millä rahalla ostatte kalliita merkkituotteitanne?
Siis säästättekö te laukkuihin tms. vai Onko rahat aina valmiina jo. Oletteko hyväpalkkaisia?
Itse pidän merkkituotteista. Mutta en vain osaa säästää. Aina tulee jotain yllättävää halpaa vastaan joka on saatava.
Kommentit (18)
Mulla on hyvä palkka ja mies antaa rahaa ostoksiin. Välillä töistä saan hyvät bonukset, jotka toisinaan laitan säästöön ja joskus vaan tuhlaan itseeni. Yleensä jouluna, synttäreinä jne mies ostaa mulle jotain kalliimpaa kuten laukun.
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 07:11"]Mulla on hyvä palkka ja mies antaa rahaa ostoksiin. Välillä töistä saan hyvät bonukset, jotka toisinaan laitan säästöön ja joskus vaan tuhlaan itseeni. Yleensä jouluna, synttäreinä jne mies ostaa mulle jotain kalliimpaa kuten laukun.
[/quote]
Mulla sama. En tosin tienaa paljoa, mutta poikaystävät ovat avokätisiä :)
Mä olen panostanut mm. laadukkaaseen takkiin, laukkuun ja lompakkoon, sekä pariin huiviin. Palkkani on suht. hyvä, ja usein nuo ostokset ovat jonkin kunniaksi hankittu (esim. raskaus, töihinpaluu, kesäloman alku jne.). Olen myös huomannut, että arvostan todella harkittua, kalliimpaa tuotetta enemmän kuin jotain hetken päähänpistosta ostettua halpistuotetta. Käytän esim. LV:n kassia päivittäin ja rakastan sitä edelleen, vaikka se on ollut käytössä jo yli kolme vuotta! Sinä aikana laukun hinta on liikkeessä noussut, enkä ole kertaakaan sortunut ostelemaan mitään "halpislaukkuja" hetken mielijohteesta. Olen hyvinkin siis tienannut laukkurahat panostamalla parempaan ja kuluttamalla vähemmän. Myös tavaravirran määrä kotiin vähenee, kun ostaa harkiten. Esim. Ganada Goosen takkia uskon hyvinkin käyttäväni ainakin kymmenen vuotta: rakastan sen ulkonäköä ja ominaisuuksia - kannatti hankkia vaikka hinta todella kirpaisikin ostohetkellä. Eikä todellakaan ole mitkään takkihankonnat hetkeen mielessä (no okei, Burberryn trenssi on haavelistalla jos eteen osuu täydellinen yksilö :) ).
Ihan omilla rahoilla. Ollaan miehen kanssa molemmat isopalkkaisia ja meillä on paljon myös perittyä omaisuutta.
Keskinkertainen palkka, mutta säästän enkä osta mitään halpaa. Olen tosin kerännyt vaatekaappia jo jotain 10v laatu mielessä niin on helpompaa säästää niitä satasia palkasta kun ei tarvitse ostaa koko ajan uutta, nykyinen ratkaisu toimii kaikissa tilanteissa.
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 07:43"]
Mä olen panostanut mm. laadukkaaseen takkiin, laukkuun ja lompakkoon, sekä pariin huiviin. Palkkani on suht. hyvä, ja usein nuo ostokset ovat jonkin kunniaksi hankittu (esim. raskaus, töihinpaluu, kesäloman alku jne.). Olen myös huomannut, että arvostan todella harkittua, kalliimpaa tuotetta enemmän kuin jotain hetken päähänpistosta ostettua halpistuotetta. Käytän esim. LV:n kassia päivittäin ja rakastan sitä edelleen, vaikka se on ollut käytössä jo yli kolme vuotta! Sinä aikana laukun hinta on liikkeessä noussut, enkä ole kertaakaan sortunut ostelemaan mitään "halpislaukkuja" hetken mielijohteesta. Olen hyvinkin siis tienannut laukkurahat panostamalla parempaan ja kuluttamalla vähemmän. Myös tavaravirran määrä kotiin vähenee, kun ostaa harkiten. Esim. Ganada Goosen takkia uskon hyvinkin käyttäväni ainakin kymmenen vuotta: rakastan sen ulkonäköä ja ominaisuuksia - kannatti hankkia vaikka hinta todella kirpaisikin ostohetkellä. Eikä todellakaan ole mitkään takkihankonnat hetkeen mielessä (no okei, Burberryn trenssi on haavelistalla jos eteen osuu täydellinen yksilö :) ).
[/quote]
Haistan materialistin. :-D Mulla on joku aletalvitakki (30e) ollut käytössä nyt 7 vuotta ja vielä menee. Jos CG kestää n.10v niin turhaa rahanheittoa mutta status is status. ;)
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 08:37"]
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 07:43"]
[/quote]
Haistan materialistin. :-D Mulla on joku aletalvitakki (30e) ollut käytössä nyt 7 vuotta ja vielä menee. Jos CG kestää n.10v niin turhaa rahanheittoa mutta status is status. ;)
[/quote]
Samaa mieltä, toki voin ostaa kalliin takin mutta vasta kun se on vähintään -50% alessa. Samoin ostin talvisaappaat 54€ juuri - ovh 129€. Hyvin harvoin tulee ostettua mitään normihinnalla ja ns "halpiksissakin" on ollut monta aarretta joita olen käyttänyt vuosia. Harvoin se merkki ja hinta todella korreloi laadun kanssa!
