Lorvailutuet kuussa ihan suomalaiselle äidille:
Olin kotihoidontuella kun sain viidennen lapseni ja sain asumistukea 300, elatustukea kolmesta vanhimmasta 440, lapsilisää 660, kotihoidontukea 550. Eli melkein pari tonnia nettona. Mies oli töissä ennen kotihoidontukipätkäänsä ja nettona tulot olivat 2200. Kun menin töihin niin asumistuki putosi pois koska minulla on parempi palkka kuin miehelläni.
Miksi noihin mamujuttuihin aina lasketaan väärin nuo etuudet? He ovat oikeutettuja suurimpaan osaan tuista kuten lapsilisään, kotihoidontukeen ja asumistukeen kuten me kaikki muutkin.
Kommentit (40)
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 11:42"][quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 11:20"]
Mun työkkärinraha oli noin 1400 käteen 4 viikon ajalta, sen päälle sain vielä asumistukea kolmisensataa ja lisäksi vielä kunnan elarit ja tietysti lapsilisä yh-korotuksella yhdestä lapsesta. Eli noin 2000 euroa sain tekemättä mitään.
[/quote]
Ihan kiva. Mä käyn kokopäivätöissä ja saan käteen n. 1600 €/kk plus lapsilisät. Asumistukea tms. ei tipu. Aivan mahtavaa!!!
[/quote]oletko yksinasuja?
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 11:42"]
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 11:20"]
Mun työkkärinraha oli noin 1400 käteen 4 viikon ajalta, sen päälle sain vielä asumistukea kolmisensataa ja lisäksi vielä kunnan elarit ja tietysti lapsilisä yh-korotuksella yhdestä lapsesta. Eli noin 2000 euroa sain tekemättä mitään.
[/quote]
Ihan kiva. Mä käyn kokopäivätöissä ja saan käteen n. 1600 €/kk plus lapsilisät. Asumistukea tms. ei tipu. Aivan mahtavaa!!!
[/quote]Kyllä tuolla tulolla pitäisi asumistukeakin tulla. Minä siis en ole enää työtön ja palkkani on 2100 kuussa ja saan edelleen asumistukea, se kyllä tippui vajaan sataseen mutta kuitenkin. Asutko omistusasunnossa? Onko toista palkansaajaa perheessä? Muutoin tuo ei voi olla mahdollista.
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 11:44"]
[/quote]
[/quote]Kyllä tuolla tulolla pitäisi asumistukeakin tulla. Minä siis en ole enää työtön ja palkkani on 2100 kuussa ja saan edelleen asumistukea, se kyllä tippui vajaan sataseen mutta kuitenkin. Asutko omistusasunnossa? Onko toista palkansaajaa perheessä? Muutoin tuo ei voi olla mahdollista.
[/quote]
Asun omistusasunnossa ja perheessäni on 2 lasta sekä mies, joka on myös töissä.
T. se, jolla netto 1600 €
Miten kukaan voi sanoa lastenhoitoa lorvailukseksi?
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 11:42"][quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 11:20"]
[/quote]
[/quote]No ei kai jos asut maalla, siellä vuokrat ovat pienet.
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 11:48"]Miten kukaan voi sanoa lastenhoitoa lorvailukseksi?
[/quote]No näissä mamujutuissahan se on vain mamujen lorvailua :)
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 11:48"][quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 11:44"]
[/quote]
[/quote]
Asun omistusasunnossa ja perheessäni on 2 lasta sekä mies, joka on myös töissä.
T. se, jolla netto 1600 €
[/quote]tietenkään et voi saada asumistukea kun sen perusteena ovat koko talouden tulot
Itse aikanani eron jälkeen hain asumistukea. Bruttotulot oli noin 1700 € (netto noin 1400,-), mutta kun silloisen järjestelmän mukaan oli liikaa neliöitä, niin asumistuen määrä oli niinkin suuri kuin 27 euroa. Yksi lapsi siis ja neliöitä himpun verran yli 60, vuokra päälle 600 euroa. No, olihan se rahaa toki tuokin.
Meinaatko, että mamut saavat VAAN pari tonnia kuussa tekemättä mitään?? Ei. He saavat kaiken muun lisäksi kotouttamis ym tukia ja vuokrat maksetaan ihan kokonaan. Ei heille pari tonnia riitä.
