Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pariskuntien riitely yhteisissä illanvietoissa

Vierailija
18.01.2015 |

Minulle tulee aina hyvin vaivaantunut olo kun istumme iltaa kavereiden kanssa ja aina sama pariskunta alottaa jonkinlaisen kinastelun(täysin turhasta) ja nainen aloittaa mököttämisen, jolloin mielestäni kaikkien ilta on vähän pilalla. Sen jälkeen alan automaattisesti varomaan sanojani etten itse saa myös vihoja niskoilleni, koska en haluaisi riidellä (en edes osaa), enkä myöskään tiedä kuinka minun täytyisi käyttäytyä näissä tilanteissa.  Vinkkejä?

Itse en koskaan halua riidellä muiden läsnäollessa, se ei minun mielestä kuulu hyviin käytöstapoihin ja on muiden huomioonottamista jos osaa pitää kiukut sisällä ja esittää kaiken olevan hyvin ja selvittää erimielisyydet myöhemmin. Vai mitä olette mieltä? Jos tunnistat itsesi tällaiseksi pariskunnan toiseksi osapuoleksi, kertoisitko kuinka oletat muiden käyttäytyvän, kun aloitat mökötyksen ja otat "ei mulla mikään" ilmeen.

Kommentit (22)

1/22 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 12:54"]

Mua taas huvittaa kun juhlissa on yleensä kahdenlaisia ihmisiä: niitä jotka haluavat lähteä kotiin ja niitä jotka haluavat jäädä. Yleensä nämä ovat naimisissa keskenään

[/quote]

reps :D

Vierailija
2/22 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun exä alkoi AINA vittuilemaan ja arvostelemaan minua kun olimme ystävien seurassa. Tosi noloa ja ei kehtaisi alkaa siinä mitään vastaan laittamaankaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäkää se pariskunta erillään siellä illanvietossa. Miehet saunaan ja silleen.

Vierailija
4/22 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanokaa sille miehelle, että nyt heti halimaan naistasi ja pidät sitä hyvänä.

Vierailija
5/22 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka tasatunnilla äänestetään huonoiten käyttäytynyt pari pois.

Vierailija
6/22 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

A

Se on todella kiusallista. Muuan eroamassa oleva kaveripariskunta teki tuota pitkään ja perusteellisesti. Tietysti me kaikki muut ymmärsimme aikamme, että vaikeaahan se on, kun on kriisi päällä. Sitten kerran kun he olivat meillä ja riita alkoi taas, sanoin ihan ystävällisesti ja vain heille, että älkää riidelkö meillä. Riita loppui siihen, eikä asiasta tehty sen kummempaa numeroa. Minä kyllä mietin mielessäni, että miksi he kyläilivät yhdessä, kun heidän oli niin vaikea olla keskenään. 

Toinen vaivaannuttava piirre on puolisot, jotka muka huumorin varjolla puhuvat toisistaan paskaa, loukkaavat ja nöyryyttävät toisiaan muiden edessä. Eivät siis riitele, vaan ovat vain todella ikäviä toisilleen. 

7/22 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puutuin kerran pariskunnan fyysiseen ilmiriitaan. Lopputuloksena molemmat suuttuivat MULLE.

*huokasee*

8/22 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 21:17"]

Joka tasatunnilla äänestetään huonoiten käyttäytynyt pari pois.

[/quote]

Joo!!

Vierailija
9/22 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No täytyy myöntää, että olen ollut molemmissa osallisena. Niin pariskuntariidassa, kuin sivullisenakin. Omasta kokemuksesta voin sanoa, että silloin suhde ei voi hyvin ja se purkautuu humalassa. Ei ole kivaa koskaan. Onneksi meillä on niin hyvä yhteisö, että meille voi sanoa asiasta, niinkuin me sivullisetkin olemme puuttuneet siihen. Asioita on sitten availtu siinä tilanteessa ja pahimmat tulehduksen aiheet puhdistettu.

Itse asiassa kun tässä muistelen, niin meillä on ehkä yhden käden sormissa laskettavissa ne illanvietot, jossa ei olisi ollut mitään konfliktia koko illan aikana.

Vierailija
10/22 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 16:27"]No täytyy myöntää, että olen ollut molemmissa osallisena. Niin pariskuntariidassa, kuin sivullisenakin. Omasta kokemuksesta voin sanoa, että silloin suhde ei voi hyvin ja se purkautuu humalassa. Ei ole kivaa koskaan. Onneksi meillä on niin hyvä yhteisö, että meille voi sanoa asiasta, niinkuin me sivullisetkin olemme puuttuneet siihen. Asioita on sitten availtu siinä tilanteessa ja pahimmat tulehduksen aiheet puhdistettu.

Itse asiassa kun tässä muistelen, niin meillä on ehkä yhden käden sormissa laskettavissa ne illanvietot, jossa ei olisi ollut mitään konfliktia koko illan aikana.
[/quote]

Huhhuh! Eivät vaan kehtaa sanoa teille että lopettakaa nyt jo hyvän sään aikana .

Vierailija
11/22 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut luulee, että puolison haukkuminen on leikillistä sosiaalista läppää ja että se muka naurattaisi muita. No ei naurata, vaan aiheuttaa myötähäpeää. Ei se puhuja sitä yleensä tajua, luulee olevansa vitsikäs ja hauska. Jos videoisi jutut ja laittaisi katsomaan myöhemmin, moni saattaisi tajuta olleensa täysi idiootti ja vieläpä toisten edessä.

Sitten on niitä, jotka marmattavat puolisolleen muutenkin koko ajan, niin eivät pysty edes juhlissa tai illanvietossa luopumaan hetkeksi tavastaan. He ovat aika surullisia tapauksia, koska sitten ystävät ja tuttavat näkevät, että tuollaistako heillä on aina kotonakin. 

