En hyväksy miehen tupakointia ja polttaa
Joskus sitten salaa.
Tupakointiavastustan koska en halua miehen saavan keuhkosyöpää enkä keuhkoahtaumatautia.
En tahdo vierestä seurata kun mies myrkyttää itseään. Sillä on muutenkin allergiaa ja elimistö tulehdustilassa. Tupakoijat ovat ärtyisiä ja laittavat vittumaisen käytöksensä tupakan piikkiin tai sen puutteen.
En halua että mies aiheuttaa itselleen impotenssia, enkä että hän näyttää lapsille järjetöntä esimerkkiä.
Eli kyse ei ole kuluvasta rahasta tai hajusta. Antaisikohan mies minun myrkyttää itseäni jos vaikka olisin koukussa lasinpesunesteeseen....?
Kommentit (40)
[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 14:54"]
[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 14:43"]
[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 14:29"][quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 14:25"] Niin, eipä sinulla ole oikein vaihtoehtoja kontrolloida miehesi elämää. Emmekö jokainen elä vapaassa maassa ja saa itse päättää, tupakoimmeko vai emme? Lisäksi kyllä viisaat lapset osaavat olla polttamatta vaikka vanhemmat polttaisivat. Meitä 3 sisarusta (kaikki yli 23 v), molemmat vanhemmat polttavat vieläkin ja kukaan meistä ei polta eikä ole polttanutkaan (paitsi ehkä kerran tai pari kokeillut). [/quote] Antaisiko miehesi itsesi päättää vapaassa maassa jos tekisit jotain asiaa joka olisi sinulle haitallista ja myrkyllistä? Mitä miehesi sanoisi jos olisit koukussa pakokaasun tuoksutteluun, liiman imutteluun, lyijyn syömiseen tai muuhun yhtä typerään kuin tupakansavun vetämisen keuhkoihin.. [/quote] Kuten sanottua, olemme jokainen vastuussa tekemisistämme. Jos miehesi haluaa tupakoida, se on hänen päätöksensä mutta hän kantaa myös sen seuraukset. Jos sä haluat alkaa imppaamaan liimaa niin onhan sekin mahdollista, ei miehelläsi ole siihen nokan koputtamista. Ja jos nämä asiat nousevat kynnyskysymyksiksi suhteessa niin kukaanhan ei pakota sinua olemaan suhteessa miehesi kanssa tai miestäsi olemaan suhteessa sinun kanssasi.
[/quote]
Olet muutoin oikeassa, mutta mies ei kanna seurauksia vaan minä. Jos mies sairastuu ja kuolee minä kannan vastuun lapsista yksin, talosta, lainasta, koirista, pihasta, surusta ja tuskasta, kaikki siirtyy minun harteilleni kun mies lepää vapaasti eläneenä arkussaan. Ap
[/quote]
Sinäkö et voi sairastua ja olet kuolematon?
Mä en pystyis oleen yhdessä tupakoijan ja kännäävän kanssa. Se vaan ällöttää niin.
Muuten mun puolesta polttakoot ja kännätkööt, kunhan mun ei tartte haistella eikä kännijankkausta kuunnella.
Yks eksä poltti silloin kun sitä vitutti. Mut silloinkin pesi kätensä ja huuhtoi suunsa aktin jälkeen.
[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 15:03"]
Tupakointi on on suurin syövän riskitekijä, ei sokeri!
[/quote]
Ei olekaan kyse siitä, mitä tupakointi tai sokerin syönti aiheuttaa. Ap vaan antoi itsestään sellaisen kuvan, että elää superterveellisesti.
Eihän tuossa sitten auta kuin eri teille lähteminen, jos sinä et siedä tupakointia ja mies ei tahdo lopettaa.
Kurja tilanne varmaan molemmille, miestäkin varmaan ärsyttää polttaa salassa.
Minä jätin polttavan mieheni. En jaksanut katella enää.
[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 14:54"]
[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 14:43"]
[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 14:29"][quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 14:25"] Niin, eipä sinulla ole oikein vaihtoehtoja kontrolloida miehesi elämää. Emmekö jokainen elä vapaassa maassa ja saa itse päättää, tupakoimmeko vai emme? Lisäksi kyllä viisaat lapset osaavat olla polttamatta vaikka vanhemmat polttaisivat. Meitä 3 sisarusta (kaikki yli 23 v), molemmat vanhemmat polttavat vieläkin ja kukaan meistä ei polta eikä ole polttanutkaan (paitsi ehkä kerran tai pari kokeillut). [/quote] Antaisiko miehesi itsesi päättää vapaassa maassa jos tekisit jotain asiaa joka olisi sinulle haitallista ja myrkyllistä? Mitä miehesi sanoisi jos olisit koukussa pakokaasun tuoksutteluun, liiman imutteluun, lyijyn syömiseen tai muuhun yhtä typerään kuin tupakansavun vetämisen keuhkoihin.. [/quote] Kuten sanottua, olemme jokainen vastuussa tekemisistämme. Jos miehesi haluaa tupakoida, se on hänen päätöksensä mutta hän kantaa myös sen seuraukset. Jos sä haluat alkaa imppaamaan liimaa niin onhan sekin mahdollista, ei miehelläsi ole siihen nokan koputtamista. Ja jos nämä asiat nousevat kynnyskysymyksiksi suhteessa niin kukaanhan ei pakota sinua olemaan suhteessa miehesi kanssa tai miestäsi olemaan suhteessa sinun kanssasi.
