Onko siitä jotain haittaa että koti ei ole hienosti sisustettu??
En minä osaaa sisustaa. Eikä tee mielikään. Pääasia että viihtyy omassa kodissaan. Kaikki on eri värisävyä mutta so what. Ei minua haittaa.
Kommentit (27)
Ei ole. Jokainen käyttää rahansa mihin haluaa, toiset haluavat käyttää sitä sisustukseen ja toiset muihin asioihin.
Riippuu ihmisestä. Itse tykkään sisustaa. Viihdyn kotona ja minulle tulee hyvä mieli, kun näen esineitä, värejä, asetelmia yms. mitkä miellyttävät silmääni. Minulla on myös alan koulutus.
En kuitenkaan mene toisten koteihin arvostellen heidän sisustuksiaan. Kaikilla on eri maku ja toisia ei edes kiinnosta, kunhan on katto pään päällä. Se on ihan ok ja kaikkien oma valinta.
"hienot" sisustukset on vain rikkaiden huvi. Yleensä kumminkin mauttomia, koska rikkailla on niin kova vimma erottua köyhistä...
Vierailija kirjoitti:
Riippuu ihmisestä. Itse tykkään sisustaa. Viihdyn kotona ja minulle tulee hyvä mieli, kun näen esineitä, värejä, asetelmia yms. mitkä miellyttävät silmääni. Minulla on myös alan koulutus.
En kuitenkaan mene toisten koteihin arvostellen heidän sisustuksiaan. Kaikilla on eri maku ja toisia ei edes kiinnosta, kunhan on katto pään päällä. Se on ihan ok ja kaikkien oma valinta.
Ymmärrän että jotkut tykkää sisustaa ja kyllä minäkin nautin kauniista asioista. =) mutta ei haittaa jos ne kauniit asiat on sikin sokin ja ei sovi keskenään :D eikä minulla olisi edes silmää sellaiseen
En tykkää sisustaa ja muutan sisustusta vaihtamalla päiväpeiton tai maton korkeintaan. Minusta on mukavaa että asiat ovat samassa paikassa ja koti on oma 'pesä', jossa kaikki on tuttua eikä uutuuden tuoksuista. Kotini on siisti ja se riittää.
Ennen oli simppelimpää. Oon ite huomannut että tietty rentous kodin sisustuksesta puuttuu kun katsonu liikaa sisutusohjelmia. Koti on minun kotini, siisteys edes suurinpiirtein on tärkeempää kun roikkuuko verho oikealla tavalla. Tyynyt lattialla ovat hupaisia, en ymmärrä. Koira pitää niitä morsiaminaan. Se siitä sisustuksesta.
En käytä rahaa enkä yritä tehdä hienoa. Mutta kyllä minulle on tärkeää, että koti on esteettisesti minua miellyttävä, hallittu, toimiva ja funktionaalinen. Kyllä ympäristö vaikuttaa mielialaan ja ajatteluun. Kun silmä lepää, minunkin on helpompi levätä.
Jos olen kylässä ihmisellä, jonka koti on esimerkiksi täynnä rihkamaa ja roinaa, toisiinsa sopimattomia tavaroita jne. niin minua voi alkaa jopa hieman ahdistaa. Joskus on tullut sellainen fantasia päähän, että olisipa jätesäkki, johon saisi alkaa heitellä tätä ryönää.
Ennemmin ap:n tavoin kuin niitä jäätävän tylsiä musta-valkoisia koteja.
Mikä tämän aloituksen pointti oli? Kysyt, että onko siitä jotain haittaa, että koti ei ole hienosti sisustettu ja samaan hengenvetoon toteat, että sinua ei haittaa.
Ottakaa huomioon että monet ihmiset saavat vuosien mittaa lahjoja ja arvostavat niitten saajia åitäen esillä rakkaita muistojaan.
Minusta olisi ihanaa asua viimeisen päälle sisustetussa, upean kauniissa kodissa! En kuitenkaan halua sitä tarpeeksi paljon, että priorisoisin siihen omaa aikaani ja rahaani, sillä muuten olisin jo tarttunut toimeen.
Ainakin minä miehenä katson hyvin tarkkaan naisen kotia kun sinne menen. Virheellinen sisustus on selvä turn-off. Ei siinä täydy muuta kuin teeskennellä päänsärkyä ja poistua kiireesti kotiin. Ironisesti virhesisustaminen (ironic misdecorating) voisi mennä läpi ellen tutkisi alan trendejä hyvin tarkkaan.
Itselläni on pakko-oireinen häiriö ja se vaikuttaa niin, että kotona kaikki oltava tiptop. Värit eivat saa riidellä, siistiä oltava, tavarat järjestyksessä, muuten en saa rauhaa. Rasittavaa, kun kokoajan täytyy nyhrätä jotain.
Ei siitä ole mitään haittaa. Minusta koti kertoo asujastaan. Minimalistiset tai viimeisen päälle mietityt kodit henkivät pedanttisista ihmisistä, runsaat sisustukset henkivät rentoudesta, paljon itsetehtyjä juttuja sisältävät kodit ovat usein luovien ihmisten koteja ja niin päin pois. Ei yhtään sisustetut kodit kertovat ehkä siitä, että asuja ei ole ns. kotoilija ja/tai että estetiikka ei ole asujan vahvimpia osa-alueita. Ehkäpä tykkäät enemmän harrastaa ja olla menossa tai sinulle yksinkertaisesti riittää että koti on toimiva eli arvostat funktionaalisuutta ylitse muun.
Jos sinua ap miellyttää oman kotisi sisustus, se on automaattisesti tarpeeksi hieno juuri sinulle <3
Vierailija kirjoitti:
Ainakin minä miehenä katson hyvin tarkkaan naisen kotia kun sinne menen. Virheellinen sisustus on selvä turn-off. Ei siinä täydy muuta kuin teeskennellä päänsärkyä ja poistua kiireesti kotiin. Ironisesti virhesisustaminen (ironic misdecorating) voisi mennä läpi ellen tutkisi alan trendejä hyvin tarkkaan.
"Miehenä"
Mitäköhän tarkoitat sisustamisella? Eiköhän suurin osa ole tehnyt kodistaan sellaisen, että siinä itse viihtyy. Eikö juuri se ole sisustamista? Väitän, että jokaisesta kodista löytyy eri aikoina hankittuja/ saatuja kalusteita ja esineitä, jotka istuvat kokonaisuuteen paremmin tai huonommin. Ei se silti tee kodista vähemmän sisustettua.
Ei oo mitään haittaa. Itse yritän vähän katsoa, että värit ja kuosit sopii edes jotenkin yhteen mutta ei se ole tarkkaa. Raskasta varmaan ylläpitää jotain sisustuslehtikotia. Varsinkin jos siellä tekee yhtään mitään ja jos siellä on muitakin asukkeja.