Mitä se kertoo ihmisen persoonasta, jos hän keskittyy usein tosi epäoleellisiin asioihin ja muistaa "yhdentekeviä" asioita?
Kommentit (10)
Vaikea sanoa ilman mitään esimerkkiä.
Hän muistaa varmaan kaiken. Se on minusta normaalia, olen tottunut sellaiseen.
Esimerkkejä (yhdestä ja samasta ihmisestä):
Muistaa kaiken mitä muut ovat puhuneet hänelle
Kun muut siivoavat eivätkä häärää muuta, tämä henkilö saattaa alkaa vaikka piirtää siivotessa löytämällään kynällä ja vihkolla
Kun muut katselevat ulkopeliä katsomossa, tämä henkilö miettii jotain ihan muuta
Eli henkilö ei ole juuri koskaan kiinnostunut sillä hetkellä oleellisista asioista, vaan elää vähän niin kuin omissa maailmoissaan.
AP
Eli henkilö ei identifioidu sinun 'heimosi' tekemisten kanssa, vaan hänellä on omat kiinnostuksenkohteensa?
Joko introvertti, SI-häiriöinen, autismin kirjolla tai muuten vain ei satu kiinnostumaan juuri siitä mistä kaikki muut siinä porukassa kiinnostuu, mutta toisessa porukassa kiinnostuu samoin kuin muutkin.
Ihan normaalia meillä että siivousurakkaa aloitetaan, vartin päästä yksi piirtää, toinen miettii mitä tekeisi löytämistään langoista ja minä olen unohtunut lukemaan jotain sarjakuvaa, kolmen tunnin päästä joku havahtuu nälkään.
Ei ole välttämättä erityisen älykäs, mutta selvästi älykkäämpi kuin sinä.
Paitsi jos puhut itsestäsi. Silloin kyseessä on vain huomionkipeys.
Kuinka moni jaksaa kaikenaikaa seurata ulkopeliä? Eiköhän ne ihmiset syö grillimakkaraa ja juttele tuttujen kanssa.
Kyseessä on suuri nero jos mies. Naisen kohdalla lienee vähän tyhmä ihminen kyseessä.