Miten laittaa naamaan varjostukset ilman että näyttää paskarannuilta?
Mulla on 8 aurinkopuuteria, suurin osa vaaleinta sävyä ja matta. Oma ihonvärini ei ole edes kovin vaalea, käytän loreal meikkivoiteissa sävyä W3 Golden Beige.
Mutta aina kun yritän laittaa aurinkopuuteria millon minkäkin netistä löytyvän ohjeen mukaan, niin tuloksena on vaan paskarannut ympäri naamaa. Vaikka ensin kokeilen kädelle ettei väriä ole liikaa. Sitten jos laitan väriä tositosi vähän ja häivytän ne suunnilleen koko naamaan niin sit on hyvä, paitsi ettei siitä ole mitään hyötyä...
Olenkin käyttänyt aurinkopuuteria koko kasvoille, kun muuten tulee rajat. Miten voi oppia laittamaan sitä hyvin, haluaisin kasvoihin muotoa välillä enemmän kun poskipunalla ja korostuksella saa.
Kommentit (4)
Tasaat väriä kabukilla sen jälkeen, kun olet ensin levittänyt sen siveltimellä.
Osta oikea varjostusväri, ei aurinkopuuteria ne kun on enemmän oransseja. Paras on nyx blush taupe. Pretty.fi myy ainakin.
Mene jonkun meikkaajan oppiin. Niitä on ilmaiseksi esim. isoissa tavarataloissa esittelemässä milloin mitäkin meikkisarjaa.
On kamalan näköistä, kun amatöörit vetelevät naamaansa fiilispohjalta ilman minkäänlaista taitoa. Heti tulee mieleen pari naista, jotka tulevat kaupungilla vastaan silloin tällöin. Kai he yrittävät peittää joitakin kohtia kasvoistaan ja korostaa toisia, mutta mielikuva on se, että väriä on paljon, naama on liian tumma ja väri on väärissä paikoissa.
Mä aina pyörittelen sivellintä puuterissa ja sitten puhaltelen siihen pari kertaa että enimmät irtohiukkaset irtoaa ja levitän varovasti haluttuihin kohtiin ja häivytän. Ei minulla ainakaan jää paskarannuiksi, tarkastan tuloksen aina kirkkaassa luonnonvalossa (jos ajankohdallisesti mahdollista) eikä naama edes rusehda, näyttää vaan "valmiilta" ja kasvot saaneen enemmän muotoa. Ja käytän ihan perus markettiaurinkopuuteria ja kasvoni ovat luonnostaan hyvin vaaleat.