Kertokaa ällöttäviä/imelän ällöttäviä vauvatermejä
Tuli mieleen "tissitouhotin" -ketjusta. Oma inhokkini: sinappikone. Hyi helvetti.
Kommentit (53)
Ellit palstalta: Pumpulipömpeli, Pampeloinen, Vaippapöksy, Sulopupsinuppukuono, pojukkeli...
- suihkutisulit
- maitotörröttimet
Sormiruoka, sormisyötävät. Siis yyh!!
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 20:06"]
Kaikki mitä äiti selittää lapselleen kun ovat kaupassa. Joka ikinen paperi maassa selitetään, shamppoo pullojen värit käydään läpi ja niiden eroavaisuudet, otetaanko me kokojyväruisleipää vai reissumiestä kyssärit lapselle...ihan älytöntä seittämistä koko ajan kauppa läpi. Huhheijjaa. Äidillä ei vissiin ole yhtään ystävää jolle jutella.
[/quote]
Minä ainakin selitän 6-kuiselle vauvalleni melkein koko kauppareissun ihan mitä tahansa älyvapaata. En sen takia, etteikö olisi ystäviä/aikuisia ihmisiä, joille jutella, enkä edes senkään takia, että vauva oppisi sanoja tms. Höpötän ihan siitä yksinkertaisesta syystä, että vauva pysyy sillä tavalla tyytyväisenä. Muuten puolet kauppareissusta kuunneltaisiin huutoa. Kun on vaihtoehtoina jaaritella koko ajan jonninjoutavaa tai olla hiljaa ja kuunnella itkua, valitsen mieluiten ensimmäisen vaihtoehdon ja luulen sen olevan muidenkin asiakkaiden kannalta mukavampi vaihtoehto, vaikka sitten pitäisivätkin minua vähäjärkisenä.
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 20:11"]
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 20:06"]
Kaikki mitä äiti selittää lapselleen kun ovat kaupassa. Joka ikinen paperi maassa selitetään, shamppoo pullojen värit käydään läpi ja niiden eroavaisuudet, otetaanko me kokojyväruisleipää vai reissumiestä kyssärit lapselle...ihan älytöntä seittämistä koko ajan kauppa läpi. Huhheijjaa. Äidillä ei vissiin ole yhtään ystävää jolle jutella.
[/quote]
Minulla ei ole lapsia, mutta tuo tavallaa kyllä kartuttaa lapsen sanavarastoa ja asioiden hahmottamista. Oli se sitten tarkoitus tai ei.
[/quote]Se menee vaan yli. Tiedät sitten kun kuuntelet joskus sellaista äitiä. Se tehdään niin että kailotetaan jotta kaikki kuulevat ja jos mies sattuu tulemaan viereen hänelle puhutaan samoin eli kuin lapselle...
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 20:06"]Kaikki mitä äiti selittää lapselleen kun ovat kaupassa. Joka ikinen paperi maassa selitetään, shamppoo pullojen värit käydään läpi ja niiden eroavaisuudet, otetaanko me kokojyväruisleipää vai reissumiestä kyssärit lapselle...ihan älytöntä seittämistä koko ajan kauppa läpi. Huhheijjaa. Äidillä ei vissiin ole yhtään ystävää jolle jutella.
[/quote]
Joo, tämä tuntuu kyllä usein lähinnä huomiohakuiselta.
Tämä nyt ei ole mikään vauvatermi, mutta voi että ällöttää joidenkin vanhempien tapa puhua "meillä kontataan, meillä kävellään, meillä istutaan, seisotaan, juostaan, valvotaan..meillä tulee hampaita!!" Ja yleensä vielä sellaisella ärsyttävällä äänenpainolla. Samaan syssyyn menee nämä meidän neidit ja meidän isännät.
PRINSESSA ja prinssi, että tuo prinsessa saa karvat nousemaan ylös ja käpristymään...
Masuasukki melkein pistää etsimään kättä pitempää...