Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rv 19 En ole tuntenut vauvan ensiliikkeitä... :S

Vierailija
20.01.2015 |

Täällä nuori esikoistaan odottava, jolla kova huoli kehittyykö vauva normaalisti. 
Raskauden viikko kuvauksessakin luki että nyt viimeistään kaikkien pitäisi tuntena vauvan liikkeet sillä ne ovat kuulemma jo niin voimakkaita. Minä en tunne :( Eikä mahanikaan juuri edes näy. 

Onko syytä huolestua? 
Milloin te olette tunteneet ensimmäiset liikkeet, ensimmäisen raskauden kohdalla? 

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vauva on istukan takana, niin ei niitä liikkeitä varmaan kovin helpolla tunne.

Olet kuitenkin raskaana ja ensimmäisessa ultrassa käynyt?

Mahan koko taas on sellainen asia, että mulla se ilmestyi parissa illassa siinä viikolla 20... nahka vaan ritisi, kun ei pysynyt kasvussa mukana.

Vierailija
2/21 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko ollut viikolla 21 ja silloinkin ihan vain pientä "purputusta" mahassa. Kyllä niihin kunnon "potkuihin" menee vielä viikkoja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli istukka edessä ekassa raskaudessa enkä kyllä tuntenut liikkeitä kuin erittäin harvoin. Noilla viikoilla en ollut tuntenut minäkään varmaan vielä mitään.

Vierailija
4/21 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne liikkeet välttämättä kovin voimakkaita ole. Voi olla että olet luullut ilmaksi mahassa tms. Itse luulin ensimmäistä liikettä elohiireksi rv16 :D Jos kamalasti huolestuttaa niin soita neuvolaan jakeskustele olisiko tarvetta ylimääräiselle ultralle. Siinähän se sitten varmistuu, mikä tilanne  sielä on.

Vierailija
5/21 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole syytä huolestua. Esikoisesta tunsin liikkeet viikolla 17+, mutta toisesta vasta rakenneultran jälkeen, muistaakseni 21+, vaikka osasin jo odottaa miltä liikkeet tuntuvat. Esikoisen kohdalla istukka oli edessä ja toisessa takana, mutta silti näin päin.

Voithan kokeilla jos syöt jotain makeaa tai juot kylmää mehua, niin mene sen jälkeen makoilemaan ja kuulostele. Se tuntuu vähän kuin hipaisuilta.

Vierailija
6/21 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluksi ne liikkeet voi olla todella pieniä. Minulla tuntui kuin pieni perhonen olisi räpytellyt mahassa. Sellaista pientä havinaa että sitä on ihan vaikea kuvailla.

Vierailija
7/21 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpottava kuulla ettei kaikki ole tunteneet liikkeitä vielä tässä kohtaa raskautta. Minulla on rakennuultra ensiviikolla. Ehkä maltan siihen asti odottaa että kuulen että kaikki on hyvin :) 
Ahdistaa vain kun kaikki toitottaa etkö vieläkään tunne? 
Olen yrittänyt makoilla ja kuulostella, mutta en, en tunne. Mitään.

Vierailija
8/21 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulim ekoja liikkeitä eksyneiks pieruiks :D oikeeksi tunnistin vasta +20 rv. Ärsytti, ku samaan aikaan myös paksuna ollu tuttu kertoili tunteneensa liikkeet jo rv 10 lähtien. Ajattelin olevani huonompi mutsi, kun en omaa lastani tuntenu. Samoin mun masu oli pieni ja vasta joskus kuudennella kuulla alko näkyy kunnolla, tutulla valtava ja sai aina ihailua osakseen, mä olin näkymätön pienine vatsoineni.. Nyt naurattaa tuo :D

Vierailija
9/21 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tuntui myös vasta viikolla 21 . Ja sen jälkeen siltä jytkeeltä ei saanut rauhaa.
Istukka oli etuseinämässä. Vatsa alkoi pullistumaan siinä 20+ tienoilla.
Minusta tuntuu että toiset vauvat keräävät voimiaan vielä tuonne asti ja sitten liikkuvat senkin edestä.
Ihan oman mielenrauhan vuoksi voit tietysti soittaa neuvolaan tai käydä ultrassa. Ei voi olla liian varovainen. Myöskin jos on paljon lapsivettä niin möyryäminen ei niin napakasti tunnu:)
Esikoinen on varmasti kamalin odotettava kun ikinä ei tiedä mikä on "normaalia" . Onnea odotukseen♥

Vierailija
10/21 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljäs raskaus, liikkeitä tunsin vasta +19 rv. 

Istukkan paikalla on paljon merkitystä. Samoin sillä että odottaa ensimmäistä. Voin 100% varmuudella sanoa että ei tarvitse huolestua. 

