Haaparannan Ikea - miten kannattaa maksaa ostokset?
Olemme ostamassa keittiötä, eli isosta summasta kyse. Aiemmin pienemmissä ostoksissa olen maksanut pankkikortilla, mutta tuleeko halvemmaksi luottokortilla tai jopa käteisellä jos vaihtaa kruunuiksi etukäteen?
Kommentit (16)
Eli he saavat kytätä parasta kurssia heidän kannalta katsottuna?
Minä ostin juuri Haaparannan Ikeasta kalusteita. Laskin kurssilaskurilla hinnat, ja tosiaan, edullisemmaksi olisi tullut ostaa Suomesta. Mutta, koska halusin nyt kuitenkin joka tapauksessa nähdä nuo tuotteet ennen ostoa, niin ajattelin että sama se vaikka se maksaa vähän enemmän. Kuitenkin Ikean kalusteet olivat yhtä kaikki paljon edullisempai kuin tämän alueen muiden firmojen keittiökalusteet. Meillä summat oli pieniä, jos meinaatte koko keittiön ostaa niin suosittelen laskemaan paljonko eroa tulisi jos ostaisit sen Suomesta.
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 17:23"]
Eli he saavat kytätä parasta kurssia heidän kannalta katsottuna?
[/quote]Ei sillä ole heille mitään merkitystä, koska he saavat rahansa kruunuina, sama määrä kruunuja joka tapauksessa.
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 16:26"]
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 16:17"]
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 16:01"]Kertokaa vielä viisaammat, mitä maksuja tulee lisää debit tai luottokortilla maksamiseen, vai onko Haaparannan Ikean tavaratalolla oma kurssi jonka mukaan raha veloitetaan tililtä? Kun ostokset tulisi maksamaan siellä 17289 kr ja valuuttalaskimen mukaan euroissa n. 1837, niin onko tuo se euromäärä joka mun tililtä lähtee? [/quote] Tietäisikö kukaan tähän vastausta?
[/quote]
Jos veloitus on kruunuissa, mutta maksat sen suomalaisella kortilla, summa veloitetaan joko pankin tai luottokorttiyhtiön määrittämän vaihtokurssin mukaan.
[/quote]
Näin minunkin mielestäni (veloituspäivän kurssin mukaan).
Ap tässä, huomasin että joku oli nostanut vanhan ketjun :) maksoin normaalilla pankkikortilla keittiökalusteet ja veloitus oli sen hetken kurssin mukainen. Kysyin pankista ennen kuin lähdettiin ostoksille ja aika prikuilleen oli veloitus kuin oli pankista mulle kurssin mukaan laskettu.
Kertokaa vielä viisaammat, mitä maksuja tulee lisää debit tai luottokortilla maksamiseen, vai onko Haaparannan Ikean tavaratalolla oma kurssi jonka mukaan raha veloitetaan tililtä? Kun ostokset tulisi maksamaan siellä 17289 kr ja valuuttalaskimen mukaan euroissa n. 1837, niin onko tuo se euromäärä joka mun tililtä lähtee?
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 16:01"]Kertokaa vielä viisaammat, mitä maksuja tulee lisää debit tai luottokortilla maksamiseen, vai onko Haaparannan Ikean tavaratalolla oma kurssi jonka mukaan raha veloitetaan tililtä? Kun ostokset tulisi maksamaan siellä 17289 kr ja valuuttalaskimen mukaan euroissa n. 1837, niin onko tuo se euromäärä joka mun tililtä lähtee?
[/quote]
Tietäisikö kukaan tähän vastausta?
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 16:17"]
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 16:01"]Kertokaa vielä viisaammat, mitä maksuja tulee lisää debit tai luottokortilla maksamiseen, vai onko Haaparannan Ikean tavaratalolla oma kurssi jonka mukaan raha veloitetaan tililtä? Kun ostokset tulisi maksamaan siellä 17289 kr ja valuuttalaskimen mukaan euroissa n. 1837, niin onko tuo se euromäärä joka mun tililtä lähtee? [/quote] Tietäisikö kukaan tähän vastausta?
[/quote]
Jos veloitus on kruunuissa, mutta maksat sen suomalaisella kortilla, summa veloitetaan joko pankin tai luottokorttiyhtiön määrittämän vaihtokurssin mukaan.
[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 12:26"]
Olemme ostamassa keittiötä, eli isosta summasta kyse. Aiemmin pienemmissä ostoksissa olen maksanut pankkikortilla, mutta tuleeko halvemmaksi luottokortilla tai jopa käteisellä jos vaihtaa kruunuiksi etukäteen?
[/quote]
Kruunun kurssi on nyt sellainen, että luultavasti tulisi halvimmaksi tilata keittiö Suomen ikean nettikaupasta tai käydä lähimmässä Suomessa sijaitsevassa Ikeassa ostoksilla.
Minä suosittelisin myös olemaan tarkka kannattaako ottaa Suomesta vai Ruotsista. Viime kesänä laitettiin kaappeja ja lopulta oli halvempi ottaa Suomesta. Saatiin järjestettyä itse kuljetus, joka halvensi lisää, mutta olisi ollut sillä maksetullakin vähän halvempi.
Nettikaupasta en haluaisi tilata, kun pitäisi nähdä tuotteet livenä että on varmasti oikeat sävyt jne. Haaparannan jälkeen lähin Ikea Oulusta on Kuopiossa joten melkoinen matka tulee hakea sieltä tavarat :(
[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 13:17"]
Nettikaupasta en haluaisi tilata, kun pitäisi nähdä tuotteet livenä että on varmasti oikeat sävyt jne. Haaparannan jälkeen lähin Ikea Oulusta on Kuopiossa joten melkoinen matka tulee hakea sieltä tavarat :(
[/quote]
No mites olis sellanen vaihtoehto, että käytte katsomassa Haaparannassa, mutta tilaatte sitten netistä?
[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 13:19"]
[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 13:17"]
[/quote]
No mites olis sellanen vaihtoehto, että käytte katsomassa Haaparannassa, mutta tilaatte sitten netistä?
[/quote]
Me tehtiin näin
4
Kiitos neuvoista. Taidetaan tehdä niin :)
Liikun Ruotsissa aika paljon, ja maksan yleensä Mastercardilla kaiken. Aiemmin ihmettelin, että kun sitten korttilasku tuli, kurssi vaihteli aivan käsittämättömästi. Erot eivät tietenkään olleet isoja, mutta järjettömän nopeita: kun joskus olin käynyt vaikkapa kaupassa ja kävellyt kadun yli vastapäiseen kahvilaan, niin kurssi oli joitakin desimaaleja vaihtunut jo tällä välillä. En muista mistä sitten tämän luin, mutta selitys löytyi: veloitus ei tapahdukaan ostostapahtuman hetkisen kurssin mukaan, vaan senhetkisen kurssin milloin firma on tilittänyt tiedot eteenpäin (siis luottokorttiyhtiölle). Ja kun kauppa ja kahvila eivät tee tätä tilitystä juuri samalla hetkellä, niin tästä tuo ero johtuu.