Nordean lainalaskuri!
Laskin huvikseni minkähintaista asuntoa voisin ostaa. Mulla on 100 000€ säästöjä käytettävissä ja voisin osataa 120 000 - 140 000 euron kämpän. Eli lainaa saisin kai sitten vaan maksimissaan reilusti alle 50 000€
Olen kuitenkin työssäkäyvä ihminen, palkka ei ole suuri mutta ei nyt ihan pieninkään :O
https://www.nordea.fi/henkiloasiakkaat/palvelumme/lainat/asuntolainat/l…
Kommentit (22)
Kummallista. Meillä pienet säästöt, minä hoidan kotona lapsia ja ei mieskään mitään hurjia tienaa. Silti saatiin tuosta noin vain lainalupaus 150 000e, kun kysyttiin.
Taitaa olla silti tuloista kiinni? Minulle tarjottaisiin noilla säästöillä 240 000-268 000.
Minulla tarkoitus elää loppu elämä ilman minkään puljun lainaa ja lainalaskuria, saas nährä kuis käy?
Voit ostaa asunnon, joka maksaa korkeintaan
180 000 - 200 000 EUR
Oletko nyt ihan varma, että syötit tiedot oikein?
No, mulla on tällä hetkellä Nordeasta 100 000 euroa lainaa jäljellä (yksin). Parhaimmillaan ollut 150 000 euroa. Nyt kun laitoin luvut laskuriin, niin saisin lainaa max 100 000 euroa, jos olisi omarahoitusta 50 000 euroa. Eli sanoisin, että tuo laskuri on vain suuntaa antava.
Kyseisestä pankista joskus 8 v sitten viitattiin kintaalle kun olisin lainaa tarvinnut. Onneksi asia järjestyi toisella tavalla. Nyt on kaikki maksettu muulla tavalla, vaikka olihan se tiukkaa useamman vuoden. Omaisuutta on minulla yksin n 700.000 ja tulot n 8.000 kuussa. Koskaan ei pienintäkään maksuhäiriötä.. Hieman ihmettelen nihkeyttä. Kannattaa kysyä muualta.
Saisin lainaa 335.000.369.000€. En kyllä ikinä pystyisi maksamaan niin suurta lainaa, vaikka hyvätuloinen olenkin.
Ja näköjään vaikuttaa paljon jo se, että taloudessa yksi aikuinen ja yksi lapsi. Jo sen takia en saisi lainaa kuin niin pienen summan, ettei sillä ostaisi edes pikkuyksiötä.
Tulot minulla bruttona n. 2700e/kk.
Että juu, tehkää lapset opiskeluaikana, paljon joustavampaa ja ei tule katkoksia työelämään 👍
Siis kunhan omistatte kristallipalloa jolla voitte varmistaa, ettei eroa tule.
Tuloista ja muista veloista ja autoista ja muksuista riippuu lainan määrä.
Toi lainalaskuri on surkea. Tiedän että omillakin tuloilla saa isompia lainoja. Kannattaa rohkeasti jättää lainahakemus.
Tuloksiin vaikuttaa aika paljon onko lapsia tai auto. Olen joskus vaihdellut tuloja ja jos ei olisi lapsia tai autoa, niin silloin lukemat on ihan eri luokkaa.
Vierailija kirjoitti:
Kummallista. Meillä pienet säästöt, minä hoidan kotona lapsia ja ei mieskään mitään hurjia tienaa. Silti saatiin tuosta noin vain lainalupaus 150 000e, kun kysyttiin.
Ja montako vuotta tästä on siis aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Tuloksiin vaikuttaa aika paljon onko lapsia tai auto. Olen joskus vaihdellut tuloja ja jos ei olisi lapsia tai autoa, niin silloin lukemat on ihan eri luokkaa.
Tällä sitten syntyvyys nousuun.
Voitte ostaa asunnon, joka maksaa korkeintaan
780 000 - 823 000 EUR
Tämän antoi laskuri. Pankinjohtaja sanoi viime syksynä, että jos mietitte uuden asunnon ostoa, voi hintalappu olla reilu miljoona, eikä tule ongelmia. En laittanut laskuriin osinkotuloja.
Vierailija kirjoitti:
Voitte ostaa asunnon, joka maksaa korkeintaan
780 000 - 823 000 EUR
Tämän antoi laskuri. Pankinjohtaja sanoi viime syksynä, että jos mietitte uuden asunnon ostoa, voi hintalappu olla reilu miljoona, eikä tule ongelmia. En laittanut laskuriin osinkotuloja.
Voin ostaa asunnon vaikka 1,4 miljoona heti ilman velkaa ja ei tarvii ihmetellä osinkotuloja olkoo ne vaa rauhassa.
Minkälaisia lainoja ihmiset ovat saaneet viime aikoina? Siis ihan esim. alle puolen vuoden sisään. Ja siis tietty millä tuloilla, säästöillä, muilla vakuuksilla/takauksilla, onko lapsia jne.
Heh, laskin itsekin tuolla.
Tulos oli niin masentava, etten taida edes aloittaa asuntolainan säästämistä.
Laskurin mukaan saisin lainaa n. 40 000-50 000e, säästöistä riippuen.