Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten adhd voi syödä lääkkeitä, jos syö myös opiaatteja?

Vierailija
05.11.2021 |

Tietääkö kukaan? Kokemuksia?

Opiaatit on ihan reseptillä, mutta elämä ei suju adhd:n vuoksi. Siihen voisi tuoda apua lääke, mutta sopiiko piriste opiaattien kanssa?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaan ole pidemmän päälle maksalle hyväksi mutta omalla kohdalla ei tullut ongelmia yhteisvaikutuksesta. Itse ADD-lääkkeistä taas tuli ongelmia senkin edestä, joten yritän pärjätä ilman.

Käytin Concertaa/Medikinetiä ja Panacodia (sekä Sirdaludia) useita vuosia. C päivittäin aamulla, kipulääkkeet ja relaksantit tarvittaessa. Kahden vuoden ajan niitäkin meni lähes päivittäin.

Vierailija
2/6 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei varmaan ole pidemmän päälle maksalle hyväksi mutta omalla kohdalla ei tullut ongelmia yhteisvaikutuksesta. Itse ADD-lääkkeistä taas tuli ongelmia senkin edestä, joten yritän pärjätä ilman.

Käytin Concertaa/Medikinetiä ja Panacodia (sekä Sirdaludia) useita vuosia. C päivittäin aamulla, kipulääkkeet ja relaksantit tarvittaessa. Kahden vuoden ajan niitäkin meni lähes päivittäin.

Haluaisitko kertoa, millaisia ongelmia sinulle tuli ADD-lääkkeistä?

t. lääkitystä odotttava

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä tulee aikamoinen euforia kun sotkee opiaatteja ja stimulantteja, mopo karkaa käsistä.

Vierailija
4/6 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli käytössä Concerta, Ritalin ja Medikinet. Concertasta tuli inhottavan rauhaton olo ensimmäisen vuoden jälkeen, kaikilla vahvuuksilla. Sitten kokeiltiin nuo muut ja paras oli lyhytvaikutteinen Medikinet. Siitä aiheutui ihan valtavaa hampaiden kiristelyä, jonka vuoksi lopetin koko lääkityksen.

Iho ja hiukset meni aika huonoon kuntoon. Mietin, kuinka paljon lääkkeet vaikuttivat siihen, että mulla puhkesi paha refluksitauti. Sekin oli ongelma, että ruokahalu katosi ja jumituin entistä pahemmin asioihin, joihin jumituin ilman lääkettäkin.

Oli lääkkeistä hyötyäkin töissä ja koulussa mutta jälkikäteen ajattelen, että 10 vuotta niitä oli ihan liian pitkä aika.

Mitä lääkkeitä sinulle on määrätty?

Vierailija
5/6 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin miettimään, että eikö mulla mitään muita oireita muka ollut. Vähitellen kehittyi sellainen olo, että olin ihan hermona ja reunalla koko ajan, ja että kroppa ei kestäisi enempää. Tauko lääkkeistä auttoi aina ja niitä uudelleen aloittaessa tuntui, että olinpas hölmö kun en ole niitä syönyt, eihän tässä ole mitään haittoja... ja sitten kiristää kaikkia lihaksia, paleltaa, uuvuttaa ilman sitä lääkettä.

Eiköhän tuo ole riippuvuuden merkkejä, vaikka mitään pakottavaa tarvetta käyttää en kokenut.

Edellinen

Vierailija
6/6 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyn läheisen puolesta. Hänellä on ollut onnettomuus, jonka vuoksi syö opiaatteja. Hänen perimmäinen ongelmansa on adhd, jonka vuoksi hän on hyvin impulsiivinen. Siitä onnettomuuskin johtui.

Hän voisi päästä kiinni elämään adhd-lääkkeiden avulla, niitä ei hänellä vielä ole, mietin sulkeeko opiaatit pois stimulantit.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yhdeksän