MITÄ ihmeen läisikiä mulla on vartalo täynnä?!
Alkoi eilen, tai siis huomasin ne eilen. Tänään niitä on joka puolella. Ainoastaan nilkat kutiaa, jotka on ihan punaisenaan läiskiä. Entero? Mikä?!
Ja joo, menisin lääkäriin jos tässä kaupungissa voisi edes luottaa saavansa mitään hoitoa viikonloppuisin. Ei ole edes yleistä numeroa, josta kysyä viikonloppuisin neuvoa.
Kommentit (17)
Kutsutaan nimellä Av-mamman läiskäytyminen. Johtuu liiallisesta palstailusta, paranee hiljalleen kun muistat rasvailla Bepanthenilla ja vähennät palstallaoloaikaa. :)
Veikkaisin tuota allergista reaktiota. Saattaa olla hengenvaarallinen. Jos menee siihen ettet saa henkeä niin mene lääkäriin.
[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 18:51"]
Joku virusinfektio tai allerginen reaktio? Oletko aloittanut mitään uutta lääkettä viime aikoina? Onko muita oireita (esim. virukseen sopivasti kurkkukipua, kuumetta, kolotuksia jne). Ei tarvitse mennä päivystykseen jos on pelkkä ihottuma ja muuten vointi ihan ok tai vaikka pientä flunssaa päällä. Todennäköisesti menee ohi itsekseen. Katsele ja mene sitten lääkäriin, ellei ala parantua. Jos kutisee, kokeile ottaa antihistamiinia, sitä saa apteekista ilman reseptiä, esim. setiritsiiniä.
[/quote]
Antibioottikuuri poskiontelontulehdukseen loppui pari päivää sitten. Muutaman päivän tällä viikolla oli kurkku kipeä kuurista huolimatta... Täytyy pyytää miestä hakemaan huomenna jotain histamiinia. Pelkään että kutina leviää :( ap
[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 18:51"]
Joku virusinfektio tai allerginen reaktio? Oletko aloittanut mitään uutta lääkettä viime aikoina? Onko muita oireita (esim. virukseen sopivasti kurkkukipua, kuumetta, kolotuksia jne). Ei tarvitse mennä päivystykseen jos on pelkkä ihottuma ja muuten vointi ihan ok tai vaikka pientä flunssaa päällä. Todennäköisesti menee ohi itsekseen. Katsele ja mene sitten lääkäriin, ellei ala parantua. Jos kutisee, kokeile ottaa antihistamiinia, sitä saa apteekista ilman reseptiä, esim. setiritsiiniä.
[/quote]
Antibioottikuuri poskiontelontulehdukseen loppui pari päivää sitten. Muutaman päivän tällä viikolla oli kurkku kipeä kuurista huolimatta... Täytyy pyytää miestä hakemaan huomenna jotain histamiinia. Pelkään että kutina leviää :( ap
Nokkosihottumaa? Onko sinulla ehkäisyrengas?
Ota niistä läiskistä hyvät valokuvat! Sitten jos jatkossa mietitään, oliko se allergia, sulla on näyttää lääkärille, miltä iho näytti. Jos se nimittäin on allerginen reaktio antibiootille, jonka jo lopetit, se todennäköisesti menee muutamassa päivässä ohi.
Neekeröityminen. Iho alkaa muuttamaan pigmenttiä tummemmaksi. Voi jäädä paikalliseksi, mutta on myös mahdollista kokovartalopigmentoituminen. Tähän ei ole valitettavasti lääkettä.
[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 18:57"]
Nokkosihottumaa? Onko sinulla ehkäisyrengas?
[/quote]
Ei ole, lopetin pillerit reilun kuukausi sitten. Tuo kuvan ottaminen oli ihan hyvä idea, eipä siinä mitään menetäkään. Ap
Melko varmasti allerginen reaktio antibiootista. Mutta googlaa vielä punatäplähilseily, näyttääkö samalta?
[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 18:57"][quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 18:51"]
[/quote]
[/quote]
Onko kurkussa ollut valkoisia peitteitä?
Mulla kävi kerran noin kun nukuin makuupussissa. En tiedä mitä materiaalia pussi oli (olin n.8v), mutta jollain tavalla olin sille allerginen. Myöhemmin olen nukkunut eri makuupussissa, kun olen retkeillyt, eikä ongelmaa ole.
Täällä on kattava kokoelma ihottumakuvista, voit katsella jos löydät omaasi vastaavan (ällövaroitus!).
[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 19:06"]
Melko varmasti allerginen reaktio antibiootista. Mutta googlaa vielä punatäplähilseily, näyttääkö samalta?
[/quote]
Ei näytä. Minun läiskäni ovat verrattain pieniä, ja vain osa niistä on suurempia (ja ne nyt suuret on niitä mitä eilen huomasin käsivarressa). Ainoastaan nilkat näyttää siltä, kuin niissä olisi nokkosihottumaa. Toisaalta eilen talvikengät hiersi nilkkoja kun olin ulkona, olisiko se voinut ärsyttää nilkkojen ihoa eri tavalla? Vaatteet tunnen päällä koko ajan mikä ei ole tavallista, mutta toistaiseksi ei kutita. Ap
ps. Kiitos asiallisesti vastanneille :)
Hih. Luin vahingossa, että mitä ihmeen läskiä. Luulin, että olet äkkiä lihonut ekaa kertaa elämässäsi.