Milloin tytölle ja pojalle omat huoneet
Nyt 6v. ja 5v. elävät, leikkivät ja nukkuvat vierekkäin samassa isossa huoneessa. Poika ja tyttö, itse eivät ole kinunneet omia huoneita. Jos toiselle tulee kaveri roikkuu toinen hetken mukana mutta yleensä leikkii omiaan samassa tilassa tai muualla talossa. Kahdestaan ollessaan leikkivät kokoajan yhdessä.
Milloin pitää sisarukset erottaa jos eivät itse sitä vaadi tai edes halua? Ylimääräinen (nyt työhuoneena)huone meillä on tai sitten nykyisen voi jakaa.
Kommentit (8)
Varmaan sitten kun toinen menee kouluun, saa omaa tilaa enemmän. Läksyille, kavereille jne.
Sitten kun ovat niin isoja, että alkavat häpeillä pukeutumista ja riisumista toisen nähden eli aikaisintaan esimurrosiässä.
Eihän tuo ole välttämättä mitenkään pakollista. Itse olin 16-vuotiaaksi asti samassa huoneessa kaksi vuotta nuoremman veljeni kanssa, kunnes muutin omaan asuntoon. Hyvin tulimme toimeen, vaikka välillä riitoja tuli ja aina, kun toiselle tuli kaveri kylään, niin toinen nukkui muualla ja teki muualla muita asioita.
Olen kyllä kysellyt pari kertaa 6-v. pojalta (joka ensi syksynä aloittaa koulun) haluaakohän oman huoneen sitten mutta ei siis halua. Ajattelen vaan onko siitä haitaa kaverisuhteille jos pikkusisko kokoajan hollilla.
Ap
Mietin ihan samaa. Meillä tokaluokkalaisella on oma huone, mutta 5 v ja 3 v ovat samassa. Mitään omaan huoneeseen viittaavaa ei ole vielä kuulunut, mutta odotan, että se alkaa kouluiän lähestyessä, kuten esikoisella kävi. Meillä työhuone muuttuu sitten makuuhuoneeksi, kun se aika koittaa.
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 14:35"]Olen kyllä kysellyt pari kertaa 6-v. pojalta (joka ensi syksynä aloittaa koulun) haluaakohän oman huoneen sitten mutta ei siis halua. Ajattelen vaan onko siitä haitaa kaverisuhteille jos pikkusisko kokoajan hollilla.
Ap
[/quote]
Ei välttämättä. Riippuu lapsista.
Meillä vain yksi lapsi, ekaluokkainen poika, ja kun kaverit tulee meille,ovat oikeastaan aina olohuoneessa eikä pojan omassa huoneessa.
Yökyläilyissäkin voisi ajatella, että laitetaan silloin siskonpeti sinne ylimääräiseen huoneeseen?
Viimeistään kouluun mennessä, kummallekin tulee kuitenkin paljon omia kavereita.