Passin hakemiseen 1kk jono Helsingissä!
Meinasin, että lapselle pitäisi uusia passi, ja katsoin poliisin ajanvaraukseen aikaa passin hakuun Helsingissä niin ensimmäiset vapaat ajat alkaen 18.2. Siis noin kuukauden päähän. Lisäksi pitää nykyään mennä pääpoliisiasemalle Pasilaan ja virka-aikana, se sopiikin hyvin työssäkäyville...
Ennen pääsi passia hakemaan omalta poliisiasemalta ja samana päivänä kun vaan meni vuoronumerolla odottelemaan.
Huonoksi on mennyt tämäkin palvelu.
Kommentit (50)
Passi on kuiteskin voimassa 5 vuotta ja passihakemus sinänsä on maailman helpoin. Ei kai se niin mahdoton vaiva ole?
Nimimerkki kaksoiskansalaisen äiti, jonka toisen maan passihakemukseen tarvitaan kaikenmaailman todistajia ja täytettäminen vaatii jo suurta keskittymistä, etttä kaikki menee oikein(EU-maa sekin).
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 16:21"]
Meinasin, että lapselle pitäisi uusia passi, ja katsoin poliisin ajanvaraukseen aikaa passin hakuun Helsingissä niin ensimmäiset vapaat ajat alkaen 18.2. Siis noin kuukauden päähän. Lisäksi pitää nykyään mennä pääpoliisiasemalle Pasilaan ja virka-aikana, se sopiikin hyvin työssäkäyville...
Ennen pääsi passia hakemaan omalta poliisiasemalta ja samana päivänä kun vaan meni vuoronumerolla odottelemaan.
Huonoksi on mennyt tämäkin palvelu.
[/quote]
Et sitten vilkaissun Lohjan poliisiaseman tilannetta, vapaita aikoja on vaikka kuinka ensi viikosta alkaen. Ja aikataulu pitää, pääsin itse viime syksynä jopa etuajassa palveltavaksi. Miksi mennä jonottamaan tuntikaupalla, kun ajanvarauksella homma hoitui 5 minuutissa.
No niin se on kuule täällä maallakin. Jos ei jonoja ole ne nähtävästi aiheutetaan itse. Kuukauden odotin minäkin henkkareiden ja ajokortin hakemiseen muistaakseni aikaa, ja jonkun viikon valmiiden noutamiseen, siihenkin varattiin aika, toinen korteista olisi ollut valmiina aiemmin mutta aikoja ei ollut.
Kummallakaan kerralla en nähnyt lupatoimistossa ketään muuta, ekalla kerralla kävin kysymässä pääsisinkö aiemmin kun aikaan on 1,5 tuntia. No eipä, istuin oven edessä sen ajan eikä mennyt sisään kuin yksi ihminen, ja sekin saattoi käydä eri paikassa siinä virastotalossa. Kuvitelkaa että se 15 minuuttia varataan aikaa siihen että se virkailija lätkäisi kortit tiskiin ja otti vanhan vastaan, edes nimeäni en sanonut noutaessani. Ihme kun ei ole vapaita aikoja.
Kannattaa hoitaa asiat ajoissa eikä jättää niin viime tinkaan ettei pysty vapaata aikaa odottelemaan sitä kuukautta! Jos varaa reissun eikä ymmärrä ennen sitä tarkistella onko passi voimassa niin turha valittaa. Jos matka on tulossa piakkoin ja passi umpeutunut niin sitten pitää vaan lampsia laitokselle kirjan kanssa ja varautua odottelemaan vuoroaan hetki :) Jonotusajat Helsingissä vaihtelevat puolesta tunnista neljään tuntiin.
Itse jouduin espoolaisena Vantaalle, Tikkurilaan juoksenaaman. Ainoa vapaa aika, muut mennyt 1,5 kuukauden ajalta ja matka hämötti.
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 16:40"]Itsehän te itkette, että valtiolla on liikaa väkeä töissä! Nyt sitä on vähennetty ja taas ulvotaan, kun ei saa palvelua. Päättäkää nyt: joko saatte palvelun nopeasti ja maksatte siitä tai sitten jonotatte kuukausitolkulla.
[/quote]
No minkäs sille voi että aina vähennetään oikeasti hyödyllisistä työntekijöistä eikä niistä viidennen byrokratiakerroksen paperinpyörittelijöistä.
Sen takia hakija maksaa passista 48€ ihan itse, joten verorahat voit tunkea sun perseeseen. Mut uskon et monet ei halua verorahoilla sun persettä elättää.
Just been honest!
Vierailija kirjoitti:
Sen takia hakija maksaa passista 48€ ihan itse, joten verorahat voit tunkea sun perseeseen. Mut uskon et monet ei halua verorahoilla sun persettä elättää.
Just being honest!
Vierailija kirjoitti:
Poliisi ei ole olemassa sun palvemista varten. Verorahoja tarvitaan tärkeämpiin asioihin.
Just being honest!
Jonottamalla pääset hakemaan passia vaikka huomenna. Aamusta vaan pääpoliisiasemalle.