Olen opiskelija. Ihan omalla myyjän työstä ansaidulla rahalla olen ostanut joitain merkkituotteita välivuotenani. Ostin käytännöllisen laukun The Leather Satchel Co:lta. Todella laadukas. Käytän sitä lähes päivittäin. Lisäksi olen ostanut ystävältäni lähes käyttämättömät Hilfigerin kengät. En tiedä, lasketaanko Hilfiger kalliiksi merkkituotteeksi. Kirpparilta on toisinaan löytynyt vähän kalliimpia merkkipaitoja tai -takkeja. En ole mikään merkkituotefanaatikko, mutta useat merkkituotteet ovat hyvin laadukkaita. -N20
Käyn töissä ja jos haluan merkkituotteen kuten Makitan, säästän siihen.
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 07:03"]
Mä en pidä enkä arvosta merkkituotteita - siinähän maksaa mainostamisesta!
Nyt olen vuoden pari etsinyt tietyn mallista ja väristä laukkua ja lähin löytyi (valitettavasti) Longchampilta. Ostin joulun jälkeen - hinta oli pudonnut 350€ > 209€ ja suurimman osan rahoitin joululahjaksi saadulla lahjakortilla. Loput sitten omasta taskusta.
[/quote]
Sä et pidä etkä arvosta merkkituotteita, paitsi kun hinta on sopiva. Eli haluat niitä kyllä, et vain myönnä sitä itsellesi.
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 07:43"]Mä olen panostanut mm. laadukkaaseen takkiin, laukkuun ja lompakkoon, sekä pariin huiviin. Palkkani on suht. hyvä, ja usein nuo ostokset ovat jonkin kunniaksi hankittu (esim. raskaus, töihinpaluu, kesäloman alku jne.). Olen myös huomannut, että arvostan todella harkittua, kalliimpaa tuotetta enemmän kuin jotain hetken päähänpistosta ostettua halpistuotetta. Käytän esim. LV:n kassia päivittäin ja rakastan sitä edelleen, vaikka se on ollut käytössä jo yli kolme vuotta! Sinä aikana laukun hinta on liikkeessä noussut, enkä ole kertaakaan sortunut ostelemaan mitään "halpislaukkuja" hetken mielijohteesta. Olen hyvinkin siis tienannut laukkurahat panostamalla parempaan ja kuluttamalla vähemmän. Myös tavaravirran määrä kotiin vähenee, kun ostaa harkiten. Esim. Ganada Goosen takkia uskon hyvinkin käyttäväni ainakin kymmenen vuotta: rakastan sen ulkonäköä ja ominaisuuksia - kannatti hankkia vaikka hinta todella kirpaisikin ostohetkellä. Eikä todellakaan ole mitkään takkihankonnat hetkeen mielessä (no okei, Burberryn trenssi on haavelistalla jos eteen osuu täydellinen yksilö :) ).
[/quote]
Ei mikään laukku maksa itseään kolmessa vuodessa takaisin. Kyllä ihan merkittömän tavaratalosta hankitun laukunkin pitäisi vähän kauemmin kestää...
Ostan käteisellä. Voin säästää monta vuotta, pohtia tarkkaan valintojani, ja ostaa, kun olen varma, että tahdon. Kun tätä nirsoilua harrastaa tarpeeksi kauan voi huomata, että hupsis, nytkin olisi sitä ja tätä hankittavaa ja rahaakin esim 15 000 €. Huikea summa ehkä, kun ajattelee palkan määrää, mutta samalla voi toteuttaa yhteensopivia kokonaisuuksia kun shoppailu ei ole se elämän jatkuva sisältö.
Vaatteisiin ja laukkuihin en laita enää huikeita summia. Nyt kiinnostaa kodin estetiikka ja käyttömukavuus. Vaatetus on varmalla pohjalla. Ompelen paljon itse, koska en löydä kaupoista riittävän laadukasta, täsmälleen oikeilla mitoituksilla ja oiken sävyistä päälle pantavaa. Säälittää, kun jotkut joutuvat tyytymään kaupan valikoimiin! Olen monipuolinen, enkä osta esim satoja kenkiä, vaan mieluummin esim tahtomani kannettavan, kauniin, kestävän ja mukavan sohvan, hienoimman löytämäni ruokapöydän (voi tilata puusepältäkin), erittäin mukavan sängyn ja kankaita vaateompelua varten!!!
Merkkilapun voisin repiä irtikin, jos siltä tuntuu! Enkä ainakaan jätä niitä vieraiden tirkisteltäviksi oikein tarkotuksella!
On niissä merkkituotteissakin aika isoja laatueroja, Joissakin on selvästi se merkki tärkein ominaisuus. Olin tuossa taannoin ostamassa vaimon kanssa laukkua. Esim Vuittonin laukut on selvästi tehty halvemmalla (ja hämmästyttävää kyllä peräti muovista) kuin muut merkkilaukut. Guccin voittanutta käsityötaitoa ja korkealaatuisia materiaaleja en kierroksella nähnyt. Osassa merkkituotteita brandin näkyminen on aivan keskeistä (Hollister), kun jopa saman firman tuotteet voivat olla varsin näkymättömästi merkattuja (Abercrombie & Fitch). Näistä A&F näyttäisi olevan tekniseltä laadultaan parempi.
Anyway laadusta kannattaa maksaa, mutta ei pelkästä merkistä. Köyhän varsinkaan ei kannata ostaa halpaa. Jos haluat hyvä ja halvan, joudut hankkimaan ensin sen halvan ja sitten hyvän.
Mä en pidä enkä arvosta merkkituotteita - siinähän maksaa mainostamisesta!
Nyt olen vuoden pari etsinyt tietyn mallista ja väristä laukkua ja lähin löytyi (valitettavasti) Longchampilta. Ostin joulun jälkeen - hinta oli pudonnut 350€ > 209€ ja suurimman osan rahoitin joululahjaksi saadulla lahjakortilla. Loput sitten omasta taskusta.