Lue keskustelun säännöt.
Kaikki tuntuu niin merkityksettömältä
19.01.2015 |
Töissä käynti ikävässä työpaikassa pitkine työmatkoineen, kun palkka kuitenkim niin huono ettei mitää suurempaa tohdi hankkia. Vapaa-aikana väsynyt. Uuvuttaa. Ei ole mitään haaveita vaan tunne että heitän hanskat naulaan. Ikää hiukan yli 40. Miten pääsen tästä eteenpäin?
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Kuulostat todellakin uupuneelta, ehkä jopa vähän masentuneelta. Keskity ihan ensiksi siihen, että saat huolehdittua perustarpeista: nuku riittävästi, syö niin monipuolisesti kuin mahdollista, jne. Ehkä mitään suurempia haaveita ei tällä hetkellä tarvitakaan. Koeta tehdä pieniä asioita pikku hiljaa - ehkä olo helpottaa kevättä kohti. Onko sinulla läheisiä ihmisiä? Puhu jollekulle. Neuvoja ja keskusteluapua saattaa tulla yllättäviltäkin tahoilta, jos vain uskaltaudut kysymään.
Mitään tämän parempaa neuvoa en osaa antaa, koska itse kärsin toistuvasta masennuksesta enkä ole tähän mennessä vielä keksinyt, miten pääsisin siitä eroon. Jotenkin kai pystyn elämään asian kanssa, kun olen vielä hengissä, mutta vaikealta tuntuu. Ehkä pimeys vaikuttaa fysiologiaan ja sitä kautta myös psyykeen. Voimia ja tsemppiä.