Häpeätkö humalassa oloa, vaikka et edes tekisi mitään tyhmää?
Mulla on lähes aina seuraavana päivänä minimorkkis jos olen ollut humaltuneena. En siis riehu tai tee mitään tyhmyyksiä, mutta silti jotenkin häpeän itseäni. Mietin mitä olen mahtanut selittää ja onko naamasta selvästi näkynyt että olen ollut huppelissa. Joskus häpeän myös sitä että olen vapautunut tanssimaan, koska yleensä selvin päin en pysty tanssimaan missään ja olen muutenkin hillitty. Onko muilla tätä häpeää seuraavana päivänä?
Kommentit (7)
Häpeän jos olen ollut jossain epäsopivassa paikassa humalassa tai keskellä arkipäivää, vaikka mitään erityisen noloa en olisi tehnyt.
Kyllä. Lähes joka kerta pieni morkkis. Käyn ulkona ystävien kanssa ehkä viisi kertaa vuodessa, koskaan en ole kännissä enkä tee tai sano mitään typerää, mutta silti. Ärh! Aina menee seuraava päivä morkkis päällä.. silti sitä taas lähtee parin kuukauden päästä :-D
Häpeän. En nykyään enää edes tahdo humaltua, lasi max kaksi viiniä saa riittää.
[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 20:12"]Häpeän jos olen ollut jossain epäsopivassa paikassa humalassa tai keskellä arkipäivää, vaikka mitään erityisen noloa en olisi tehnyt.
[/quote]
Sama. Kesällä kävin päivällä parit kaljat ottamassa kaverin kanssa ja lähdin sen jälkeen kauppaan. Hävetti ihan kamalasti, vaikken edes humalassa ollut.
Kuuluu olennaisena osana luterilaiseen häpeäkulttuuriin. Pitää katua, eikä saa olla liian kivaa, ettei olisi vaan syntistä. Todella humalassa oloa kuuluukin hävetä, mutta pienessä sievässä ei, jos ei mitään töpeksi. Myös alkoholin vieroitusoireet(krapula) aiheuttaa aivokemiallisestikin negatiivisia tuntemuksia, kuten masennusta, häpeää jne.
Hei
Uskallan kokemuksen perusteella sanoa että juhlien jälkeen tietty epävarmuus omasta käyttäytymisestä tulee väistämättä mieleen. Riippumatta siitä kuinka isolla vaihteella on mennyt. Kuinka paljon Se mietityttää kertoo lähinnä omasta temperamentista, empaattisuudesta jne. Sinun kohdalla. En tosiaankaan olisi huolissani. Alkoholin kanssa syyllisyys ei ole hyvä asia. Pidä rauhassa hauskaa juhlien merkeissä myös kuplivan kanssa, jos tiedät että olet ollut vilpitön ja et ole tahtonut ketään loukata. Kuitenkin haluan sanoa että jos pystyt pitämään hauskaa ilman alkoholia niin Se on todellakin hyvä vaihtoehto. Tai jos et ilman alkoholia onnistu, niin sitä parempi mitä aikaisemmin löydät uuden tavan hauskuuteen. Sekopäisen vastaukseni lopuksi haluan sanoa. Alkoholi on hieno asia juhlinnan osana, mutta jos tunnet suurta epämukavuutta sen käytön johdosta niin suosittelen siitä luopumista.
On!! Ärsyttää koska mäkin käyttäydyn aina hyvin. Ja silti morkkis seuraavana päivänä :/