[/quote]
Olet muutoin oikeassa, mutta mies ei kanna seurauksia vaan minä. Jos mies sairastuu ja kuolee minä kannan vastuun lapsista yksin, talosta, lainasta, koirista, pihasta, surusta ja tuskasta, kaikki siirtyy minun harteilleni kun mies lepää vapaasti eläneenä arkussaan. Ap
[/quote]
Höpö höpö. Sinä et voi päättää aikuisen ihmisen puolesta mitään. Yhtälailla voit kieltää poistumasta kotoa, koska voi tulla vaikka liikenneonnettomuus. Ja seuraukset kärsit sinä
Lyö kouraan sähkörööki. Ei haise ja ei vaikuta erektioon ainakaan negatiivisesti. En sitten tiiä onko oikeesti terveellisempää.
Olisko peiliin katsomisen paikka? Elätkö itse terveellisesti?
Onneksi sun hyväksyntää ei asiassa tarvita. :)
Elämänkumppani hyväksytään vioistaan huolimatta. Jos polttaa salaa, ei varmaan tee sitä kovinkaan usein... Mitähän muuta tekee sinulta salassa?
Ei auta kun vaihtaa miestä sillä aikuista ihmistä ei voi pakottaa savuttomaksi vaikka se olisi miten terveellistä ja järkevää.
Niin, eipä sinulla ole oikein vaihtoehtoja kontrolloida miehesi elämää. Emmekö jokainen elä vapaassa maassa ja saa itse päättää, tupakoimmeko vai emme? Lisäksi kyllä viisaat lapset osaavat olla polttamatta vaikka vanhemmat polttaisivat. Meitä 3 sisarusta (kaikki yli 23 v), molemmat vanhemmat polttavat vieläkin ja kukaan meistä ei polta eikä ole polttanutkaan (paitsi ehkä kerran tai pari kokeillut).
Itse elän hyvin terveellisesti ja itseasiassa siihen tarvitaan hyväksyntäni tai otan eron. Hyväksyiskö mies mun vian jos se olisi itsensä myrkyttäminen? Tai vaikka viiltely, bulimia yms.. enpä usko.
Sitä ei tarvitse hyväksyä että toinen tappaa itsensä hiljaa ja jättää kaiken vastuun minulle talosta, lapsista, lainoista, surusta.. on helvetin itsekästä ajatella niin. Itse teen kaikkeni että olisimme terveitä ja hyvin voivia.ap
Itse en koskaan natkuttanut miehelle polttamisesta vaikka toki toivoin ettei turhaan polttaisi. Sisällä tai autossa ei saanut polttaa ja tämä miehelle ok. Lopettaminen lähtee omasta halusta.
Meillä mies vähensi ensin monta vuotta ja sitten 45v. lopetti kokonaan ja onnistui kerta heitolla kun oli se oma halu! Nyt on ollut polttamatta 4 vuotta.
[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 14:25"]
Itse elän hyvin terveellisesti ja itseasiassa siihen tarvitaan hyväksyntäni tai otan eron. Hyväksyiskö mies mun vian jos se olisi itsensä myrkyttäminen? Tai vaikka viiltely, bulimia yms.. enpä usko.
Sitä ei tarvitse hyväksyä että toinen tappaa itsensä hiljaa ja jättää kaiken vastuun minulle talosta, lapsista, lainoista, surusta.. on helvetin itsekästä ajatella niin. Itse teen kaikkeni että olisimme terveitä ja hyvin voivia.ap
[/quote]
Jos sanot eläväsi hyvin terveellisesti, niin kertoisitko tarkemmin. Esim. siitä, mitä syöt.
[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 14:25"]Niin, eipä sinulla ole oikein vaihtoehtoja kontrolloida miehesi elämää. Emmekö jokainen elä vapaassa maassa ja saa itse päättää, tupakoimmeko vai emme? Lisäksi kyllä viisaat lapset osaavat olla polttamatta vaikka vanhemmat polttaisivat. Meitä 3 sisarusta (kaikki yli 23 v), molemmat vanhemmat polttavat vieläkin ja kukaan meistä ei polta eikä ole polttanutkaan (paitsi ehkä kerran tai pari kokeillut).
[/quote]
suomi ei ole todellakaan vapaa maa koska yksilön vapaus puuttuu.
[/quote]
voi herranjumala kun EI TARVITA!!! :D et taida olla kovin tasapainoinen ihminen jos tuollaisen asian takia otat eron...
Niin, eipä sinulla ole oikein vaihtoehtoja kontrolloida miehesi elämää. Emmekö jokainen elä vapaassa maassa ja saa itse päättää, tupakoimmeko vai emme? Lisäksi kyllä viisaat lapset osaavat olla polttamatta vaikka vanhemmat polttaisivat. Meitä 3 sisarusta (kaikki yli 23 v), molemmat vanhemmat polttavat vieläkin ja kukaan meistä ei polta eikä ole polttanutkaan (paitsi ehkä kerran tai pari kokeillut).
[/quote]
Antaisiko miehesi itsesi päättää vapaassa maassa jos tekisit jotain asiaa joka olisi sinulle haitallista ja myrkyllistä? Mitä miehesi sanoisi jos olisit koukussa pakokaasun tuoksutteluun, liiman imutteluun, lyijyn syömiseen tai muuhun yhtä typerään kuin tupakansavun vetämisen keuhkoihin..
No nyt sitten vaan otat sen eron. Ehkä mies taipuu tahtoosi tai ehkä yllätyt ja mies onkin myös valmis eroon.
Tupakointi on on suurin syövän riskitekijä, ei sokeri!