Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onkohan tämä jotain allergiaa?

Vierailija
19.01.2015 |

Mulla on alkanut ilmestymään vatsaan muutamia jotain hyvin pieniä punaisia näppylöitä. Yhdessä kohdassa niitä on enemmänkin, mutta enimmäkseen ovat yksittäin. Välillä ne tulee enemmän esiin ja toisinaan häipyy kokonaan. En usko että mitkään housujen napit hankaa ja aiheuttaa ihottumaa, koska ne näpyt on vähän joka puolella, ei vain yhdessä kohdassa.

Ruoka-aine allergiat testattiin viimeksi vuosi sitten ja niissä ei löytynyt mitään. Kyseessä oli kuitenkin vain se perustesti jossa oli kaikki "tavalliset" tyyliin maito, kananmuna, vehnä, pähkinät yms...

Nyt olen alkanut epäilemään paparika/chili allergiaa. Käytän jonkin verran paprikaa ja chilijauhetta ruuanlaitossa. Olen kylläkin syönyt niitä vuosikaudet eikä koskaan ole tullut mitään (muuta kuin ehkä vatsa hieman kipeä seuraavana aamuna oikein tulisen aterian jälkeen, heh.)

Tämä vaihtoehto tuli ekana mieleen, sillä etenkin chili on voimakas mauste enkä ihmettelisi vaikka se saattaisi aiheuttaa jotain oireita. Lääkärissä (julkisella puolella) ovat vaan toisinaan hieman vastahakoisia tekemään allergiatestejä ilman mitään suurempia allergia oireita. Olisi vaan mukava saada tietää että mistä tämä johtuu, aina olisi parempi kun saisi parikin vaihtoehtoa aina suljettua pois.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäisin vielä, että olen kyllä ollut välillä 3-4 päivää ilman paprikaa/chiliä ja näppylät on silti näkyvissä. Kuinka nopeasti allergiasta johtuvat näppylät yleensä katoaa kun ei altistu allerigaa aiheuttavalle aineelle?

Vierailija
2/2 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostellaas...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla