Kaverin lapsi on koko ajan kipeä
Kaveri ja miehensä polttavat tupakkaa askin päivässä, ja ihmettelevät, miten lapsi on koko ajan kipeä. Niin... Eiväthän he sisätiloissa tupakoi, mutta ihan kuin lapsi ei altistuisi niille myrkyille. Ihmettelen ihmisten typeryyttä.
Kommentit (19)
Lapsella voi olla joku muu vakava sairaus alla, joka oireilee sitten tuollaisena sairasteluna. Heillä voi myös olla hometta. Hän voi myös olla allerginen tai se voi olla psyykistä sairastelua. Huono hygienia taso tai lapsi pesee huonosti käsiään, jolloin pöpöt tarttuvat.
Tupakka on vaarallista, mutta ei se ole ainoa tautien aiheuttaja.
Miksi sitten itse tupakoitsija ei sairastu yhtä herkästi kuin lapsi, joka ei edes tupakalle altistu?
T. Tupakoitsija, joka oli viimeksi kipeänä reilu vuosi sitten
En tiedä mutta meidän lapsi sairasteli koko viime talven, emme polta, meillä on siistiä ym.
Nyt ei ole ollut kuin syksyllä kerran kipeä.
Minä tiedän yhden, joka sairasteli aina ja hänellä oli leukemia. Sekä yhden toisen, joilla oli koko talo suunnilleen homeessa.
Lasten immuniteettitaso on huonompi kuin akuisilla ja siksi sairastelevat paljon. Myös nielurisat voivat olla ongelma ja kun ne poistetaan ihminen parenee vaivoistaan.
Mun kaverin lapset on aina sairaana. Heillä on kotona hometta (todistetusti) mutta luulevat että se on jo korjattu. Ei ole.
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 10:12"]
Mun kaverin lapset on aina sairaana. Heillä on kotona hometta (todistetusti) mutta luulevat että se on jo korjattu. Ei ole.
[/quote]
Home on eläville iso ongelma joka voi tuottaa multisairauksia. Home on ongelma mitä kannattaa ottaa todella vakavasti.
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 09:18"]Miksi sitten itse tupakoitsija ei sairastu yhtä herkästi kuin lapsi, joka ei edes tupakalle altistu?
T. Tupakoitsija, joka oli viimeksi kipeänä reilu vuosi sitten
[/quote]
Meillä ainakin tupakoiva mieheni on ensimmäisenä kipeänä ja sairastaa rajummin kuin muut.
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 09:18"]
Miksi sitten itse tupakoitsija ei sairastu yhtä herkästi kuin lapsi, joka ei edes tupakalle altistu? T. Tupakoitsija, joka oli viimeksi kipeänä reilu vuosi sitten
[/quote]
Niin, ja miksi alkoholi on lapselle vaarallisempaa kuin aikuiselle? Siinäpä pähkinä purtavaksi.
En keksi mitään muuta syytä, miksi kotihoidossa oleva pieni lapsi olisi muuten jatkuvasti kipeä. Home toki on vaihtoehto, mutta luulisi, että siitä oireilisivat muutkin perheenjäsenet.
Ei ole vastustuskykyä huonon ravinnon vuoksi.
SIskon lapset on kans olleet aina kipeinä, ne on varmaan sairaimmat lapset mitä tiedän. Ei niillä mitään vakavampaa ole, mutta koko ajan jotain korvissa tai flunssaa tai kuumetta. Siis ihan koko ajan. Eikä niillä kukaan polta, ei vanhemmat eikä sukulaiset eikä vieraat.
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 10:36"]
Miksi sitten itse tupakoitsija ei sairastu yhtä herkästi kuin lapsi, joka ei edes tupakalle altistu? T. Tupakoitsija, joka oli viimeksi kipeänä reilu vuosi sitten
[/quote]
Niin, ja miksi alkoholi on lapselle vaarallisempaa kuin aikuiselle? Siinäpä pähkinä purtavaksi.
En keksi mitään muuta syytä, miksi kotihoidossa oleva pieni lapsi olisi muuten jatkuvasti kipeä. Home toki on vaihtoehto, mutta luulisi, että siitä oireilisivat muutkin perheenjäsenet.
[/quote]
No minä keksin muutamankin muun syyn. Sitä taas tässä ihmettelen miten se vanhempien tupakointi saa lapsen sairastamaan jos hän ei sille tupakansavulle edes altistu?
Ovat ehkä ottaneet rokotuksia. Ite olin niin kipeä, niin kipeä sen talven kun otin rokotuksen.
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 10:44"]
[/quote]
[/quote]
No minä keksin muutamankin muun syyn. Sitä taas tässä ihmettelen miten se vanhempien tupakointi saa lapsen sairastamaan jos hän ei sille tupakansavulle edes altistu?
[/quote]
Väitätkö, että jos molemmat vanhemmat kiskovat askin röökiä päivässä, niin lapsi ei missään tilanteessa joudu alttiiksi tupakalle?
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 10:46"]
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 10:44"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Väitätkö, että jos molemmat vanhemmat kiskovat askin röökiä päivässä, niin lapsi ei missään tilanteessa joudu alttiiksi tupakalle?
[/quote]
Väitätkö, että sinulla on mitään suhteellisuudentajua?
HIV? Home? Joku vakava sairaus? Jospa ihan suoraan sanoisit kaverillesi, ettei tuollainen sairastelu ole normaalia.
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 10:40"]
Ei ole vastustuskykyä huonon ravinnon vuoksi.
[/quote]
Elämäntavat ylipäänsä vaikuttavat. Jos ei juuri ulkoile eikä liiku, ei syö monipuolisesti eikä nuku tarpeeksi, niin varmasti on kipeä usein.
En polta, mutta onko ainoa syy, minkä lapsen sairastelun voisi selittää, vanhempien tupakointi, joka ei edes tapahdu sisällä?