Minkälainen ihminen haluaa tehdä töitä nuorten kanssa?
Kommentit (5)
Erittäin hyvä kysymys.
Itse en ainakaan alkaisi opettajan hommiin yli 10 vuotiaiden kanssa. Ja erittäin tarkkaan harkitsisin alkaisinko edes alle 10 vuotiaiden kanssa.
Liikaa vanhemmat, siis sekä lasten vanhemmat että iältään vanhemmat, on antaneet periksi ja eivät vaadi lapsilta/nuorilta asiallista käytöstä. Räkänokat nauraa ja kuvaa vaan.
Ei siinä tarvitse ihmetellä Pisatuloksia tai muutakaan, kun kukaan ei välitä mistään.
Tämä ylisuvaitsevaisuuden ja kaiken "ymmärtämisen" kanssa ollaan nyt sitten tekemisissä.
Ja mistä muka johtuu nuorten mielenterveysongelmat. Oma arveluni on, että se on muotijuttu juuri tällä hetkellä tai sitten on todellakin jotain pahasti pielessä.
Kehityksestä ja kehittämisestä pitävä, auttamishaluinen.
Moni nuori tarvitsee vain pientä tuuppausta oikeaan suuntaan. Omien vahvuuksien ja kiinnostuksen kohteiden tunnistamista ja niiden pohjalta oikean uran löytämistä. Tällaisia töitä on esimerkiksi nuoriso-ohjaaja ja opinto-ohjaaja.
Osalle elämä on toki jo näyttänyt liian nurjaa puolta, mutta heitä hoitaa sote-ammattilaiset ja mahdollisesti myös rikospuolen ihmiset. Sielläkin nuorella on enemmän toivoa ja paremmat lähtökohdat kuin tuplasti vanhemmalla asiakkaalla.
Mä tulen toimeen nuorten kanssa. Aikuinen ymmärtää, että murrosikä on kuohuvaa aikaa. Tykkään nuorist. He ovat mielenkiintoisempia kuin pikkulapset.
Ei ne kaikille vittuile. Mulle esim eivät.