Vierailija
11/21 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 12:59"]

Ei ole syytä huolestua. Esikoisesta tunsin liikkeet viikolla 17+, mutta toisesta vasta rakenneultran jälkeen, muistaakseni 21+, vaikka osasin jo odottaa miltä liikkeet tuntuvat. Esikoisen kohdalla istukka oli edessä ja toisessa takana, mutta silti näin päin. Voithan kokeilla jos syöt jotain makeaa tai juot kylmää mehua, niin mene sen jälkeen makoilemaan ja kuulostele. Se tuntuu vähän kuin hipaisuilta.

[/quote]

Ohis, mutta noinko suoraan vauva tuntee äidin syömän ravinnon? Vai miksi mainitut ruoka-aineet havahduttaisivat vauvan potkimaan/liikkumaan? Vai enkö nyt ymmärtänyt oikein...

Vierailija
12/21 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse odotan ensimmäistä rv 31+5, ensimmäiset liikkeet tunsin vasta joskus rv 23, johtuen istukan sijainnista. :)

Vierailija
13/21 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

13: sokeripitoinen ruoka tai juoma nostaa verensokeria nopeasti ja usein saa vauvalle/sikiölle myös pienen "sokerihumalan" päälle ja näin liikkeet saattaa erottua selkeämmin. Ei tietysti toimi kaikilla :)

Vierailija
14/21 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verensokerin nousu herättää vauvan. Kahdesta ekasta tunsin liikkeet rv16 ja kolmannesta varmat liikkeet 24. Vauva oli pieni syntyessäänkin, istukka edessä ja vauva viihtyi asennossa, josta liikkeet ei tuntunut, ennenkuin kohtu kasvoi kunnolla.

Vierailija
15/21 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tosiaan välttelen sokeria, tai siis lähinnä naposteluna karkit sun muut epäterveellisesti turhakkeet olen jättänyt pois ruokavaliostani. Ehkä se pieni ei edes sitten ole niin villi kun ei saa sokerihumalassa olla :D No joo, mutta fiilis helpotti vähän ja maltan odottaa ensi viikon rakenneultraan jossa toivottavasti kaikki on hyvin. 
AP

Vierailija
16/21 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunsin ensimmäiseltä liikkeet jo rv13 seuraavilta myöhemmin.. Kahdessa viimeisessä oon tuntenu liikkeet vasta kun oon nähny rakenneultrassa kaiken olleen kunnossa. Mietin, että ehkä alitajunta sulkee jotenkin pois liikkeet, kun on mietityttäny, onko kaikki kunnossa tms. Mutta kun rakenneultrassa näkyi vilkas sikiö ja kaikki oli niin ku piti, ni alko liikkeetkin tuntua. Saas nähdä miten nyt.. rv 10+4

Vierailija
17/21 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 13:13"]Mä luulim ekoja liikkeitä eksyneiks pieruiks :D oikeeksi tunnistin vasta +20 rv. Ärsytti, ku samaan aikaan myös paksuna ollu tuttu kertoili tunteneensa liikkeet jo rv 10 lähtien. Ajattelin olevani huonompi mutsi, kun en omaa lastani tuntenu. Samoin mun masu oli pieni ja vasta joskus kuudennella kuulla alko näkyy kunnolla, tutulla valtava ja sai aina ihailua osakseen, mä olin näkymätön pienine vatsoineni.. Nyt naurattaa tuo :D
[/quote]
Samoin minulla, tuttu oli raskaana samaan aikaan ja näimme vko 22, hänellä suuri raskausmaha, minulla ei mitään.. Minulla on ollut aina kohtu kääntyneenä swlkää kohtu, kenties tämä syynä?

Vierailija
18/21 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

*selkää kohti*

Vierailija
19/21 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et edes välttämättä tiedä, että tunnet vauvan liikkeitä. Ne on tosi pientä vielä tuossa vaiheessa, ei sieltä mitään potkuja satele. Ei tarvitse aloittaa karkkien syöntiä nyt tämän takia :)

Vierailija
20/21 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite tunsin liikkeet jo rv 12 eteenpäin, mutta todella harvoin ja sillon mun piti maata selällään koivet suorina niin tuurilla tunsin :) siitä asti sitte alko pikkuhiljaa voimistuun ja rakenne ultrassa (joka mulla oli rv 24) käviki jo semmonen jytke mun mahassa että hohhoijaa :D älä huoli se on yksilöllistä milloin ne liikkeet tuntee ja se riippuu niin monesta asiasta, kuten esim istukan paikasta ja toiset vauvat nyt vaa on hiljaisempia ku toiset :) kyllä ehdot tuntee niitä liikkeitä vielä kyllästymiseen asti usko pois ;) mulla on kamala ikävä sitä tunnetta kun toinen möyri mahassa, nyt toi 2kk vanha jäpikkä tuhiseeki tossa vieressä <3

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yhdeksän