Nämä lapsettomat lapsiperheiden tuista urputtajat eivät ymmärrä että jos jonkun äidin tai iskän tilille tule x määrä tukia a, b, c ja d ne eivät ole tukea tälle yhdelle aikuiselle vaan koko perheelle. Minäkin saan huiman nelinumeroisen summan tukia, siitä tulee ruhtinaalliset alle 300e/naama asumiskulujen jälkeen. Jos saan työttömyyskorvausta 600e se jaetaan viiden henkilön kesken. 120e/kk, huimaa. Vertaatko oikeasti omaan palkkaasi ja kadehdit? 1600e palkkaa tekee 320e palkkaa/henkilö/kk. Tuohon päälle sitten jokaisesta lapsesta tulee ne lapsilisät vanhempien tulotasosta riippumatta. Asumistukea taas saa pienituloinen on lapsia tai ei. Mitään valtavia tukia erityisesti työttömille lapsiperheille ei ole olemassakaan. Joten turhaan kadehdit jos sulla jää 1600e palkkaa käytettäväksi, minulla ja lapsilla vajaa 300e ja töitäkin saa tehdä aika hitosti kun on jakajiakin monta että päästäisiin noihin 1600e/naama tuloihin. 8000e/kk pääsi jo samoille tuloille kuin sinä jolla palkka 1600e/kk. Tuetkin mukaan laskettuna pitäisi tienata sellainen 6500e/kk. Miksi te kuvittelette että ne tuet olisi jotain äitin shoppailurahaa ja lapsetko sitten ihan vaan pyhällä hengellä elelee, eivät syö, asu missään, kuluta vaatteita, harrasta ym.?
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 11:17"]
Olin kotihoidontuella kun sain viidennen lapseni ja sain asumistukea 300, elatustukea kolmesta vanhimmasta 440, lapsilisää 660, kotihoidontukea 550. Eli melkein pari tonnia nettona. Mies oli töissä ennen kotihoidontukipätkäänsä ja nettona tulot olivat 2200. Kun menin töihin niin asumistuki putosi pois koska minulla on parempi palkka kuin miehelläni.
Miksi noihin mamujuttuihin aina lasketaan väärin nuo etuudet? He ovat oikeutettuja suurimpaan osaan tuista kuten lapsilisään, kotihoidontukeen ja asumistukeen kuten me kaikki muutkin.
[/quote]Saitko tt-tukea 36 000
No, tässä se taas nähdään. Pitäisi tehdä lapsia tai olla mamu jotta pääsisi rikastumaan. Turhaan opiskelen ja teen töitä.
Kukaan ei käskenyt sinua lisääntymään...jos niin teet, vastaat lapsistasi ITSE!
1 aikuisella ja 2 lapselle. Mikä on toimeentulotuki?
Juu kiva lukea näitä. Omat tuloni ovat 240 euroa kuukaudessa, mutta koska mies on "keskituloinen", niin perheemme ei saa mitään lisätukia ja täydet päivähoitomaksut vielä siihen päälle.
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 12:05"]
Juu kiva lukea näitä. Omat tuloni ovat 240 euroa kuukaudessa, mutta koska mies on "keskituloinen", niin perheemme ei saa mitään lisätukia ja täydet päivähoitomaksut vielä siihen päälle.
[/quote]Miksi lapset päivähoidossa, kun olet (ilmeisesti) kotona?
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 12:07"]
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 12:05"]
[/quote]Miksi lapset päivähoidossa, kun olet (ilmeisesti) kotona?
[/quote]
Lapset ovat päivähoidossa, koska minulla on opiskelut vielä noin vuoden verran kesken.
Siis mitä ihmeen lorvauilutukia?? Kun minä olen saanut lapsen, en todellakaan ota sitä itsestään selvyytenä, haluan olla hänen kanssaan ensimmäiset pari vuotta ja opettaa hyvää sosiaalista kanssakäymistä, hyvät käytöstavat, olla läsnä ja luoda hyvä vuorovaikutus.
Olen ollut 15 vuotta työelämässä, vielä yli 30 vuotta jäljellä, tämä kaksi-kolme vuotta on pieni aika!
Kuinka moni taaperon äiti jaksaa olla töiden jälkeen ulkona ja jääkö aikaa todelliseen yhdessäoloon vanhempien kanssa illalla?
Päiväkodissa työskennelleenä näillä taaperoilla on todellisia ongelmia kestää psyykkisesti sitä meinikiä ja ongelmia on vaikka vanhemmat eivät sitä näe, eikä heillä ole voimia kasvattaa lastaan niin, ettei pure, revi lyö ja raivoa kuin maailman napa.
Jos saan tukia nyt, olen ainakin moninkertaisesti maksanut veroja jo nyt.
Nykyajan meininki onkin se, että halutaan saada riitaa vaan aikaiseksi näillä palstoilla eikä keskitytä todellisiin ongelmiin.
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 11:57"]Meinaatko, että mamut saavat VAAN pari tonnia kuussa tekemättä mitään?? Ei. He saavat kaiken muun lisäksi kotouttamis ym tukia ja vuokrat maksetaan ihan kokonaan. Ei heille pari tonnia riitä.
[/quote]Turvapaikan saaneet saavat aluksi korotettua tukea, muut saavat pärjätä kuten suomalaiset.
[/quote]