Miksi keitätte kahvinne edelleen sillä perintömoccamasterilla kun halvempia ja parempiakin tapoja on?
Kommentit (23)
Ihmettelen suuresti miksi kukaan jaksaa välittää millä muut keittää kahvinsa.
Olisit nyt kertonut, mitkä ne tavat ovat.
Kun se toimii vielä, en näe tarvetta heittää ehjää roskiin.
Ihan itse kärkkäiseltä joskus 20 vuotta sitten ostettu.
Keitän vain pannukahvia ja hyvää tulee.
Ko laitetta en ole koskaan nähnyt.
Keitän puhdistetun veden, veden keittimellä. Huuhdon ensin paperisen suodatinpussin ulkoa ja sisältä. Laitan sen posliiniseen suodatin telineeseen ja kaadan himpun jäähtyneen veden päälle. Hyvää tulee. Muovinen suodatin iteline on haitallinen. Muovi ja kuumuus on huono yhdistelmä.
Pikakahvia jo viimeiset 30 vuotta, ei ole Moccamasteria eikä tule.
Siksi, että tuo ostamani moccamaster on nopea ja erinomainen kahvinkeitin, palvellut hyvin ja ahkerassa käytössä jo 20 vuotta. Miksi se muka pitäisi heittää roskiin, ja ostaa halvempi tilalle? Eihän tuossa ole mitään logiikkaa, ap - halvintahan on käyttää sitä, mikä on jo olemassa.
Totta kai on muitakin hyviä keittimiä, mökillä on muistaakseni Braunin keitin. Ei se ole yhtä nopea, arkiaamuissa kokisin sen tuskaisen hitaaksi. Mutta mökillä niitä kiireaamuja ei ole, joten siellä se ei haittaa.
Jos taas viittaat kokonaan muunlaisiin kahvinvalmistustapoihin, niin niillä saa erilaista kahvia. Ja on makuasia, mistä tykkää. Tuo moccamaster eli suodatinkahvi on arkiaamuisin minusta kätevä: lataan sen valmiiksi illalla ja vain napsautan sen päälle mennessäni suihkuun. On minulla hyvä Pavonin pressokonekin, muttei aamulla aikaa näprätä sillä cappuccinoa. Mäntäkannulla taas ei saa minusta hyvää kahvia, mutta tämä siis on makuasia.
Ei ole moukkamaisteria... eikun siis mokamasteria...
Vierailija kirjoitti:
Keitän puhdistetun veden, veden keittimellä. Huuhdon ensin paperisen suodatinpussin ulkoa ja sisältä. Laitan sen posliiniseen suodatin telineeseen ja kaadan himpun jäähtyneen veden päälle. Hyvää tulee. Muovinen suodatin iteline on haitallinen. Muovi ja kuumuus on huono yhdistelmä.
Onko sinulla likaista vettä hanassa?
Minä keitän veden pienessä kattilassa. Lusikallinen kahvipuruja, kiehautus, ja suodatus pienisilmäisen siivilän läpi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vesi likastuu keittimessä (muovi, raskasmeltallit). -eri
Vierailija kirjoitti:
Tumapaahtoiselle varmaan oiva tapa. Vaaleapaahtoiselle kahville vesi jäähtyy menetelmälläsi liikaa.
Tietysti muovin ja metallin laaduissa on eroja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vesi likastuu keittimessä (muovi, raskasmeltallit). -eri
Tyyppi laittaa puhdistetun veden keittimeen, eikä puhdista keitettyä vettä. Ihmisten lukutaito on kyllä onnetonta nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Minä keitän veden pienessä kattilassa. Lusikallinen kahvipuruja, kiehautus, ja suodatus pienisilmäisen siivilän läpi.
Kuulostaa laihalta kahvilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa laihalta kahvilta.
No kattila on pieni. Hyvin pieni.
En sitä rumilusta ole kotiini huolinut. Töissä on pitänyt sillä kahvia keittää ja se riitti. Paitsi ruma, myös huono.
Jos mulla on jo se perintömoccamaster, miten tulee halvemmaksi ostaa uusi?