Kolmas tapaus on ne, jotka muuttuvat kännissä ilkeiksi. Joillekin ei viina sovi. Ja sitten väsyttää ja haluaisi lähteä kotiin ja yrittää nalkuttamalla saada toisenkin lähtemään, mutta silloin se toinen ei ainakaan halua lähteä, koska juhlissa olisi kivempi ilman sitä nalkuttajaa ja kotona nalkutus vain jatkuisi. 

Vierailija
12/22 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua taas huvittaa kun juhlissa on yleensä kahdenlaisia ihmisiä: niitä jotka haluavat lähteä kotiin ja niitä jotka haluavat jäädä. Yleensä nämä ovat naimisissa keskenään

Vierailija
13/22 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholilla lienee osuutta asiaan.

Vierailija
14/22 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten on niitä, joiden toinen osapuoli alkaa aina keljuilla puolisolleen, vihjailla tai arvostella muiden kuulen. Tai jotenkin vähätellä toista. Se on tosi noloa. Ollaan kerran siitä sanottukin porukalla tälle vittuilijalle. Oli ihan hoomoilasena, että ei kai hän nyt noin tee. Mutta huomasi sitten, että tosiaan, taisipa tehdäkin. Eikä enää ole tehnyt niin, toisaalta emme nykyään enää juuri tapaakaan samalla porukalla, kun elämäntilanne on toinen nykyään.

Vierailija
15/22 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kinastelut ei kuulu muille. Ei tule itselle kiva fiilis. Kinastelevat voisi mennä muualle setvimään ongelmiaan tai ihan poistua kokonaan kemuista.  Ja juuri itsellä sama et ei sit oikein tiedä mitä uskaltaa sanoa ettei se kuumakalle hermostu uudestaan tai lisää ja muille osapuolille.  Tunnelmaa lässähtää, kun paikalla on kinasteleva pari.

Olen varmaan itsekäs ja ilkeä, mutta meille on tulossa juhlat ja lähipiiristä jää kutsumatta pariskunta, joka aina saa riidan aikaiseksi. Tiedän, että osa lähipiiristä kitisee mulle, kun heitä ei ole kutsuttu. Mun juhlat ja mä päätän ketä tulee. En kaipaa sinne riitelijöitä.

Vierailija
16/22 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 13:14"]

Sitten on niitä, joiden toinen osapuoli alkaa aina keljuilla puolisolleen, vihjailla tai arvostella muiden kuulen. Tai jotenkin vähätellä toista. Se on tosi noloa. Ollaan kerran siitä sanottukin porukalla tälle vittuilijalle. Oli ihan hoomoilasena, että ei kai hän nyt noin tee. Mutta huomasi sitten, että tosiaan, taisipa tehdäkin. Eikä enää ole tehnyt niin, toisaalta emme nykyään enää juuri tapaakaan samalla porukalla, kun elämäntilanne on toinen nykyään.

[/quote]

Huonon itsetunnon merkki? Haetaan hyväksyntää muilta osanottajilta "eikö olekin mun mies ihan p*ska, haukkukaa muutkin sitä"?

Vierailija
17/22 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 13:19"]

[/quote]

Huonon itsetunnon merkki? Haetaan hyväksyntää muilta osanottajilta "eikö olekin mun mies ihan p*ska, haukkukaa muutkin sitä"?

[/quote]

Miksei ihmiset tajuu et se on vaan niiden häpeä, jos ne muiden edessä riitelee!

Vierailija
18/22 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni pariskunta kaipaa yleisöä riidoilleen tai toisaalta moni ei tykkää piikitellä puolisoaan muuta kuin muiden läsnäolessa kun tietää että toinen ei tule antamaan samalla mitalla takaisin. Joidenkin ihmisen suhteissa on niin outo dynamiikka, tosi rasittavaa ja tavallaan noloakin jos ollaan jo nuoruus ohitettu.

Vierailija
19/22 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 13:19"]

[/quote]

[/quote]Ei se oikein tuolta vaikuta, kyseessä on mies, joka morkkasi vaimoaan. Tunnemme tosi hyvin kaikki toisemme, työkavereita ollaan ja kummeja ja osa sukuakin, joten ei meidän kesken pitäisi kenenkään tarvita esittää. Mutta tuota esiintyi vain esim juhlien aikaan, ei koskaan muulloin. Nyt kun lapset ovat kasvaneet aikuisiksi, ei enää niin usein pidetä kekkereitä, joten en oikein tiedä onko tuo muuttunut parempaan. Arkitapaamisissa tuota ei ole tapahtunutkaan koskaan.

Vierailija
20/22 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joskus ihmetellyt, miksi ihmiset muuttuvat käytökseltään erilaisiksi normaaleissa sosiaalisissa tilanteissa, kuten illanvietoissa tai sukujuhlissa. Kai se on heille jotenkin stressaavaa, kun ensin laittautuu, on kiire jne. Eikä tiedä mitä pitäisi sanoa, kun on niin monta ihmistä samaan aikaan samassa tilassa. Esim. oma sisko ja vaimon sisko ovat vähän tuommoisia. Jos ovat yksin vierailulla, niin ovat ihan normaaleja. Isommassa porukassa tulee tekopirteää hekotusta ja jutut muuttuvat ihan toisenlaisiksi. Sitten jossain lauseessa morkataan omaa miestä. Aletaan "esiintyä". Toiset juttelevat normaalisti vaikka jostain ajankohtaisesta asiasta, niin nämä alkavat käännellä ja väännellä sitä ja yhtäkkiä veistää vitsiä jostain paikallaolijasta. Helpoiten siis omasta miehestään. Ja nämä ovat siis ihan normaaleja työssäkäyviä ihmisiä.