt liki 50v iässä silti ylipainoinen. Jotain tapahtui siinä 40+ iässä ja kroppa ei ollenkaan toimi kuin ennen.

Vierailija
4/17 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joku ajattelee niin, että jos harrastaa liikuntaa 1-2h päivässä, olisi loppuajan täysin paikallaan liikkumatta? Tuleehan sitä töissä liikuttua paikasta toiseen ja kotonakin kotitöitä tehdessä. En silti katso niitä liikunnaksi.

Vierailija
5/17 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveellinen ruokavalio,

Sopivat annoskoot,

Liikunta,

Muutenkin aktiivinen elämäntapa

Vierailija
6/17 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tasapainolla ruokavalion, liikunnan ja levon välillä. Esim jos joka päivä liikuntaa keho on koko ajan stressi tilassa, joten pitää myös muistaa lepopäivät.

Höpö höpö, keho EI mene parin tunnin kävelystä mihinkään stressitilaan. Ei kaikki liikunta ole salirääkkiä.

Vierailija
7/17 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuule, mullakin on 1-2h liikuntaa päivässä joka ikinen päivä ja silti olen ylipainoinen. Liikunta on kunnon liikuntaa, ei kävelyä, vaan juoksua, jumppaa, kehonpainoharjoittelua.

Tällä liikuntamäärällä Ei laihdu tippakaan. Paino on edelleen ylipaino eli bmi28,5. Ja syön tervellisesti, pätkäpaastoaikataululla.

Nuorempana olisin ollut (ja siis olin) laiha kun mikä tällä urheilun määrällä, nyt liki 50v iässä silti ylipainoinen. Jotain tapahtui siinä 40+ iässä ja kroppa ei ollenkaan toimi kuin ennen.

Mitä ja paljonko on sinun terveellinen ruokasi?

Vierailija
8/17 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vhh ja vähintään 5km kävelyä ulkona. Pitää hoikkana vaikka olen eläkeikäinen.

Vierailija
9/17 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on aika tarkkaan sama juttu, paitsi painoa pysyy n. 5kg yli ”täydellisen”. Ongelmana on etten palaudu. Jos juokset 1-2h niin miten seuraavana päivänä? Onko kroppa tiltissä ja koivet jumissa?

Vierailija
10/17 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki painonhallinta alkaa ruoan määrästä. Riittävän pienellä energiansaannilla voit saada vaikka makuuhaavoja ja silti laihtua.

Terveellinen ruokavalio ja liikunta vaikuttavat yleiskuntoon ja terveyteen. Painonpudottamiseen ja hallintaan ne eivät auta ilman, että syödyn ruoan määrä on tarpeisiin sopiva.

Vierailija
11/17 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten joku ajattelee niin, että jos harrastaa liikuntaa 1-2h päivässä, olisi loppuajan täysin paikallaan liikkumatta? Tuleehan sitä töissä liikuttua paikasta toiseen ja kotonakin kotitöitä tehdessä. En silti katso niitä liikunnaksi.

Juurikin näin.

Itsellä fyysinen työ jossa istutaan vain tauoilla. Työpäivan aikana askelia kertyy päivästä riippuen 10 000-30 000. En silti laske tätä liikunnaksi. Työpäivän lisäksi harrastan liikuntaa monipuolisesti sekä syön pääosin terveellisesti.

Vierailija
12/17 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotiruokaan. 1900-2000kcal päivässä

Vierailija
13/17 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on aika tarkkaan sama juttu, paitsi painoa pysyy n. 5kg yli ”täydellisen”. Ongelmana on etten palaudu. Jos juokset 1-2h niin miten seuraavana päivänä? Onko kroppa tiltissä ja koivet jumissa?

Keho tottuu kurjuuteen, voin juosta 2-3pv peräkkäin esim tunnin, mutta sit on pakko pitää lepopäivä.

Vierailija
14/17 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syömisissä vika, muuta ruokavaliota.

Vierailija
15/17 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki painonhallinta alkaa ruoan määrästä. Riittävän pienellä energiansaannilla voit saada vaikka makuuhaavoja ja silti laihtua.

Terveellinen ruokavalio ja liikunta vaikuttavat yleiskuntoon ja terveyteen. Painonpudottamiseen ja hallintaan ne eivät auta ilman, että syödyn ruoan määrä on tarpeisiin sopiva.

Ei suinkaan määrästä, vaan sisällöstä. Määrä tulee vasta toisena.

Vierailija
16/17 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun avaimeni painonhallintaan on se, että olen aina syönyt järkevästi. En ole koskaan ahminut vaan syönyt säännöllisin välein neljä kertaa päivässä.

Mitään välipaloja ei tarvita kun jokainen ateria on tasapainoinen ja ravitseva.

Paino siis ei ole koskaan noussut yli normaalin joten mitään hallintaa ei tarvita.

kaksi lasta synnyttänyt ja normaali painonnousu kummankin kohdalla, lapset olivat 3390 ja 3384 grammaa. Paino palasi entiselleen pian synnytyksen  jälkeen, edisti ehkä imetyskin sen laskua.

Nyt keski-ikäiseski tultuani painan jopa vähemmän kuin parikymppisenä. Silloin olinkin lihaksikas kiitos urheilun ja liikunnan. Liikun edelleen omaksi ilokseni ja nautinnokseni, en veren maku suussa.

Uskon siis ennaltaehkäisyyn tässäkin asiassa. Opettelee terveelliset ruokailutavat, nukkuu tarpeeksi, stressi alas ja sihen päälle mukavalta tuntuvaa liikuntaa.

Onhan se onnetonta jos ensin päästää itsensä lihomaan ja sitten alkaa taistella kilojen kanssa!

Minulla on todettu kilpirauhasen vajaatoiminta kolmekymppisenä mutta sekään ei aiheuttanut lihomista. Se on hoidossa nyt enkä edes muista sitä kun otan lääkkeen joka aamu.

En ole herkkujen ystävä paitsi kerran viikossa ostan itselleni suklaata jonka nautin hyvän kirjan ääressä. Kesällä kyllä jäätelöä kuluu. Limuja ja karkkeja ja pullaa yms. en syö ollenkaan. Ei maistu. 

Nälkää  ei tarvitse kärsiä eikä sillä keinoin kyllä mitään pysyvää aikaan saakaan. Nälkäkuurit vain sekoittavat elimistön ja paino jojoilee ja nousee joka kerta yhä enemmän.

Normaalisti ja terveellisesti poltttoainetta keholle, se ei varastoi vararavintoa koska tietää että ruokaa tulee taas tietyn ajan päästä. Nälkäkuurilla keho tarrautuu joka ikiseen kaloriin koska se ei helpolla suostu kuolemaan nälkään. 

Jos kuitenkin on jo sekoittanut kehonsa nälkä- kylläisyys keskuksen ja se panikoi pitämällä kiinni joka ruoanmurenasta varmuuden vuoksi on se tietysti hankala purkaa. Siksi kannattaa katsoa ettei tarvitse katua, ts. opetella kuuntlemaan kroppaansa ja sen tarpeita terveellisellä tavalla.

Vierailija
17/17 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotiruokaan. 1900-2000kcal päivässä

Kotiruokaa, hehheh

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kahdeksan