Vaativa persoona ja huonoitsetuntoinen - match made in hell?
Onko kokemuksia diagnosoidun vaativan persoonan kanssa elämisestä?
Kommentit (18)
En muuttaisi yhteen, en edes enää seurustelisi...
Voi toimia hyvinkin. Ihminen on aina enemmän kuin pelkkä diagnoosi.
Vaativa persoonallisuus on vaativa yleensä lähinnä itseään kohtaan. Inhimillinen lämpö ja empatia voivat tosin puuttua, joten ei herkkua, jos on huono itsetunto jo valmiiksi. Kierre syntyy siitä kun vanhemmat ovat vaativia, lapsesta tulee huonoitsetuntoinen. Alitajuisesti etsimme vanhempiemme kaltaisia puolisoita- vaativa puoliso/isä- lapsi joka on nitistetty henkisesti- jnejne
Jos on kyse lapsestasi, toivotan pitkää pinnaa. Jos on kyse puolisosta tai seurustelukumppanista, jätä se.
Itseni kanssa en ainakaan suosittele kenenkään seurustelevan.
Nämä löytyi myös wikipedia osastolta:
mielihyvän ja ihmissuhteiden laiminlyöminen työn ja aikaansaamisen kustannuksella
pyrkimys kohtuuttomassa määrin saada muut toimimaan täsmälleen haluamallaan tavalla tai kohtuuton vastenmielisyys sallia muiden toimia omalla tavallaan
Mies on kyseessä ja dg tuli vasta perheen perustamisen jälkeen. Ap
Huonon itsetunnon lisäksi mussa taitaa olla masokistinkin vikaa. Ap
Läväytät takasin, että se on nyt my way or the highway!
[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 12:02"]
[/quote]
no missäs sitten brobleema?
[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 12:03"]Läväytät takasin, että se on nyt my way or the highway!
[/quote] aika utopistista olettaa, että huonolla itsetunnolla varustettu sanoisi noin. Eikä sekään reilua olisi. Ei meillä tilanne kuitenkaan sellainen ole, eettä mies kaikkea dominoisi tms.ap
[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 12:04"][quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 12:02"]
[/quote]
no missäs sitten brobleema?
[/quote] no ei aina missään, mutta olen myös marttyyri ja passiivis-aggressiivinen (olen ollut myös aggressiivinen ennen lapsia). Ja onhan tämä aika perseestä. Ap
No joo, suurinosa ihmisistä taitaa olla aika huonoista syistä parisuhteessa. Toki kun teillä on lapsia niin niihin asia aivan varmasti vaikuttaa. Mutta eipä sillä eroa jos kummallakin jotain vikaa että oletteko erillään vai yhdessä. Mieti mitä haluat elämältäsi ja mitä haluat lapsillesi sen sijaan että vain menet joen mukana.
[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 12:09"]
[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 12:04"][quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 12:02"] Huonon itsetunnon lisäksi mussa taitaa olla masokistinkin vikaa. Ap [/quote] no missäs sitten brobleema? [/quote] no ei aina missään, mutta olen myös marttyyri ja passiivis-aggressiivinen (olen ollut myös aggressiivinen ennen lapsia). Ja onhan tämä aika perseestä. Ap
[/quote]
Niin, mitä odotit av-palstalta? Taputapu kakkaroita, munia, voita ja makkaroita!
Ihan mielenkiintoisiakin kommentteja täällä on tullut.Ja tilanteemme on oikeastaan sellainen, että kun ei ole kummallakaan mitään ylimääräistä stressiä, kumpikin on nykyään oikein hyvää seuraa. Mutta eihän lapsiperheessä voi stressiä kokonaan eliminoida. Tässä on myös nostettu esiin vain huonoja puolia. Varmaan mun kannattaa keskittyä enemmän omien huonojen puolieni korjaamiseen (ei marttyyrinä!) ja arvioda sitten suhdetta uudestaan. Ap
Up