Montako Hymy-patsasta kotoanne löytyy?
Kommentit (17)
mulle ei sellaista ole siunaantunut ja meidän lapset eivät ole vielä koulussa.
Ei meillä sellaisia jaeltu kenellekään (Kajaani, 80-luku). Eikä miehelläkään ole, en tiedä oliko heillä jaossa.
Meidän koulussa niitä ei jaettu silloin aikoinaan. Eikä meidän lasten koulussa jaeta nyt.
Toivottavasti nykyään jo annetaan toisilla perusteilla kuin mulle aikanaan. Olin kiltti, hiljainen ja näkymätön, mutta luoka paras keskiarvo. Lisäksi sain stipendejä. Minusta hymy-tyttö olisi kuulunut sille luokan pirteimmälle tehopakkaukselle, joka oli kaikkien kaveri ja järjesteli luokkaretkiasioita jne.
ja tuskinpa he niitä ääniä niille luokan hiljaisimmille antavat, valitettavasti. Nämä päällepäsmärithän näissä "kisoissa" just pärjäävät.
Hymy-patsaat jaetaan oppilaiden äänestyksen perusteella.
Kirjoittavat lippuun tytön ja pojan nimen ja sitten lasketaan äänet.
Patsaan sai tyttö joka oli ystävällinen kaikille ja yhteistyökykyinen kaikkien kanssa.
on kyllä monien kaveri, mutta jättää monet myös ulkopuolelle tarkoituksella. On ns. "cool".
Patsas tuli kavereiden äänestyksen perusteella. Poikamme ei todellakaan ole mikään päällepäsmäri, vaan hyvä ja reilu kaveri kaikille, tytöille ja pojille. Hän on enemmänkin sellainen rauhallinen, sovitteleva luonne, isäänsä tullut :-)
Itse sain kansakoulun ekalla v. 1968, toiseksi nuorin tyttöni sai viime keväänä, oli silloin viidennellä luokalla. Luokan äänestyksen perusteella kumpikin saatiin. Mun tyttö on tosi ystävällinen, hymyileväinen ja hyväkäytöksinen, kaikkien kaveri, ei mikään päällepäsmäri. Mikään välkky hän ei ole, mutta sosiaalisilta taidoiltaan lahjakas.
Meillä ne jaettiin viidennellä luokalla ja patsaat saivat luokan parhaimman keskiarvon omaavat, aina rauhalliset hikipingot. Siksi minulla on sellainen kuva, etten edes haluaisi koko patsasta!
Sen sijaan pesäpallossa sain "hymytyttö"-patsaan vaikken ollutkaan hyvä pelaamaan. Siitä tuli hyvä mieli. Olin kuulemma niin iloinen ja reipas.
Meidän koulussa patsaita jaettiin 3 v:n välein. Sain omani toisella ja viidennellä luokalla. Oppilaat äänestivät tyttöä ja poikaa. En ollut cool enkä suosittu, vaan luokan hiljainen pinko. Tytöt äänestivät kaikki omia bestiksiään, ja sain patsaat kai poikien äänillä. Ihmettelen vieläkin.
Samoin miehistä. Eli täällä tilastollisesti joka 12. tai 13. :lla olisi patsas kotona.
eikä lapseni koulussakaan. Olisko tässä jotain maantieteellistä jakoa?
Minä olin kajaanissa 80-luvulla koulussa ja hymypatsaita kyllä jaettiin..ei vaan mulle niitä sattunut=)
Toivottavasti nykyään jo annetaan toisilla perusteilla kuin mulle aikanaan. Olin kiltti, hiljainen ja näkymätön, mutta luoka paras keskiarvo. Lisäksi sain stipendejä. Minusta hymy-tyttö olisi kuulunut sille luokan pirteimmälle tehopakkaukselle, joka oli kaikkien kaveri ja järjesteli luokkaretkiasioita jne.