Oliko se niin, että klo 23 alkaa yörauha kerrostalossa?
Naapuri aloitti juuri bileet. Eli odotanko klo 23 asti?
Tämä arvotalo on yleensä hiljainen kuin huopatossutehdas niin ei ole tällaisesta kokemusta. Naapurikin on uusi.
Kommentit (60)
Katso talon järjestyssäännöistä. Itse olen asunut taloissa, joissa hiljaisuus on alkanut joko klo 22 tai 23.
Vierailija kirjoitti:
Katso talosi järjestyssäännöistä milloin hiljaisuus alkaa
Mistä minä ne löydän? Ei ole koskaan tarvinnut tällaisesta huolehtia.
En nyt yhdestä kerrasta hirveästi heti hätkähtäisi. Mutta jos jatkuu tuntikausia, niin sitten ilmoitusta kehiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olet noin uusavuton, niin turha siis huolehtia nytkään.
Anna toisen juhlia, elämä on lyhyt. Mene kysymään voitko liittyä seuraan.
Kerran voi antaa tosiaan olla, mutta jos biletys on jatkuvaa, ei muuta kun valittamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on talon yksityinen Facebook-ryhmä mutta en ole liittynyt eikä sen tietoja löydy mistään julkisesti, joten pystyn kysymään niitä vasta maanantaina, mikä ei auta tähän.
V*tuttaa. Yksi syy miksi valitsin talon on sen rauhallisuus. Mutta nyt naapuri on vuokrannut jollekin epämääräiselle porukalle. Pitää tehdä isännöitsijälle valitus maanantaina.
Riippuu taloyhtiöstä mutta yleensä se on klo 23-07. Juhlia saa silti järjestää joskus vaikka ne venyisivät aamutunneille. Musiikkia täytyy vaan hiljentää tai muuten tulee yleensä poliisit ovelle
Meillä on jo klo 22. Hiljaisuusaika on taloyhtiön säännöissä klo 22-07. Mutta ei siitä kukaan koskaan mitään piittaa. Tänäänkin ylä- ja puolella ja jossain parin seinän takana kauhea mökä ja jyske ja tätä on jatkunut varmaan pari vuotta. Isännöitsijää ei kiinnosta valitukset. Niitä on tehty paljon mutta mökääjiäkin on paljon, joten ei ne ikinä mihinkään etene. Pari kertaa oon soittanu hätäkeskukseen ja kutsunu poliisit kun on tuntunut että yläkerrassa joku tulee katosta läpi tai siellä vähintään tapetaan jotakuta kuin huuto on ollut melkoinen, mutta ikinä eivät ole paikalle saapuneet. Monella muulla asukkaalla sama kokemus. Mitkään valitukset eivät mene minnekään perille eikä mökääjille ole mitään sanktioita. Ite en enää jaksa jos en pysty nukkumaan, kun pitää aamulla töihin, ja olen ruvennut etsimään uutta asuntoa.
Tässä talossa hiljaisuus alkaa klo 22.00.
Vierailija kirjoitti:
Anna toisen juhlia, elämä on lyhyt. Mene kysymään voitko liittyä seuraan.
En anna. Elämä on lyhyt ja minulla on oikeus rauhaan kotonani.
Menköön baariin tai sitten ei pidä asua kerrostalossa jos ei osaa käyttäytyä ihmisten ilmoilla. Böndellä voi örveltää.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu taloyhtiöstä mutta yleensä se on klo 23-07. Juhlia saa silti järjestää joskus vaikka ne venyisivät aamutunneille. Musiikkia täytyy vaan hiljentää tai muuten tulee yleensä poliisit ovelle
Ei todellakaan juhlia saa järjestää klo 23 jälkeen.
Juhlista olisi hyvä ilmoittaa etukäteen ilmoitustaululla, mikäli on tarkoitus juhlia äänekkäämmin (soittaa esim. musiikkia lujaa). On myös kohteliasta mainita, monelta juhlat loppuvat. Naapureilta eivät pala silloin käämit niin helposti.
Klo 22 hiljaisuus mutta nyt on viikonloppu ja jos eka kerta niin anna hyvä ihminen olla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luuletko että joku taho tulee ajamaan ihmiset pois asunnosta jos siellä juhlitaan vielä klo 23:n jälkeen eikä musiikki ole kovalla?
Vierailija kirjoitti:
Meillä on jo klo 22. Hiljaisuusaika on taloyhtiön säännöissä klo 22-07. Mutta ei siitä kukaan koskaan mitään piittaa. Tänäänkin ylä- ja puolella ja jossain parin seinän takana kauhea mökä ja jyske ja tätä on jatkunut varmaan pari vuotta. Isännöitsijää ei kiinnosta valitukset. Niitä on tehty paljon mutta mökääjiäkin on paljon, joten ei ne ikinä mihinkään etene. Pari kertaa oon soittanu hätäkeskukseen ja kutsunu poliisit kun on tuntunut että yläkerrassa joku tulee katosta läpi tai siellä vähintään tapetaan jotakuta kuin huuto on ollut melkoinen, mutta ikinä eivät ole paikalle saapuneet. Monella muulla asukkaalla sama kokemus. Mitkään valitukset eivät mene minnekään perille eikä mökääjille ole mitään sanktioita. Ite en enää jaksa jos en pysty nukkumaan, kun pitää aamulla töihin, ja olen ruvennut etsimään uutta asuntoa.
Tämä on kuin koulukiusaajien kanssa: mökääjät saa jatkaa mökäämistään eikä kukaan puutu siihen mitenkään ja poliisit käy lähinnä kääntymässä ja naureskelemassa alaovella, mut ne jotka ei tuota muille häiriöitä ja yrittävät olla kaikin puolin joustavia, joutuvat muuttamaan pois.
Tämä taloyhtiö on sellainen, että yksi vuokralainen sai häädön ihan jo kuukauden sisällä kun kaikki valittivat koiran haukkumisesta.
Uraihmiset eivät viitsi maksaa miljoonaa kämpästä ja sitten sietää jonkun vuokralaisen örvellystä. Se lähtee maanantaina noillekin varoitus, kun tosiaan nyt löysin isännöitsijän sivuilta tiedon että hiljaisuus alkoi klo 22.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luuletko että joku taho tulee ajamaan ihmiset pois asunnosta jos siellä juhlitaan vielä klo 23:n jälkeen eikä musiikki ole kovalla?
Poliisit nauravat hysteerisille mammoille, jotka soittelee, että meillä on naapurissa juhlat vaikka on jo hiljaisuus. Olishan niillä oikeitakin rikoksia tutkittavina.
Riippuu talosta ja järjestyssäännöistä. Usein ne löytyvät ilmoitustaululta, mutta kaikissa taloissa niitä ei ole ollenkaan, joten sekin on mahdollista.
Varoitusta ei tule kertajuhlinnasta, metelin pitää olla toistuvaa. Jokaisella on oikeus satunnaisesti järjestää juhlia. Toki äänitason pitää olla kohtuullinen, mutta hiljaisuus ei tarkoita sitä että juhlien pitää loppua ja vieraiden poistua, esimerkiksi keskustelu on sallittua ja kohtuullinen taustamusiikki. Huuto ja musiikin huudattaminen ei.